JA: Dujardin wint wereldbekerkwalificatie Kür *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:04

Ja, wat wil je daarmee zeggen. Totilas werd toch ook met slof gereden. Net als Valegro.
Je ziet (voornamelijk bij Valegro) dat de spieren in de hals op de verkeerde plaats ontwikkeld zijn.
Gelukkig voor Totilas en later zijn andere paarden is dat Edward veel beter is gaan rijden. Hij rijdt ze niet meer zo op de kop. Voorheen was ik van zijn rijden ook niet zo gecharmeerd. Ik vind Edward momenteel een hele goede, zo niet de beste dressuurruiter van dit moment.

Saskia505

Re: JA: Dujardin wint wereldbekerkwalificatie Kür *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:08

Je zal op onderstaande foto zien dat dit de halsvorm van Valegro is en geen spieren zijn. Hij heeft een kap, waardoor het oogt alsof de derde halswervel gebogen is.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:14

:oo Wat is t'ie vet op deze foto. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:15

Heb jij soms iets tegen charlotten en Valegro? Daar wordt je toch moe van dat je steeds weer met die verhalen komt over slofgebruik, vette valegro en een valse knik...

Nee hoor Charlotte heeft verdiend gewonnen :) !

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:16

Anoniem schreef:
Ja, wat wil je daarmee zeggen. Totilas werd toch ook met slof gereden. Net als Valegro.
Je ziet (voornamelijk bij Valegro) dat de spieren in de hals op de verkeerde plaats ontwikkeld zijn.
Gelukkig voor Totilas en later zijn andere paarden is dat Edward veel beter is gaan rijden. Hij rijdt ze niet meer zo op de kop. Voorheen was ik van zijn rijden ook niet zo gecharmeerd. Ik vind Edward momenteel een hele goede, zo niet de beste dressuurruiter van dit moment.

Dat mag en kan je ook best zeggen! Maar de beste amazone is Charlotte. En ze is nog erg jong. Op die leeftijd telde Edward op dat niveau nog helemaal niet mee. Dus dat belooft wat voor de toekomst. Als zij de leeftijd van Edward heeft.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:17

Kijk eens een 2 handbreedtes achter de maantop. Daar zit het meeste spier. Het is gewoon een dikke bobbel. Die hoort daar niet te zitten. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:20

Weet je wat dat is? Dat is nou een geweldig goed getraind gespierd paard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:22

Yvank_ schreef:
Heb jij soms iets tegen charlotten en Valegro? Daar wordt je toch moe van dat je steeds weer met die verhalen komt over slofgebruik, vette valegro en een valse knik...

Nee hoor Charlotte heeft verdiend gewonnen :) !

Ik zeg ook nergens dat zij niet verdiend heeft gewonnen. :?
Alleen is het ook wel goed om kritisch te blijven. Hier op Bokt lopen er veel ja-knikkers die niet weten hoe het zit en wat gewenst is in de dressuur. En juist diegenen die wel willen leren hoop ik iets bij te kunnen brengen.
Je hoeft mij geen gelijk te geven hoor. Alleen hoop ik dat er mensen/ruiters zijn die wel verder kijken dan de meute.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:22

Yvank_ schreef:
Weet je wat dat is? Dat is nou een geweldig goed getraind gespierd paard :)

Tuurlijk :+
Alleen zitten de spieren bij de meeste andere dressuurpaarden op een andere plek.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:25

Maar wat is er dan vredesnaam niet gewenst aan valegro in de dressuur? Neem me niet kwalijk je neemt edward als voorbeeld maar daar zie ik vele malen vervelendere plaatjes van dan van charlotte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:27

Even terug lezen Yvank.
De proef ziet er verder wel goed uit alleen hoort hij niet met die valse knik te lopen. En dat is mijn punt. Over de rest hoor je mij niet. Dat is gewoon goed, heel goed zelfs.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:30

Anoniem schreef:
Even terug lezen Yvank.
De proef ziet er verder wel goed uit alleen hoort hij niet met die valse knik te lopen. En dat is mijn punt. Over de rest hoor je mij niet. Dat is gewoon goed, heel goed zelfs.

Je hebt gelijk. Maar zou het niet zo kunnen zijn dat juist de incorrecte positie van de nek ervoor zorgt dat ze niet overal de perfecte score heeft?

Ik speculeer maar wat, hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:33

Ik denk niet dat zij er puntenaftrek voor krijgen gezien haar bijna hoge scores.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:38

Johanna59 schreef:
Maar de beste amazone is Charlotte. En ze is nog erg jong. Op die leeftijd telde Edward op dat niveau nog helemaal niet mee. Dus dat belooft wat voor de toekomst. Als zij de leeftijd van Edward heeft.......

