KWPN hengst Bon Bravour naar Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:38

manubres schreef:
Nog even een vraagje...Edward Gal past toch ook de "Anky-methode" toe en heb het idee dat hij elk paard tot een hoog niveau kan brengen, waar ligt dat dan aan?

Ook bij Ed lukt het niet altijd. Kijk maar naar San Remo en United.

Edit:maar met de methode vind ik op zich niets mis alleen als er eens een paard is bij wie het niet werkt, stop er dan gewoon op tijd mee.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 12-02-14 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:48

Gaan jullie hier nu serieus over de methodes praten? Ik denk dat ze wel degelijk het gewenste effect krijgen, de ruiters die de methodes rijden, naast anky zijn dit ook haar leerlingen en andere leerlingen van Sjef, niet voor niets zo veel goede resultaten, en die paarden worden denk ik beter behandeld dan menig paard wat in een modderpoel met een schuilstal staat ;)

Maar ik denk ook dat dit nogal offtopic is aangezien het nu gaat om Bon Bravour en Andretti :)

Dyanavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:17

:D oh wat leuk :D

had ik nog niet gezegd....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:11

janderegelaa schreef:
manubres schreef:
Nog even een vraagje...Edward Gal past toch ook de "Anky-methode" toe en heb het idee dat hij elk paard tot een hoog niveau kan brengen, waar ligt dat dan aan?

Ook bij Ed lukt het niet altijd. Kijk maar naar San Remo en United.

Edit:maar met de methode vind ik op zich niets mis alleen als er eens een paard is bij wie het niet werkt, stop er dan gewoon op tijd mee.

En Ronaldo en Redford...en nog een boel meer..

Anoniem

Re: KWPN hengst Bon Bravour naar Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:18

Zij rijden heel veel paarden, natuurlijk raken ze niet allemaal aan de top... Dat betekent niet dat ze afgeschreven zijn.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:23

Ik heb ook wel eens een paard op proef gehad die ik uiteindelijk niet wilde. Is hij dan ook door de achterdeur verdwenen?

Zie genoeg paarden te koop staan, zijn die ook allemaal ongeschikt voor een bepaald systeem?

Zal vast een reden zijn waarom het via 'de achterdeur' gaat. En ik denk om dit soort speculaties juist te voorkomen of om reputatie te behouden. Zal wel iets in die trent zijn, waarom is iedereen hier zo negatief? Al zou het ongeschikt zijn voor het systeem of hoe je jet noemen wilt, lekker boeiend. Ze kiezen in ieder geval voor het welzijn van het paard. En elk paard heeft voorkeuren, net zoals een mens. Wil niet zeggen dat ie stuk gaat van een andere style..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 18:27

Bizzybijtje schreef:
Zij rijden heel veel paarden, natuurlijk raken ze niet allemaal aan de top... Dat betekent niet dat ze afgeschreven zijn.

Ze willen de beste....en sommige zijn simpelweg niet goed genoeg, zij het fysiek, zij het mentaal!

Ik zoek daar verder niets achter....op een gegeven moment zitten ze aan hun max, dat is geen schande :)

de meeste hier niet geslaagde hensten hebben toch wel succesvol LT gelopen.
Neem bv Vivaldi daar krijgen ze di PI en PA ook niet geweldig op, maar de hengst liep afgelopen
vrijdag wel geweldig door de baan en ruiter en paard hadden duidelijk veel plezier!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:07

Ik zie de Nederlandse paarden over het algemeen niet echt met veel plezier lopen als ik eerlijk ben.
Maar goed; ieder z'n ding. Ik zeg: we zullen zien...... ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:16

Lante schreef:
Ik zie de Nederlandse paarden over het algemeen niet echt met veel plezier lopen als ik eerlijk ben.

Hengstenshow is ook sensatie, hoeven ze niet op en top in het gareel ;) rondjes voor de fokkers!

Mijn mening: Als een paard niet wil, doen ze het ook niet voor je!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:32

Nee, en als ze niet meer willen, dan verdwijnen ze door die gewraakte, spreekwoordelijke achterdeur dus en zijn ze lastig wordt er dan gezegd.

Hengstenshows heb ik ook niks mee inderdaad, kom ik ook zelden. Heeft ook weinig meer met dressuur te maken helaas. De tuigers mentaliteit is hier nog wat te groot, mensen gaan nog steeds met rammelblikjes naar een keuring voor dressuurpaarden, dat zegt wel genoeg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:20

Lante schreef:

Dan zit er maar één ding op natuurlijk :P Emigreren naar een land dat het KWPN niet met open armen ontvangt :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:50

Nee hoor, ik hoef niet te emigreren, omdat systeem Sjef mij niet past. Het scala werkt in Friesland net zo goed als in Duitsland. ;)

En aangezien ik paarden fok met KWPN papier is het op zich wel handig om ze wat te vriend te houden daar in Ermelo. :+

Hihi, en ik bedoelde in die quote de paarden van onze toppers in het A kader natuurlijk, gelukkig staan er genoeg fris en vrolijk in de wei! :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:07

ik krijg toch wel echt die kriebels van dit achterlijke geneuzel als ik dat even zo mag benoemen...
we gaan het dus serieus in dit topic over methodes hebben?
en we gaan dus serieus in dit topic topruiters er van beschuldigen dat ze paarden breken, door de achterdeur laten verdwijnen etc?

schrik er echt van dat mensen dit uberhaubt durven te beweren maar goed, dat zal misschien aan mij liggen.

