Bokker Novalues neemt deel aan Mongol Derby 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:19

Gaaf! Wat onzettend stoer dat je dit mag doen! Ik kijk nu al uit naar je verslagen!

beestenfreak

Re: Bokker Novalues neemt deel aan Mongol Derby 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:20

pff ik ben echt zo jaloers, droom er echt al 3 of 4 jaar van om mee te doen. Ben al aan het sparen maar ben bang dat het nog aardig wat jaartjes gaat duren voor ik die 7795,- pond aan stargeld bij elkaar heb... -O-
Jij heel veel succes in ieder geval!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:22

beestenfreak schreef:
pff ik ben echt zo jaloers, droom er echt al 3 of 4 jaar van om mee te doen. Ben al aan het sparen maar ben bang dat het nog aardig wat jaartjes gaat duren voor ik die 7795,- pond aan stargeld bij elkaar heb... -O-
Jij heel veel succes in ieder geval!

Niet te vergeten de rest van de kosten die je nog zelf moet betalen.. -O-
'T is inderdaad een behoorlijk bedrag, maar dan krijg je er ook wel wat voor!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:09

Las ik gister dit topic, kwamen mijn ouders 's avonds thuis uit Nl met het boek Missie: Mongolië van Frederique Schut! :D Ik weet alleen niet of ik er wel aan durf te beginnen, of dat ik dan gewoon tè jaloers word...

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:22

Zo tof dat je gaat Chris! Wens je enorm veel succes en plezier, reken maar dat het once in a lifetime gaat worden.

Edit: heb je het boek al? Zo niet, dan stuur ik er wel eentje naar je op :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:39

Heb je gesponsord en zie er naar uit om je via BOKT te kunnen volgen. Hopelijk gaan er meer sponsoren want er is inderdaad nog weinig binnengekomen! Dus Bokkers gogogogogogo.......met zijn allen........... *\o/*

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:56

plagom schreef:
Gaaf man, vorig jaar deed ook een Nederlandse mee. Namens Australië geloof ik maar dat weet ik niet meer zeker. Ze kwam in ieder geval niet voor Nederland uit. Ik heb haar pagina toen ook via Facebook een beetje gevolgd en stond ervan te kijken hoeveel er allemaal geregeld moet worden. Ken je haar? Kan me voorstellen dat zij bruikbare tips zal hebben. Succes!

Ja, ik heb met haar (Kirsten Melis) contact gehad en ook met de Nederlandse deelneemster Frederique Schut. :) Heb absoluut handige tips gehad, maar anderzijds vind ik het ook leuk om zelf dingen te ontdekken en uit te zoeken.

pien_2010 schreef:
Heb je gesponsord en zie er naar uit om je via BOKT te kunnen volgen. Hopelijk gaan er meer sponsoren want er is inderdaad nog weinig binnengekomen! Dus Bokkers gogogogogogo.......met zijn allen........... *\o/*

Nogmaals heel erg bedankt voor je sponsoring! Dat kan ik zeker gebruiken aangezien het een van de voorwaarde is om mee te mogen doen.:) Super!

FCSA schreef:
Zo tof dat je gaat Chris! Wens je enorm veel succes en plezier, reken maar dat het once in a lifetime gaat worden.

Edit: heb je het boek al? Zo niet, dan stuur ik er wel eentje naar je op :)

Hey Frederique! Bedankt! Ik kijk uit naar je boek!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:37

Hij is onderweg :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:11

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:38

Waar ik heel benieuwd naar ben gaan alle plannen nog door?
Zou wel heel leuk zijn want dan is Novalis nu volop aan het trainen. Dus ik ben benieuwd naar een update.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 12:48

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:36

Thanks Alex!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:21

Hoi! Leuk dat er aan gedacht wordt! Ja alle plannen gaan zekee door! Over ongeveer 1.5 maand vertrek ik naar Mongolie. Daar heb ik een paar dagen om te acclimatiseren en dan beginnen we met wat uitleg over de regels tijdens de wedstrijd. Ze volgende dag vertrekken we naar de startlocatie. Deze en de route worden daar pas bekend gemaakt en daar kan ik me niet op voorbereiden. Dan zal het startschot klinken en ben ik voor jullie niet meer dan een vlaggetje op internet. De ruiters zijn namelijk te volgen op een kaart op de website van the adventurist.

Op dit moment ben ik heel intensief aan het trainen. Maak dagen van zes uur in de ochtend tot tien uur in de avond. Naast fulltime werken probeer ik vier keer per week te lopen (60km), een keer te fietsen (50km), twee keer krachttraining te doen en daarnaast een a twee paarden te rijden (4-5 uur per paard). Met de algemene fitheid zit het dus wel goed.
Naast al dat trainen ben ik mijn uitrusting bij elkaar een het brengen. In principe ben ik helemaal rond op wat kleine dingen na.
Afgelopen weekend heb ik mijn zadel getest tijdens endurance Surea. Het zadel wordt geleverd door de organisatie van de derby maar Herman van Countrymill heeft hem helemaal gefinetuned waardoor ik steviger zit, mijn singel beter vast kan maken. Super fijn dus. :)
Als er nog vragen zijn kan dat trouwens altijd!

