Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liamssfork schreef:Pfff... Waarom überhaupt een pad aanleggen als je het bij voorbaat al niet kunt onderhouden? Hier in de Elzen was het ff met een graafmachine door de bosjes baggeren en wat bomen kappen en dat wordt dan ons ruiterpad genoemd. Geld te weinig? Begin er dan niet aan. Nee wel mooi bonnen schrijven als je er niet op rijd terwijl dit niet eens gaat!
Of zeg ik nu iets heel geks? Zal ongetwijfeld ergens anders in NL beter gaan maar hier vind ik het 3x niks.
Als ze het op geen andere manier kunnen onderhouden dan met die pas.. Dan zij het maar zo. Als het ook maar écht betaalbaar is en het écht alleen naar de paden gaat... Dat moet je ook nog maar eens zien.
kiki1976 schreef:Vroeger (zo'n 20 jaar geleden) had je in de Elzen wel nette ruiterpaden. En ook nog eens hele mooie brede grasstroken naast de fietspaden.
Maar goed toen mocht je ook gewoon nog bij het restaurant bij het strandje met je paard het water in.
SuperAssie schreef:Belachelijk.
Hier in de omgeving(straal van 5 kilometer, de rest heb ik nog niet verkend) is er niet één ruiterpad..
Moet ik dan betalen om over de grote weg te mogen rijden? Moet niet gekker worden
Edit: Waar is trouwens die enquete waar ze het in dat andere topic over hebben? Dan vul ik die even in..
NatasjavE schreef:SuperAssie schreef:Belachelijk.
Hier in de omgeving(straal van 5 kilometer, de rest heb ik nog niet verkend) is er niet één ruiterpad..
Moet ik dan betalen om over de grote weg te mogen rijden? Moet niet gekker worden
Edit: Waar is trouwens die enquete waar ze het in dat andere topic over hebben? Dan vul ik die even in..
Nee je moet betalen om in de bossen van SBB te mogen rijden. Niet om over de straat ye rijden met je paard.
Nog.....niet.
SusanH schreef:Ik lees het anders hoor. Dacht eerst ook dat het alleen voor SBB is, maar begrijp nu dat het een ruiterpas wordt voor alle gebieden waar ruiterpaden zijn. Wij rijden van april tot oktober veel op de Veluwezoom, daar heb je al een betaalde vergunning. Ik vind het geen probleem om te betalen, als dat inhoudt dat er goed onderhoud is en dat ik niet voor ieder natuurgebied een andere pas nodig heb, of overal apart voor moet betalen. Maar hoe ze dat willen gaan doen met alle beheerders en landeigenaren? Dat lijkt me en grote uitdaging.