Amazone door paard in vuur geworpen bij reinigingsritueel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Amazone door paard in vuur geworpen bij reinigingsritueel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 15:27

Nou inderdaad. Ze nemen gewoon maar berichten van elkaar over.

Die Braziliaanse site kun je verder niet aanschrijven, dus daar kan ik niks mee. Maar ik denk dat het voor hen heel makkelijk is om iets te verzinnen dat in Europa zogenaamd heeft plaastgevonden, wie checked dat nou?

Wel apart dat de portugese equisport het overgenomen heeft zonder de kranten te checken voor meer info.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:56

Er staat op www.msn.com bij foto's van de week een bizarre foto hiervan. Ik zal mijn mening niet uitspreken want ik kan die niet geven zonder mensen te beledigen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 15:30

Welke foto ?

Het is trouwens op zich opmerkelijk, en dat heb ik op de anti site ook aangegeven, dat ze door de jaren heen toch nog drie foto´s hebben kunnen vinden waarop paarden enig blijk geven van weigering/ongenoegen. Het soort foto´s dat ze zo graag moment opnames noemen bij andere toestanden, en het ook gewoon zijn, terwijl er werkelijk duizenden zijn waar er geen enkel ongenoegen te zien is.

De foto van de val die in dit artikel staat is blijkbaar in elkaar gezet, dat kan tegenwoordig natuurlijk schitterend op de computer.

Ik was er niet bij, maar als de man die er wel bij was me zegt dat er niks gebeurd is, en ik kan niets vinden in de kranten, dan mag ik aannemen dat er niets gebeurd is.

Er zijn ook nooit berichten over gewonde paarden.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:28

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:30

Dat ziet er wel enorm nep uit :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:34

Wow, is wat voor een filmposter! :D

T is net als met een protest over 'dat vreselijke bit'; je kan een filmpje of foto zo dramatisch maken zoals je zelf wilt. De techniek staat voor niets.

Fijn om te horen dat er niets is voorgevallen +:)+

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 17:57

Die foto is echt, en zo zijn er nog duizend, maar er GEBEURT niks, omdat ze er door heen gaan in galop. Hij staat daar niet stil om te wachten tot het gaat schroeien!!!!

Je kunt ook je vinger door de vlam van een kaars halen als je het snel genoeg doet...

Afbeelding

Oortje snaar voren...

En zo leer je het:
Afbeelding

Als je het filmpje kijkt (of een van de velen die er bestaan) zie je dat de paarden zich er echt niet druk om maken.

Er is altijd wel een moment vast te leggen dat een paard net even het hoofd omhoog doet of de mond open heeft.
Maar het feit dat een anti site maar met drie foto´s kan komen van dergelijke momenten ondanks dat er duizenden in omloop zijn, zegt mij genoeg. ;)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:47

Deze foto stond zeker niet als anti hoor. Er staat iets bij over het feest/ritueel gewoon standaard verhaal. Bij foto's van bijzondere momenten van de week geloof ik. Ik vind de foto er ook niet gefotoshopt uit zien om eerlijk te zijn. Het verbaast mij dan wel weer dat er mensen zijn die dat vermoeden hebben, ziet het er blijkbaar toch iets spectaculairder uit dan in eerste instantie gedacht.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 19:54

Ik had het over de foto van het bronbericht waarbij het paard op de knieën gaat.

Wat is precies je probleem? Wat denk je dat jouw foto aantoont????

Heb je voor de aardigheid al eens je vinger door de vlam van een kaars gehaald?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:05

Lusitana schreef:
Ik had het over de foto van het bronbericht waarbij het paard op de knieën gaat.

Wat is precies je probleem? Wat denk je dat jouw foto aantoont????

Heb je voor de aardigheid al eens je vinger door de vlam van een kaars gehaald?

@lusitana bedoel je mijn bericht? Ik reageer op iemand die na mijn foto aangeeft het vermoeden te hebben dat de foto nep is. Blijkbaar komt deze over alsof dit niet echt waar zou zijn, dat verbaast mij want zoals jijzelf idd ook opmerkt zijn deze foto's geen uitzondering.

Verder geef ik aan dat op msn.com geen negatieve berichtgeving staat over de foto. Dus ik begrijp niet helemaal waar jij uit concludeert dat ik een probleem heb.

Ik heb ook de bron vermeld waar deze foto te vinden is als bijzondere momenten van de week. Hier staat zeker geen stemmingmakerij bij.

Dus mocht deze opmerking voor mij bedoeld zijn dan denk ik eerder dat jij een probleem hebt met het respecteren van iemand anders zijn mening die je blijkbaar doet als aanname. Is het de bedoeling dat we overal bijzetten ooooo mooi omdat jij anders je persoonlijk aangesproken voelt?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 20:27

Je zegt:
"Er staat een bizarre foto vanop msn." Een foto die je hier niet toont dus waar we in eerste instantie naar moeten raden.
Als je zegt dat je je mening niet kunt geven, wijst dat bij mij op een probleem. want waarom zou je die niet kunnen geven?
Als je dan wel een foto toont, zonder enig commentaar en er valt niks om aan te merken, wat moeten anderen daar dan verder mee?
Dan moet je toch gaan raden en aannames maken?
Wees dan duidelijk. Zeg wat je bedoelt. Zit niet cryptisch te doen over dat je geen mening zou mogen geven.

