Collie2008 schreef:dees_daan schreef:Ik zeg niet dat honden over het algemeen liever alleen leven, ik zeg alleen dat er honden zijn die liever als hond alleen leven.
Nee er zijn honden zo verpest dat ze weer getraind moeten worden om samen te kunnen leven.
Een hond is een roedeldier, sociaal contact is 1 van de basisbehoeften. Het is gewoon arrogant om te denken dat wij die basisbehoefte kunnen invullen met ons geneuzel. Wij zijn geen honden
Dat is jou mening.
Mijn ervaring is dat er wel degelijk honden zijn die liever alleen leven.
Mijn ene hond zou ook prima alleen kunnen functioneren, hij tolereert de anderen, speelt tijdens het uitlaten buiten wel, maar verder heeft hij niets met ze. Hij ligt liever naast mij te slapen en als 1 van de anderen honden dicht naast hem komt liggen gaat hij weg.
Hij leeft hier niet alleen maar als de andere honden als eerste wegvallen (wat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren) dan hoef ik er voor hem geen maatje bij te nemen.
En hij is net zo opgevoed als de andere honden en leeft al die 7 jaar gewoon samen met andere honden.
Daarnaast vind ik het juist niet hondvriendelijk om honden te moeten gaan trainen omdat wij vinden dat ze met een andere hond samen moeten leven als ze als hond alleen gelukkig zijn.
Zeker met oudere honden of met bepaalde rassen zou ik dat écht niet aanraden.
Of zou jij je hond lenen om een Amerikaanse bulldog of boerboel te leren dat hij moet samenleven met een andere hond?
Ik vind het jammer dat je er stukjes uit blijft halen en niet op een neutrale manier op mijn posts reageert.
Ik wil anderen niet tot last zijn met mijn hobby.