KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:32

Ik vond de presentatie van Krack C ook tegenvallen. Natuurlijk was hij erg druk, maar ik heb hem tijdens een hengstenshow eens aan de hand gezien (toen ook met teugels over de hals), en toen kon het wel beter/goed. Uit het filmpje viel naar mijn mening wel op te maken dat Joop er ook niet helemaal blij mee was.

Krack C, United en Bordeaux hebben alle drie veel kwaliteit, maar Ferdeaux vond ik kwalitatief de minste. Uiteraard zit daar ook een kwestie van training bij, maar ik vind dat hij niet de kracht en buiging in het achterbeengebruik heeft als de andere drie wel hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:34

Ze zullen toch ooit een keer geweest zijn om ggk te worden of niet dan? :+
Quote me verder maar eens waar ik zeg dat het feiten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:36

Ik zie een nieuw onderdeel aankomen bij ter land, ter zee en in de lucht: Geef hem een hengst! Iedere deelnemer krijgt een ggk dekhengst en moeten 200 meter aan de hand volmaken zonder ongelukken, kijken wie het verst komt :D :D

Ik vond t jammer dat ze Crack C niet lieten zien, maar ik denk dat die de tribune in zou exploderen als ze die hadden laten gaan :P United was ook wel ff een vuilert :P
Ik vond die Bordeaux met ontzettend veel afdruk en lichtvoetigheid draven, wat een gaaf dier!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:37

Ayasha schreef:
Ze zullen toch ooit een keer geweest zijn om ggk te worden of niet dan? :+

Oh, ik dacht dat je doelde op de jaarlijkse shows.
Dat zal vast...
Het is voor mij al een poosje geleden, maar heb ook wel eens hengsten klaargemaakt, die stonden wel gewoon samen buiten overdag. Maar die hebben daarvoor ook twee jaar samen in de opfok gestaan.

Het probleem begint pas wanneer hun hormonen gaan werken en ze regelmatig moeten springen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:38

Joolien schreef:
Ik zie een nieuw onderdeel aankomen bij ter land, ter zee en in de lucht: Geef hem een hengst! Iedere deelnemer krijgt een ggk dekhengst en moeten 200 meter aan de hand volmaken zonder ongelukken, kijken wie het verst komt :D :D

Ik vond t jammer dat ze Crack C niet lieten zien, maar ik denk dat die de tribune in zou exploderen als ze die hadden laten gaan :P United was ook wel ff een vuilert :P
Ik vond die Bordeaux met ontzettend veel afdruk en lichtvoetigheid draven, wat een gaaf dier!

Vind er maar een verzekering voor _O-

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:38

Hangt ook nog van de hengst af natuurlijk Joolien. Ik heb daadwerkelijk met een ggk dekhengst gelopen en dat was echt een braaf pennypaardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:39

Janine1990 schreef:
Joolien schreef:

Ff Apeldoorn bellen _O-

Weet ikGA :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:41

goldenarrow schreef:
Hangt ook nog van de hengst af natuurlijk Joolien. Ik heb daadwerkelijk met een ggk dekhengst gelopen en dat was echt een braaf pennypaardje.

Op stal zullen de meesten ook inderdaad wel een pennypaardje zijn. Met name buiten het dekseizoen om.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:41

En dat doen ze zo snel ze ggk worden. Ik betwijfel echt dat deze hengsten nog in groepjes buiten komen... Denk dat die in de 'te duur om dergelijke risico's mee te nemen' klasse komen zo snel een van uyterd zich er mee gaat moeien. Dus nee, zolang niemand met andere feiten komt, geloof ik niet dat deze hengsten nog in staat zijn om veilig met elkaar los te laten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:42

Janine1990 schreef:
Joolien schreef:

Op eigen risico! :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:43

Ff n rondje met ze rennen is niet zo simpel. Maar t is jammer dat t zo moest, Gribaldi haf zo n gave show toen.

Ayasha
Blogger

Re: KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:44

Wat een uithouding moeten die mannen hebben he.:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:44

Ayasha schreef:
En dat doen ze zo snel ze ggk worden. Ik betwijfel echt dat deze hengsten nog in groepjes buiten komen... Denk dat die in de 'te duur om dergelijke risico's mee te nemen' klasse komen zo snel een van uyterd zich er mee gaat moeien. Dus nee, zolang niemand met andere feiten komt, geloof ik niet dat deze hengsten nog in staat zijn om veilig met elkaar los te laten.

Ze moeten één keer springen voor sperma onderzoek, volgens mij voor het aanbieden voor het verrichtingsonderzoek.
En aan het goedgekeurd worden gaat nogal een traject vooraf. Dat gebeurt vandaag niet.

Je kan op de site van het KWPN wel gewoon filmpjes van het verrichtingsonderzoek zien, niet alleen presentatiedagen, ook gewoon een videoverslag van hoe de dag van een hengst in het verrichtingsonderzoek er uit ziet.

