Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veulen84 schreef:Mag ik zeggen dat ik het een enorm lelijk gebouw vind en dat ik niet blij zou zijn als ze dat inme achtertuin zouden droppen?
Sammie schreef:De koopakte van de grond werd op 19 april 2013 getekend, meldt de website van de hindoetempel. In juli 2012 werden de plannen voor het eerst gepresenteerd.
Sammie schreef:http://denhaagfm.nl/
Voor de bouw van een hindoetempel aan de Gaslaan, Den Haag moeten de huurders van de nu nog daar gevestigde percelen een andere plek zoeken.
Huurders van de pakhuizen aan de Gaslaan, die worden gebruikt als paardenstalling, klagen dat daardoor hun dieren op staat worden gezet. “De gemeente heeft in het geheim al jaren onderhandelingen gevoerd om de grond te verkopen”, zegt Regina Meershoek. “De huidige huurders en de omwonenden zijn hiervan in het ongewisse gelaten. In plaats van een nette oplossing te vinden voor de huurders, worden die nu zonder enige vorm van vervangende ruimte op straat gezet. De enige oplossing die de gemeente Den Haag geeft is de dieren naar de slacht te brengen.”
De nieuwe Dew Mandir aan de Gaslaan moet worden gebouwd op de plek naast de huidige kleinere hindoetempel die gevestigd is in een garage. De koopakte van de grond werd op 19 april 2013 getekend, meldt de website van de hindoetempel. In juli 2012 werden de plannen voor het eerst gepresenteerd.
maura schreef:Sammie schreef:De koopakte van de grond werd op 19 april 2013 getekend, meldt de website van de hindoetempel. In juli 2012 werden de plannen voor het eerst gepresenteerd.
Zoals ik dit lees is al ruim anderhalf jaar bekend dat er plannen zijn voor een ander gebruik van de locatie. Als je al anderhalf jaar lang net doet of er niets aan de hand is en dan gaat janken dat je opeens met je paarden op straat staat, heb je in mijn ogen toch een wat merkwaardig beeld van de verantwoordelijkheid die je als paardeneigenaar hebt.
_l_amanda_l_ schreef:felicity schreef:Kan iemand mij vertellen waar die paarden dan zouden moeten staan. Ik kom zelf uit Den Haag. Dus was nieuwsgierig waar het was. Google maps erbij gepakt maar ik kom gewoon in een normale straat uit met een sporthal. Of staan er paarden verstopt achter de rij huizen?
Ben ik ook benieuwd naar, heb ook even gekeken maar zie geen plek waar ik m'n paard zou zetten..
Er staat ook in "pakhuizen die gebrúikt worden als paardenstallen" dus ja, het is geen paardenstal die afgebroken wordt, het zijn (oude) huizen die ruimte moeten maken voor wat nieuws.. Dat daar dan toevallig paarden in staan, kan de gemeente weinig aan doen. Denk dat ze wel meer te doen hebben dan alternatieven zoeken, dat die mensen midden in de stad een paard willen huisvesten is toch niet de verantwoording van de gemeente... Dat van de slacht slaat natuurlijk nergens op, is n.m.m. vooral sensatie-makerij van krant/media
Kir_Ples schreef:Het is toch belachelijk dat een paardenstal weg moet voor een tempel? Sorry dat ik het zeg maar in dat soort landen zul je écht écht écht heel écht geen Nederlandse kerken gaan vinden. Dit slaat echt nergens meer op.
Ik ben absoluut geen racist oid, maar ik vind wel dat hier in Nederland geen dingen gesloopt hoeven te worden voor buitenlandse tempels/moskee's etc, ik bedoel we leven altijd nog in Nederland.
Kir_Ples schreef:Het is toch belachelijk dat wij op moeten rotten voor zo'n tempel? Sorry dat ik het zeg maar in dat soort landen zul je écht écht écht heel écht geen Nederlandse kerken gaan vinden. Dit slaat echt nergens meer op.
Ninx schreef:Kir_Ples schreef:Het is toch belachelijk dat wij op moeten rotten voor zo'n tempel? Sorry dat ik het zeg maar in dat soort landen zul je écht écht écht heel écht geen Nederlandse kerken gaan vinden. Dit slaat echt nergens meer op.
Hahahaha! Fantastisch!
Weet je wel hoeveel kerken er gesticht zijn en mensen er hardnekkig bekeerd zijn over de hele wereld door ons?
Wij zijn nog altijd de onbewuste nummer 1 waar het gaat om mensen ons geloof door de strot douwen hoor
Kir_Ples schreef:Sorry dat ik het zeg maar in dat soort landen zul je écht écht écht heel écht geen Nederlandse kerken gaan vinden.

Culturen verschillen nou eenmaal, als Nederland zijn multiculturele samenleving wil ondersteunen in de vorm van een verbetering voor een religie, zal er ergens anders plek gemaakt moeten worden. Dat dat net een plek is waar een paar mensen oude pakhuizen als paardenstal gebruiken, jammer dan. Als er een basisschool had gezeten, hadden er een heleboel moeders kwaad gereageerd, nu reageren de paardenmensen. Er moet altijd wel iemand zeuren
(want ja, dat is toch wel ONZE cultuur!)