Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RoyalMemory schreef:Als ik een paard uit Spanje wil halen kost het een paar duizend euro, plus transport, dat doe ik dus niet.

Netje schreef:Dank voor de uitleg, maar als je léést wat ik vraag: hoe ze aan geld komen !! Ik weet echt wel wat Brooke doet, maar dat neemt niet weg dat er ook andere mensen/organisaties/stichtingen zich mogen inzetten voor paarden.
Maar kennelijk is er hier maar één die het goed kan doen. Ik vind dat - met alle respect - wat kortzichtig. '
Als ik kijk naar Princefluffykareem (die ik een zeer warm hart toedraag) dan kun je ook zeggen: onzin ! Die paarden hebben geen toekomst en dus schiet maar af. Het komt daar zelfs voor dat ze de boel oplappen, maar de paarden blijven van de oorspronkelijke eigenaar, gaan weer terug en komen vervolgens na een paar maanden wéér uitgemergeld terug. En toch geven ze ook daar niet op, en toch zijn er ook mensen die bereid zijn daarvoor te doneren.
Ik hoop alleen maar oprecht dat mensen hier wat minder oordelend zijn en kortzichtig: als je probeert goed te doen ben je niet automatisch een hoarder (volgens mij heb je daar toch echt een hele psychologische evaluatie voor nodig door een erkend psychiater en volgens mij zijn de mensen op Bokt dat niet), maar meer een idealist. Is dat erg? Is dat een reden om deze stichting maar aan te vallen (echt ongefundeerd, want niemand hier heeft écht inzicht). Nee lijkt me !
ElCid schreef:Klinkt hard, maar met een simpel, goed gericht, pistoolschot is er veel drama op te lossen. .

Cassidy schreef:Als PFK daar sponsoren voor vindt, alleen maar prachtig. Ik ben haar echter nog in geen enkele krant of op een facebookpagina tegengekomen waarin ze om donaties vroeg. En ik weet ook niet hoeveel ze er rond heeft lopen. Zijn het er tegen de 100?
ceasario schreef:ElCid schreef:Klinkt hard, maar met een simpel, goed gericht, pistoolschot is er veel drama op te lossen. .
Of het nu waar in europa is...Een paard houd je en verzorg je en neem je de verantwoordelijkheid.. en mensen stuur je weg of gun je een schot i.p.v. dat paard..
Het zijn altijd de zelfde mensen die van problemen weg lopen.

Cassidy schreef:We leven idd in een vrij land, met vrije meningsuiting. En daar ga ik gebruik van maken en duidelijk aangeven dat, als er maar ruimte is voor iets meer dan 90 paarden, je nieteens over een wachtlijst van 30 paarden hoeft te beginnen, maar eerst moet gaan kijken hoe je met die 90 paarden je eigen broek op kunt houden en als dat niet lukt, daar even in te gaan snijden.

ceasario schreef:Of het nu waar in europa is...Een paard houd je en verzorg je en neem je de verantwoordelijkheid.. en mensen stuur je weg of gun je een schot i.p.v. dat paard..
Het zijn altijd de zelfde mensen die van problemen weg lopen.
Netje schreef:RoyalMemory schreef:Als ik een paard uit Spanje wil halen kost het een paar duizend euro, plus transport, dat doe ik dus niet.
De paarden die op de site staan voor herplaatsing kosten €850 of €1500 incl. álle kosten én transport, papierwerk, entingen etc.. Dus een paar duizend euro plus transport lijkt me wat overdreven. Voor een asielhond betaal je ook best nog wat geld (ook hier in Nederland): zie het als een manier om wat geld binnen te krijgen. Of kijk eens wat de transportkosten uit Spanje bedragen, dan zit je al een eind in dit soort bedragen.
Netje schreef:[ Als je géén geld hebt, geen baan en ook géén uitkering krijgt (zoals in ons verwende kikkerlandje) dan geef je éérst je kinderen en jezelf te eten en pas op de laatste plaats je beesten (zie honden opvang etc.). Wat niet wil zeggen dat ze niet van hun beesten (paarden in dit geval) houden, maar wél dat ze het simpelweg niet meer kunnen opbrengen.

Elisa2 schreef:En ik denk dat zolang er hier mensen zijn die duizenden euro's kunnen doneren aan stichtingen hier in nederland om bepaalde paarden te redden {die niet gered hoeven worden}, er dus ook geld is om daar het leven wat aangenamer te maken voor een aantal paarden.
upendo schreef:Eerlijk? Ik heb ze nu een tijd op facebook maar ik zie nauwelijks paarden voorbij komen die door mensen naar NL gehaald kunnen worden.
Met de visie die zij hebben (voor mijn gevoel een soort asiel, paard erheen, wordt opgelapt, kan worden gekocht door geinteresseerden) moet gewoon veel meer gedaan worden.. Het lijkt alsof die paarde daar mogen blijven maar dat is een gebed zonder eind. Paarden zijn kosten en als je ze niet herplaatst vreten ze je geld op. Logische oorzaak gevolg reactie.
Als je hamstert kunnen daar geen duizenden donaties tegenop.
upendo schreef:Hee Netje, al eens afgevraagd hoe ze hun levensonderhoud betalen als ze geen baan ernaast hebben?
Dat is net zo goed zelfverreiking hoor.
Je hebt wel een mooi idealistisch beeld. Dat wel.