En in groepen buiten komen... Tsjah... Is in mijn ogen redelijk relatief.
Je kan best meerdere hengsten buiten zetten, gescheiden met een draadje of twee. Zie ik geen kwaad in.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:46

Janine1990 schreef:
goldenarrow schreef:

Op stal zullen de meesten ook inderdaad wel een pennypaardje zijn. Met name buiten het dekseizoen om.

Het is nu ook nog niet bepaald dekseizoen. Maargoed dat was vorig jaar 2 weken verschil met nu.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:47

goldenarrow schreef:
Het is nu ook nog niet bepaald dekseizoen. Maargoed dat was vorig jaar 2 weken verschil met nu.

Begint al wel lijkt me? Weet niet vanaf welke datum er ongeveer gesprongen wordt. Voor diepvries naar het buitenland bijvoorbeeld...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:47

Ze hadden beter Krack aan de lange lijnen kunnen doen en de andere drie onder het zadel, was in elk geval een betere show geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:48

Ayasha schreef:
Wat een uithouding moeten die mannen hebben he.:

Ik denk altijd dat t marathonlopers zijn :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:48

Ik ook niet. Maar ik vraag me af of zij ook zo denken. En zo niet, hoe kwalijk kan je ze dat nemen? Die dieren zijn zulke bedragen waard.. Je moet wel realistisch blijven. Idealen zijn mooi maar ook als ze beperkt(er) buiten komen zullen deze dieren niks te kort komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:55

Ayasha schreef:
Ik ook niet. Maar ik vraag me af of zij ook zo denken. En zo niet, hoe kwalijk kan je ze dat nemen? Die dieren zijn zulke bedragen waard.. Je moet wel realistisch blijven. Idealen zijn mooi maar ook als ze beperkt(er) buiten komen zullen deze dieren niks te kort komen.

Ik neem hengstenhouders over het algemeen minder kwalijk dan de gemiddelde paardenhouder op Bokt en real life. Volgens mij klopt deze zin niet, maar goed... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:57

Ik ben echt blij dat ik daar niet naast hoefde te lopen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:57

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Ik neem hengstenhouders over het algemeen minder kwalijk dan de gemiddelde paardenhouder op Bokt en real life. Volgens mij klopt deze zin niet, maar goed... :+

Haha geeft niet hoor, ik snap wat je bedoelt :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:00

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Geheel met je eens. Loopt die bok krap een winstpunt in de b, ist een sportpaard dat niet meer buiten mag. :roll:

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:03

DePaardenman schreef:
Bordeaux en Ferdaux waren later op de avond gewoon onder het zadel te zien, en United is al heel lang geblesseerd dat is toch algemeen bekend.

Idee was leuk, uitvoering wat minder, kan gebeuren.

Exact en ik neem aan dat voor deze optie gekozen is om dat niet te veel te benadrukken. Alleen er had meteen iemand bij geroepen moeten worden om bij Krack te assisteren, die man kon dat niet aan en maakte er zo een gênante vertoning van
10 goedgekeurde zonen, 11 moeders van goedgekeurde zonen en steeds meer paarden in de hogere dressuur waar ook een lijst van was. En op deze keuring weer opvallend aanwezig in de pedigree van heel veel hengsten, maar de computer zegt dat hij geen predicaat mag hebben.
Wellicht dat Joop daarom dacht je ziet het maar ik draai het nummertje af want dat is nu eenmaal afgesproken en de 2 jongere hengsten waren er toch en verder je ziet het maar

O en Joop heeft paddoxen voor de hengsten hoor, voor de Bokkertjes die zich daar zorgen om maken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:03

Monsteerknecht zijn is een vak apart, heb bij van de uytert weleens een man op de bakrand zien klimmen omdat ie anders klem zat. Heb het zelf ook weleens moeten doen met een german classic, die liet zich zo onwijs zien dat ik het niet bij kon houden en de bocht niet kon maken ;)
Voor geen goud zou ik krack in m'n handen willen hebben, maar je wilt toch dat een paard zich bij zoiets optimaal laat zien. Dat is nu niet gebeurt en daar zou ik als eigenaar flink van balen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:07

Ayasha schreef:
Geheel met je eens. Loopt die bok krap een winstpunt in de b, ist een sportpaard dat niet meer buiten mag. :roll:

Dat zie ik in mijn omgeving gelukkig niet. (Noord Nederland)

Wel mensen met een paard dat dik in de vacht zit flink gaan trainen, flink in het zweet rijden (echt een koude winter hebben we immers niet gehad). Dan een fleecedekentje op om af te drogen en na een paar uur er weer af en bloot.
Zie ik niet in waarom je je paard niet gewoon zou scheren en een deken op zou doen. Is in mijn ogen een stuk paardvriendelijker. Zeker met het oog op eventuele ziekten.

Als je dan zo graag je paard bloot wilt zetten, dan ga je 'm niet vermoeien met zulke zware trainingen.

Dat soort dingen.

Maargoed, geheel offtopic natuurlijk :P