Met alle respect voor Charlotte; zij scoort nu met een paard wat grotendeels is opgeleid door een ander. Zij zetten fantastische prestaties neer. Maar ter relativering: Edward heeft al heel veel paarden opgeleid tot int. GP niveau. Charlotte lijkt een belofte, maar moet dat nog helemaal waar gaan maken. Edward heeft zich daarentegen al dik bewezen. Met haar vorige paard was ze echt geen opvallende combi. Edward heeft zich met meerdere paarden al dik in de kijker gereden. De toekomst zal leren of zij in staat zal zijn dat te gaan overtreffen, of dat ze slechts een eendagsvlieg is waar we na het Valegro tijdperk nooit meer wat van gaan horen. Datzelfde geld voor Adelinde na het Parzival tijdperk.

Voor mij is de winnaar van zulke wedstrijden de beste van het moment. Het is een momentopname. Niet minder mooi of minder belangrijk. Maar het zegt enkel iets over dat moment. Iconen zijn voor mij mensen die in staat zijn steeds met verschillende paarden, ondanks tegenslag en verkoop, toch weer terug komen op dat niveau. Daarvan zijn er maar weinig. Zoals Anky, Edward, Isabell Werth... Dat zijn voor mij de iconen, dat vind ik de meest inspirerende voorbeelden. Wat ik bij Edward zie is dat hij paarden boven zichzelf uit laat stijgen. Of je een wedstrijd wint, tweede of derde wordt is afhankelijk van veel factoren. Steeds weer terugkomen met andere paarden op dat niveau; dat zegt voor mij veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:41

Ben het helemaal met je eens Jasmijn. :j

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:04

Vind toch apart dat iedereen maar blijft praten over die valse knik van Valegro. Hij loopt gewoon wat dieper (of het lijkt zo dat hij dieper loopt door de bouw van zijn hals). Maar een valse knik is als de paarden de hals helemaal recht hebben en niet gebogen en alleen inknikken net achter de oren in de nek. Dat is valse buiging en een valse knik. daar is hier geen sprake van.
Qua bouw vind ik Valegro wel beetje op de pony lijken die ik rijd. Zij is vrij kort en gespierd nu, waardoor ze dik lijkt, maar is dat niet. Valegro is denk ik hetzelfde gebouwd, wat rondgeribd en kort en rond, tel daar de spieren bij op die hij nodig heeft bij dit niveau en dan lijkt het denk ik al snel op een dik paard. Wil wedden dat dat niet zo is. Ik ken geen enkel toppaard dat te dik of dik is. Hij oogt misschien zo.
Paarden die op de wei staan hebben ook wel eens een grasbuik wat op een dikke buik lijkt. Ik weet dat Valegro (in tegenstelling tot de meeste toppaarden) in de wei staat gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:44

Een paard wat een (gras)buikje heeft zal na een kwartiertje werk onder het zadel zijn buikspieren aanspannen waardoor de bolle buik verdwijnt. Maar alleen wanneer je op de juiste manier rijdt. :D
Ik vond Salinero altijd een paard wat geen buikspieren aanspande. Valegro spant de buikspieren wel aan maar heeft geen grasbuik maar is gewoon moddervet.
Ik denk dat wanneer hij 75 kilo lichter zou zijn hij nog beter kan presteren en het plaatje mooier is.

AfbeeldingZonder aanspanning van de buikspieren.

Afbeelding Met aanspanning van de buikspieren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:02

Die foto van Ferro is eigenlijk ook gewoon perfect. Wat een paard :+:.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:16

Waarom loop iedereen te zeiken over die buik van valegro? Heeft iemand hem ooit goed aan gekeken, of met Charlotte of de groom zelf gepraat waarom dat er een buikje is volgens iedereen? Nee ik denk het niet, dus laat hem dat buikje hebben, daar is vast een rede voor.
Verder vind ik dat ze verdiend hadden gewonnen alleen had het verschil met Edward van mij niet zo groot moeten zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:27

Anoniem schreef:
Hier op Bokt lopen er veel ja-knikkers die niet weten hoe het zit en wat gewenst is in de dressuur. En juist diegenen die wel willen leren hoop ik iets bij te kunnen brengen.

Uhh wacht ff hoor.. dus JIJ moet dus mensen iets bijbrengen, door ze te vertellen hoe verkeerd de beste ruiters ter wereld het doen?
wat een arrogantie.. :r

Anoniem schreef:
Ik vond Salinero altijd een paard wat geen buikspieren aanspande.