Hieronder nog wat linkjes van blogs die ik heb geschreven voor horses.nl En wat Alex zegt: ik ben te volgen via FB. Die is gewoon openbaar toegankelijk als ik me niet vergis dus zelfs als je geen fb hebt kun je door mijn pagina scrollen. :)

Www.horses.nl/tag/mongol-derby-2014/
Www.facebook.com/chrisberkersgoesmongolderby2014

Als ik vanavond op mijn laptop zit zal ik wat fotos hier plaatsen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:30

Supergaaf dat je dit gaat doen, ik ga je volgen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:47

Gave update. Ik heb een vraag. Normaal kunnen niet alle zadels op alle paarden. Hoe heb jij dat opgelost? Klinkt allemaal heel goed en ik ga je zeker volgen.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:21

Op dit moment rijd ik met mijn Mongol Derby zadel op een heel smal arabietje van een vriendin. Op de andere paarden past het niet dua gebruik ik het uiteraard ook niet voor. In Mongolie worden de paarden gezadeld door de Mongolen. Zij zullen met doeken zorgen dat het zadel goed komt te liggen.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:59

Het zadel is ook boomloos heb ik begrepen. Klopt dat?
Wel super zeg, al jouw voorbereidingen! Je komt daar zeker weten in topconditie aan, haha :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 14:37

Wat stoer dat je dit gaat doen!

Ik heb ook nog een paar kleine foto's online staan hiervan, het schijnt toch best aardig geregeld te zijn allemaal qua dierenwelzijn :) http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Lange ... ds-ritten/

Een rit van 40km per paard is voor de paarden ook helemaal niet zo spannend, voor de ruiter zal het steviger zijn maar als je zulke lange afstanden zelf al loopt dan heb je aardig wat voorwerk in de benen zitten zeg +:)+

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:12

Zo. Eindelijk tijd om wat foto's online te zetten. :)
Het zadel is geen boomlooszadel. Het is een beetje western georienteerd, maar ook dat is het niet helemaal. Het model zadel zie je ook veel in de Endurance. Na wat kilometers erop gereden te hebben ben ik nu helemaal eraan gewend en vind ik het fantastisch rijden! (behalve in galop in de bak, dat is geen succes..)

Hieronder zie je het zadel waar ik op ga rijden. Het is aangepast door Herman van Countrymill waardoor er nu fenders aan zitten en er een overgirth als reservesingel aan is gemaakt. Alle ruiters hebben een zadeltas zoals je ook op de foto ziet. Moet hem alleen nog even steviger vastmaken. ;)
Afbeelding

Afgelopen weekend heb ik het zadel uitvoerig kunnen testen tijdens een klasse II endurance wedstrijd. Mijn groom is hier bezig de overgirth vast te zetten. In Mongolie worden de paarden in principe gezadeld door de eigenaren, maar ik geloof dat ik wel zo nu en dan uit moet gaan leggen hoe de overgirth werkt.
Afbeelding

En als laatste een foto van mij op het zadel en het paard tijdens Endurance Surea. Overigens reed ik hier met racevest: een soort rugzak ontworpen voor trailruns (dus het lopen van ultramarathon afstanden (>42km) oftewel mijn andere hobby). Zit als gegoten, geen schuurplekken, je kunt je water mee nemen.. ideaal. En tijdens de Derby zal hier ook een deel van de bagage in worden mee genomen.
Afbeelding

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:43

wauw!! het ziet er in iedergeval comfortabel uit!! en je past er mooi op!!

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:28

Dank u Baszo! :) Het zadel wordt ook iedere keer dat ik erop rijd meer comfortabel. :)

Ik zag trouwens net een leuk artikeltje over hoe de organisatie de paarden voor de Mongol Derby 2013 selecteert voorbij komen. Voor diegene die geïnteresseerd zijn:

http://www.theadventurists.com/the-jibb ... -selection

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:04

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:19

Niniroosje, denk je aan het openbaar zetten op face book? Want anders kan ik er niets mee daar ik (bewust) geen facebook gebruiker ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:26

pien_2010 schreef:
Niniroosje, denk je aan het openbaar zetten op face book? Want anders kan ik er niets mee daar ik (bewust) geen facebook gebruiker ben.

Kun je hem niet zien dan? Ik kan de pagina namelijk wel bekijken zonder in te loggen.

Ik ga eens even neuzen!

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:06

Ik heb zelf geen facebook. Maar ik kan de facebookpagina helemaal bekijken hoor.