Wat ik aangeef is dat er idd duizenden foto´s in omloop zijn die niks byzonders tonen, dus ik vraag me af wat het nut is om te komen met een post als "ik heb een foto gezien, maar ik kan mijn mening er niet over geven"?

Is me nog niet duidelijk. Sorry.

De opzet van het topic was ook niet om bijval te krijgen, want het ging in eerste instantie om een ongeval, maar dat bleek nep.

De discussie die is ontstaan was verder feitelijk bijzaak, maar best de moeite waard. We kunnen gewoon verschillen van mening, maar het enige waar ik halstarrig in ben is dat er geen gewonden zijn gevallen in 500 jaar, want dat heb ik nagegaan, dus zo gevaarlijk als het er uit ziet zal het niet zijn.

En omdat het MIJN nieuwsbericht, dus mijn topic, is, voel ik me aangesproken ja, is dat vreemd?

Verder kan ik best de verkeerde muts op hebben, dus als ik fel overkom, dan hierbij excuses.

En wellicht bedoelde je gewoon dat je geen mening HEBT. Maar dat haalde ik er niet uit.
Enfin, dit is ook allemaal off topic geneuzel. Ik zal niet meer reageren als ik niet in een vrolijke bui ben,m komen teveel misverstanden van, dat blijkt..

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:55

Lusitana@ Ik wil helemaal je topic niet verstieren maar ik heb eerder een reactie geplaatst en jouw reactie kwam op mij nogal fel over. Ik zei dat ik dit gevaarlijk vind, ook voor de paarden. Hierop kreeg ik de reactie voor de paarden 'het gaat hier om een mens' We doelden hier wel degelijk op hetzelfde. Maar ik durf bijna niet meer te zeggen dat ik het echt niet nodig vind om dit met een paard te doen. Want die mening lijkt niet gewenst. Althans dat idee kreeg ik.

Mijn foto (staat op de home page van msn.com) een startpagina die heel veel mensen gebruiken (bron vermelde ik vóór ik de foto stuurde) omdat je vroeg welke foto omdat je deze niet zag op msn.com Tenminste, dat begreep ik.

Persoonlijk vind ik het ook bizar dat dit 'leuk' is. En ja ik heb mijn vinger wel eens door een kaars gehaald. Ik weet dat dit geen pijn of verbranding hoeft te veroorzaken. Wat mij persoonlijk tegen staat is dat een paard hier geen keus in heeft en ik vind dat deze dus toch onnodig gevaarlijk blootgesteld wordt voor iets wat in mijn ogen niet nodig is. Ik respecteer ieder ander zijn/haar mening.

Ik vind de foto welke ik neergezet heb ik zal het nu even anders omschrijven absoluut spectaculair eruit zien. Dat mede topic lezers denken dat dit nep is, bevestigd in mijn optiek wel dat dit niet als een doorsnee iets gezien wordt.

Ik weet dat jij dit topic gestart hebt. Overigens wilde ik niets zeggen met die foto, ik verwees juist naar een 'leuk' nieuwsartikel gerelateerd aan jouw topic.

Ik zal me er niet meer in mengen, en nogmaals ik vind niemand meer of minder omdat diegene dit ritueel wel waarderen. Ik geloof wel dat deze mensen het beste met hun paard voor hebben.
Laatst bijgewerkt door DaphneR93 op 24-01-14 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:14

Ik had niet door dat je eerder gepost had. Dat is mijn fout.

Een paard heeft ooit keuze in zijn werk, of het nu voor de ploeg loopt of over hindernissen moet springen.
Het heeft wel keus om er langs te gaan trouwens, dat zie je ook genoeg gebeuren.

Ik zie zelf geen verschil met door water moeten gaan. Dat is ook een kwestie van moeten vertrouwen op de ruiter en iets doen dat ze meestal liever niet spontaan doen, maar waar ze makkelijk aan wennen.

Ja, je hebt idd de bron vermeld, maar daar krijg je dus gewoon de actuele pagina en niet de foto...

Verder had je je mening gewoon niet echt duidelijk geformuleerd tot nu toe.
Als je wel je mening duidelijk formuleert, zoals nu dat je zegt dat je het een paard niet aan kunt doen, kun je ook een beter gerichte reactie verwachten en komen er minder misverstanden.

Ik vind niet dat je het topic verstierd met een mening, daar is het een topic voor, maar we gaan wel off topic waar we het over elkaar hebben...

Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat een persoonlijke mening niet gewenst is? Het is alleen fijn als je die ook een beetje duidelijk formuleert en liefst ook nog onderbouwt.