Paard veroorzaakt zeven kilometer file op A28

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:45

ellenimar schreef:
er is maar 1 waarheid : een paard blijf altijd een paard.... ze kunnen altijd anders reageren dan je denkt, dan moet je met je fiets het bos in gaan...

Inderdaad. We kunnen hier nou wel allemaal stoer gaan doen, maar laten we gewoon proberen in te leven in de situatie op dat moment. Paniek, snel handelen.
Daar kan je imo niet over oordelen vanaf je computerschermpje.

Wel apart hoe het verhaal in het nieuws heel anders wordt.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:49

Percy schreef:
Ik heb geen idee over welk topic je het hebt maar blijkbaar ben ik niet de enige die jouw reactie hier serieus interpreteert. Overigens zijn er echt wel situaties te bedenken waarbij je liever op de grond terecht komt dan verplicht mee moet liften met een op hol geslagen paard. Een paard wat echt op hol is, is levensgevaarlijk. Als ruiter kan je dan totaal geen invloed meer uitoefenen dus heeft het geen zin om er niet af te vallen, althans niet om ongelukken te voorkomen. Op hol slaan en er "gewoon" vandoor gaan zijn trouwens twee totaal verschillende dingen.

edit: het quoten loopt een beetje fout maar krijg het niet veranderd.

[VN] Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden
Volgens mij word deze bedoeld, waarin inderdaad veel mensen aangeven dit levensgevaarlijk te vinden maar, dit had aan de duidelijke uitleg van wat er precies is gebeurd te merken, totaal niets bij kunnen dragen aan wat er gebeurd is.
(Dit topic is waarschijnlijk waarom niet iedereen de opmerking als serieus opneemt)
Hoop dat ik de boel heb kunnen ophelderen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:51

ellenimar schreef:
er is maar 1 waarheid : een paard blijf altijd een paard.... ze kunnen altijd anders reageren dan je denkt, dan moet je met je fiets het bos in gaan...

Dat dacht dat oude baasje waarschijnlijk ook -O-

Alle gekheid op een stokje, gelukkig is het allemaal goed afgelopen en ik kan me de angst om je paard heeeeel goed voorstellen !

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:57

NeverGiveUp schreef:
ellenimar schreef:

Inderdaad. We kunnen hier nou wel allemaal stoer gaan doen, maar laten we gewoon proberen in te leven in de situatie op dat moment. Paniek, snel handelen.
Daar kan je imo niet over oordelen vanaf je computerschermpje.

Wel apart hoe het verhaal in het nieuws heel anders wordt.

Nou dat vind ik nou echt het raarste van allemaal ??? , waar halen ze die verhalen weg ?? ik heb toen ik bij die vos was, dus geen eens mijn eigen paard mijn verhaal gedaan tegen de agent hoe het was gebeurt, dus mensen denken paard los, ow wacht die konden niet paardrijden en zijn eraf gevallen, is blijkbaar maar 1 mogelijkheid voor deze mensen :?

En ja je kan dingen altijd op een manier lezen zoals jij wilt dat het overkomt, dat is het lastige van mailen/forums, je kan ondertonen zelf ergens leggen waar ze niet bedoeld zijn.....
Ik heb me gewoon kort en bondig gehouden over wat er gebeurt is, dan heb ik mijn eigen hardlopen erachter aan, voor auto's springen op de snelweg enz. er maar uit gelaten, en nee deze reden geen 120 km per uur meer, had ze eerst al afgeremd met gebaren en ze reden al langzamer door de opstopping !!! dus denk dat ik het daar ook maar wijzelijk bij kan houden anders wordt het een erg lang en druilerig/zielig verhaal :)*

Terwijl alles goed is afgelopen VOOR IEDEREEN DIE ER BIJ IS BETROKKEN *\o/*
Laatst bijgewerkt door Tuittuit op 25-01-14 00:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Hopke89

Re: Paard veroorzaakt zeven kilometer file op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:02

Ja echt media, feitencheck word vaak verwaarloost.