In ieder geval, Rollkur en LDR is niet hetzelfde, volgens de FEI zit daar toch echt een groot verschil tussen dus Zwitserland heeft de rollkur wel verboden, maar Anky mag daar nog steeds haar paarden trainen zoals ze zelf wilt...

daarnaast, het skala is de basis die Anky nog steeds hanteerd, het skala is de basis voor alles in de dressuursport... dus die onzin over dat het skala beter wordt gewaardeerd omdat het diervriendelijker is... njaa het skala wordt ook nog steeds door Anky gebruikt...

Ik moet eigenlijk heel eerlijk zeggen dat ik hier behoorlijk slecht tegen kan, er wordt maar gespeculeerd hier er worden hier maar dingen beweert maar niemand komt met harde feiten...
ofwel er worden hier gewoon ruiters en trainers hoogstwaarschijnlijk onterecht zwart gemaakt...

Mijn inzien, jullie zijn beter dat dit lage gedrag.
speculeren oke, maar op deze manier vind ik echt super laag...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:08

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:12

Janine1990 schreef:

Dat ze de grote lijnen loslaat betekend niet dat dit niet meer haar basis is janine ;)
ze zegt meer uit te gaan vanuit het paard ipv dat alles op die manier moet...
dat betekend niet meer dat het niet meer in haar methode en rijden en basis voorkomt...
zo houd zich er alleen minder strak aan...

Mijn inziens is dat sowieso beter, elk paard is anders, elk paard moet anders benaderd worden.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:14

Janine1990 schreef:

Ik denk dat Anky wel degelijk de punten uit het scala gebruikt. Alleen niet op de vastgeroeste volgorde die bij veel mensen spelen.

Want ook Anky vind takt, ontspanning, aanleuning, impuls, rechtrichting en verzameling belangrijk, maar zij pakt de punten anders op. Hoe vaak hebben we wel geen clinics gezien waarin ze roept dat tempocontrole het belangrijkst is, ze haar paarden ontspannen losrijd (vanuit ontspanning komt de aanspanning), en de rest is bij haar 'normaal'.

Ze pakt de punten bij de paarden waar het mist, ze gaat natuurlijk niet elk paard vanuit het strakke systeem van het scala rijden. En ik vind persoonlijk dat zij daarin een beter gevoel heeft dan menig basisruiter.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:15

Snap dat dan M_D_H...de bokkers die dat hier beweren komen daar 24 uur per dag over de vloer en weten alle ins-and outs :7

Knap dat ze alles weten wat daar achter de schermen gebeurd.....
Helderzienden zijn het, alleswetend van achter hun toetsenbord :Y)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:15

guppekop schreef:
Janine1990 schreef:

Ik denk dat Anky wel degelijk de punten uit het scala gebruikt. Alleen niet op de vastgeroeste volgorde die bij veel mensen spelen.

Want ook Anky vind takt, ontspanning, aanleuning, impuls, rechtrichting en verzameling belangrijk, maar zij pakt de punten anders op. Hoe vaak hebben we wel geen clinics gezien waarin ze roept dat tempocontrole het belangrijkst is, ze haar paarden ontspannen losrijd (vanuit ontspanning komt de aanspanning), en de rest is bij haar 'normaal'.

Ze pakt de punten bij de paarden waar het mist, ze gaat natuurlijk niet elk paard vanuit het strakke systeem van het scala rijden. En ik vind persoonlijk dat zij daarin een beter gevoel heeft dan menig basisruiter.

Dat bedoel ik inderdaad :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:16

listiglistje schreef:
Snap dat dan M_D_H...de bokkers die dat hier beweren komen daar 24 uur per dag over de vloer en weten alle ins-and outs :7

misschien hebben ze zich dezelfde methoden aangewend als Wakker Dier...
Stiekem camera's ophangen en Anky en consorten dan vrolijk bespioneren :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:19

listiglistje schreef:

Dat sowieso _O-

M_D_H: Ik dacht dat je echt het Skala zelf bedoelde. Ik begreep idd ook uit dat stuk dat ze de punten uit het skala wel afzonderlijk van elkaar gebruikt. Iets dat ik goed kan begrijpen.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:20

listiglistje schreef:

*\o/* juist als je niet weet hoe het bij bovengenoemde ruiters werkt, hou je eigen getrokken conclusie dan voor je!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:23

Wist ik maar hoe het moet, kan ik ook 3 x goud halen op de Olympische spelen :+

Die camera's ophangen in Erp is geen slecht plan <<) :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:24

Janine1990 schreef:
listiglistje schreef:

Dat sowieso _O-

M_D_H: Ik dacht dat je echt het Skala zelf bedoelde. Ik begreep idd ook uit dat stuk dat ze de punten uit het skala wel afzonderlijk van elkaar gebruikt. Iets dat ik goed kan begrijpen.

Dat dacht ik al :)
maar, zo bedoelde ik het niet :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:25

listiglistje schreef:
Wist ik maar hoe het moet, kan ik ook 3 x goud halen op de Olympische spelen :+

Die camera's ophangen in Erp is geen slecht plan <<) :')

Ah, je bent al goed op weg :))
Ik help wel met het ophangen, als ik dan ook mag meekijken bij de beelden :') _O-

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:26

Wie zegt dat het scala per se in die volgorde zou moeten dan?
Het scala is heel breed te gebruiken. Wat betreft het scala en Anky: las ik vorige week niet iets dat ze het scala af wilde schaffen, want het was een star systeem..?

Mijn punt is wel gemaakt: ik ben geen fan. Het is niet mijn smaak, ik krijg er geen kippevel van en ik vind de manier van rijden er met name op het losrijd terrein er niet prettig uitzien. Ik ben benieuwd of we deze hengsten ook in de ring te zien krijgen. Mijn mening. ;)
Mag je best de gek mee hebben; ik heb het onderbouwd en ik heb het dus niet nodig om anderen belachelijk te maken. ;) Have fun. :)