Oh nog een olympisch kampioen die het niet goed doet?

Ik ben toch zooo benieuwd hoe jij zelf rijdt.. :=

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:42

Hou je er ook rekening mee dat het ene paard dieper geribd is dan het andere? Is wat anders dan een grasbuik...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:00

Anoniem schreef:
Ik zeg ook nergens dat zij niet verdiend heeft gewonnen. :?
Alleen is het ook wel goed om kritisch te blijven. Hier op Bokt lopen er veel ja-knikkers die niet weten hoe het zit en wat gewenst is in de dressuur. En juist diegenen die wel willen leren hoop ik iets bij te kunnen brengen.
Je hoeft mij geen gelijk te geven hoor. Alleen hoop ik dat er mensen/ruiters zijn die wel verder kijken dan de meute.

Ik wil best graag leren, maar wat ik zie bij Charlotte vind ik een vriendelijk beeld en fijn om naar te kijken. Er zal best wat aan schorten natuurlijk.

Maar wie ben jij dan, om het volk op bokt iets bij te kunnen brengen? Wat zijn jouw resultaten en ervaringen op basis waarvan jij denkt het allemaal beter te weten dan juryleden over de hele wereld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:11

Het is absoluut niet mijn bedoeling om arrogant over te komen. Sorry daarvoor.
Ik vind het gewoon jammer dat er alleen maar ooh en aah wordt geroepen en men niet zelf meer nadenkt. Ik vind Charlotte met Valegro zeker een hele fijne combinatie. Alleen probeer ik a.d.h. van voorbeelden aan te geven dat er ook dingen zijn die niet zo goed zijn en die verbeterd kunnen worden.
Ik loop dan hier tegen behoorlijk wat kritiek aan en dan denk ik bij mezelf, wat jammer dat jullie niet zien hoe dressuur nog beter kan. Waarom ga je dan niet de discussie met mij aan? Waarom mij schofferen? Ik ben niet alleen maar negatief over Charlotte, integendeel zelfs. Ik vind het momenteel de beste combinatie die er is. En hier probeer ik steeds met voorbeelden en foto's heel netjes uit te leggen wat er nog te verbeteren valt.

Ik kom geregeld bij Charlotte en Carl op stal. Dus denk dat ik wel kan zeggen dat ik meer zie en weet dan de gemiddelde bokker.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:49

Toch gek dan dat Valegro door de beste juryleden over de hele wereld juist wordt geroemd om zijn mooie ("volgens jou valse knik-") aanleuning..
Enne.. ik denk niet dat Carl en Charlotte blij zijn met al die praatjes die je hier rondstrooit. Ben benieuwd of je nog welkom bent daar als ze wisten hoe je hier over hun trainingsmethode praat.
Wat heb je trouwens überhaupt bij ze te zoeken als hun trainingsmethode je niet aanstaat?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:14

Anoniem schreef:
Het is absoluut niet mijn bedoeling om arrogant over te komen. Sorry daarvoor.
Ik vind het gewoon jammer dat er alleen maar ooh en aah wordt geroepen en men niet zelf meer nadenkt. Ik vind Charlotte met Valegro zeker een hele fijne combinatie. Alleen probeer ik a.d.h. van voorbeelden aan te geven dat er ook dingen zijn die niet zo goed zijn en die verbeterd kunnen worden.
Ik loop dan hier tegen behoorlijk wat kritiek aan en dan denk ik bij mezelf, wat jammer dat jullie niet zien hoe dressuur nog beter kan. Waarom ga je dan niet de discussie met mij aan? Waarom mij schofferen? Ik ben niet alleen maar negatief over Charlotte, integendeel zelfs. Ik vind het momenteel de beste combinatie die er is. En hier probeer ik steeds met voorbeelden en foto's heel netjes uit te leggen wat er nog te verbeteren valt.

Ik kom geregeld bij Charlotte en Carl op stal. Dus denk dat ik wel kan zeggen dat ik meer zie en weet dan de gemiddelde bokker.

Misschien moet je eens accepteren dat er ook mensen zijn die verder kijken dan hun neus lang is maar niet hetzelfde zien als wat jij ziet.

Je weet ook dat er een andere bokker is die het tegenovergestelde zegt van wat jij beweert en gezien je geen bewijs hebt en wij alleen maar trainingsbeelden zien van een Valegro die op een simpele trens wordt getraind, maak je jezelf niet geloofwaardig. :+
En dan helemaal niet op het moment dat je beweert dat Valegro een valse knik heeft, en je dus niet weet wat dat inhoudt.