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:15

Wat fijn dat alles zo goed is afgelopen. Wat zullen jullie in angst hebben gezeten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 01:03

Hopke89 schreef:
Percy schreef:
Ik heb geen idee over welk topic je het hebt maar blijkbaar ben ik niet de enige die jouw reactie hier serieus interpreteert. Overigens zijn er echt wel situaties te bedenken waarbij je liever op de grond terecht komt dan verplicht mee moet liften met een op hol geslagen paard. Een paard wat echt op hol is, is levensgevaarlijk. Als ruiter kan je dan totaal geen invloed meer uitoefenen dus heeft het geen zin om er niet af te vallen, althans niet om ongelukken te voorkomen. Op hol slaan en er "gewoon" vandoor gaan zijn trouwens twee totaal verschillende dingen.

edit: het quoten loopt een beetje fout maar krijg het niet veranderd.

[VN] Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden
Volgens mij word deze bedoeld, waarin inderdaad veel mensen aangeven dit levensgevaarlijk te vinden maar, dit had aan de duidelijke uitleg van wat er precies is gebeurd te merken, totaal niets bij kunnen dragen aan wat er gebeurd is.
(Dit topic is waarschijnlijk waarom niet iedereen de opmerking als serieus opneemt)
Hoop dat ik de boel heb kunnen ophelderen :)

Dank hopke 89, dit verheldert inderdaad een hele boel. Het is duidelijk dat dit het ongeluk niet had kunnen voorkomen en het is best eng maar dat hoort niet in dit topic thuis. Ik snap ook niet de relevantie van dat topic en deze situatie.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 06:17

@ bravoT Gelukkig dat alles zo goed is afgelopen voor iedereen. *\o/*

Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen vannacht, want dit zal nog wel even door je hoofd spelen.

mika11

Re: Paard veroorzaakt zeven kilometer file op A28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:27

Echt een groot geluk en eigenlijk een wonder, dat het allemaal goed is afgelopen. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 08:46

Fijn dat het goed afgelopen is! dat is alles wat telt.
Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt,alleen liep er een pony van mij over de Putterweg,een hele drukke autoweg.Ze liep tegen het verkeer in,de ruiter was in het bos van haar afgesprongen in volle galop,omdat het zadel ging schuiven.De pony is de heide afgerent en zo de autoweg op.Ik ben er met mijn pony achteraan gegaan.Op dat moment als je over de autoweg galopeerd,denk je alleen maar aan de pony die je moet zien te vangen,je denkt niet aan de auto's die recht op je af komen.
Ook hier een file en auto's die moesten uitwijken om niet bovenop de pony en mij en pony te knallen.
Gelukkig was er hier geen Media bij! en ook hier is alles goed afgelopen.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:46

Sammyoo schreef:
Over het algemeen lopen ruiterpaden niet vlak langs de snelweg. Het paard zal een aardig stuk zonder ruiter hebben gelopen. Als je paard aan de kletter gaat en je bent niet in staat om te voorkomen dat hij de snelweg op rent, hoor je nog niet buiten te rijden. Kom op, na de eerste schrik trek je je paard toch om, dat kan ik zelfs.

Niet als je zoals hier eerst het spoor over moet en dan de heuvel op moet om over de snelweg te gaan en dan staan er ook geen hekken.. dus schrik paard en hop op de snelweg of spoor

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:26

Captain schreef:
Sammyoo schreef:
Over het algemeen lopen ruiterpaden niet vlak langs de snelweg. Het paard zal een aardig stuk zonder ruiter hebben gelopen. Als je paard aan de kletter gaat en je bent niet in staat om te voorkomen dat hij de snelweg op rent, hoor je nog niet buiten te rijden. Kom op, na de eerste schrik trek je je paard toch om, dat kan ik zelfs.

De beste stuurlui.. :D Je kunt hier niet over oordelen omdat je er niet bij was en niet weet wat er gebeurt is. Voor hetzelfde geld was de ruiter bewusteloos of gewond. Weet jij veel..

Hier bij Arnhem ook een stuk waarbij je, als je pech hebt, zo op de snelweg zit.
A12 A50 geloof ik Kruispunt de Waterberg

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:46

Wat fijn om ook het echte verhaal te lezen.
Wat goed dat het met iedereen goed is afgelopen.
Wat zullen jullie geschrokken zijn!