Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
! Anoniem schreef:Ja, wat wil je daarmee zeggen. Totilas werd toch ook met slof gereden. Net als Valegro.
Je ziet (voornamelijk bij Valegro) dat de spieren in de hals op de verkeerde plaats ontwikkeld zijn.
Gelukkig voor Totilas en later zijn andere paarden is dat Edward veel beter is gaan rijden. Hij rijdt ze niet meer zo op de kop. Voorheen was ik van zijn rijden ook niet zo gecharmeerd. Ik vind Edward momenteel een hele goede, zo niet de beste dressuurruiter van dit moment.
Yvank_ schreef:Heb jij soms iets tegen charlotten en Valegro? Daar wordt je toch moe van dat je steeds weer met die verhalen komt over slofgebruik, vette valegro en een valse knik...
Nee hoor Charlotte heeft verdiend gewonnen!
Anoniem schreef:Even terug lezen Yvank.
De proef ziet er verder wel goed uit alleen hoort hij niet met die valse knik te lopen. En dat is mijn punt. Over de rest hoor je mij niet. Dat is gewoon goed, heel goed zelfs.
Johanna59 schreef:Maar de beste amazone is Charlotte. En ze is nog erg jong. Op die leeftijd telde Edward op dat niveau nog helemaal niet mee. Dus dat belooft wat voor de toekomst. Als zij de leeftijd van Edward heeft.......
Met aanspanning van de buikspieren
. 
Anoniem schreef:Hier op Bokt lopen er veel ja-knikkers die niet weten hoe het zit en wat gewenst is in de dressuur. En juist diegenen die wel willen leren hoop ik iets bij te kunnen brengen.
Anoniem schreef:Ik vond Salinero altijd een paard wat geen buikspieren aanspande.
Anoniem schreef:Ik zeg ook nergens dat zij niet verdiend heeft gewonnen.![]()
Alleen is het ook wel goed om kritisch te blijven. Hier op Bokt lopen er veel ja-knikkers die niet weten hoe het zit en wat gewenst is in de dressuur. En juist diegenen die wel willen leren hoop ik iets bij te kunnen brengen.
Je hoeft mij geen gelijk te geven hoor. Alleen hoop ik dat er mensen/ruiters zijn die wel verder kijken dan de meute.
Anoniem schreef:Het is absoluut niet mijn bedoeling om arrogant over te komen. Sorry daarvoor.
Ik vind het gewoon jammer dat er alleen maar ooh en aah wordt geroepen en men niet zelf meer nadenkt. Ik vind Charlotte met Valegro zeker een hele fijne combinatie. Alleen probeer ik a.d.h. van voorbeelden aan te geven dat er ook dingen zijn die niet zo goed zijn en die verbeterd kunnen worden.
Ik loop dan hier tegen behoorlijk wat kritiek aan en dan denk ik bij mezelf, wat jammer dat jullie niet zien hoe dressuur nog beter kan. Waarom ga je dan niet de discussie met mij aan? Waarom mij schofferen? Ik ben niet alleen maar negatief over Charlotte, integendeel zelfs. Ik vind het momenteel de beste combinatie die er is. En hier probeer ik steeds met voorbeelden en foto's heel netjes uit te leggen wat er nog te verbeteren valt.
Ik kom geregeld bij Charlotte en Carl op stal. Dus denk dat ik wel kan zeggen dat ik meer zie en weet dan de gemiddelde bokker.