Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:38

Sorry zo begreep ik het wel.
Wat bedoel je dan alles hangt van zijn diagnose af?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:40

Arme pony en eigenaar - maar ook arme jongen, zo jong en dan al zo verknipt. Het zal je kind maar zijn ... hoop dat ze er iets aan kunnen doen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:43

quera schreef:

Ik bedoel ermee dat ik hier dus niet ga zeggen dat hij een psychopaat is, en dat de diagnose wel zal bepalen wat voor stoornis hij heeft :Y)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:44

Snollygoster schreef:
quera schreef:

Ik bedoel ermee dat ik hier dus niet ga zeggen dat hij een psychopaat is, en dat de diagnose wel zal bepalen wat voor stoornis hij heeft :Y)

Dat is toch de definitie van diagnose :o?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:46

Fijn dat deze dader gepakt is en voorlopig vast zit en dat hij een ziekelijke stoornis heeft is inderdaad wel duidelijk. Vraag me af of het ooit nog goed komt met zo iemand. :o

NYC2B

Re: Jeugdinrichting voor jongen die pony ombracht na aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:49

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:52

:n

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:59

jah 500 euro per dag en als de biefstuk niet lekker smaakt halen ze wel even wat bij de slager op..
of als de patat niet lekker is dan halen ze wel chinees op.. en zo gat dat bij al het eten ..ze heben het haast nog beter dan thuis

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:02

yakari123 schreef:
jah 500 euro per dag en als de biefstuk niet lekker smaakt halen ze wel even wat bij de slager op..
of als de patat niet lekker is dan halen ze wel chinees op.. en zo gat dat bij al het eten ..ze heben het haast nog beter dan thuis

Dat is niet waar hoor. Bij ons is het eten wat de pot schaft.
En een bed is bij ons 330 euro. Nog veel maar een stuk minder als 500

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:04

yakari123 schreef:

Nou dat is niet waar hoor, je krijgt gewoon smerige magnetron maaltijden. Wil je lekker eten, kan je dat zelf koken op eigen kosten op bepaalde dagen.

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:05

Sammy_xxs schreef:
yakari123 schreef:

Nou dat is niet waar hoor, je krijgt gewoon smerige magnetron maaltijden. Wil je lekker eten, kan je dat zelf koken op eigen kosten op bepaalde dagen.

bij tbs kliniek veldzicht is dit wel zoo

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:06

En hoe weet je dat?

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:08

toevallig werken nogal veel mensen die ik ken daar..
dit is bij tbs jah ..bij geen tbs is misschien wel gor eten

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:08

heidy_wilco schreef:
Jammer dat het de maatschappij weet zoveel geld gaat kosten... :n

Nekschot is goedkoper en dan weet je er zeker dat je er nooit meer last van jebt.

Nu niet gelijk denken dat ik extreem ben ofzo, maar bij dit soort praktijken komt het vaak al niet meer goed. En op deze manier hebben wij geen last van hem en hij geen last meer van zichzelf.

Stel nou dat het jou broertje was, neef, familie lid of vroegere buurjongetje.. zeg je dat dan ook. Wat je zegt is heel extreem en daar zou ik nog meer eens goed over na denken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:10

Wij hebben ook magnetronmaaltijden en die zijn prima te eten.

Wil je niet eten ook prima maar dan eet je niet.

paradisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:25

Wat verschrikkelijk voor die pony en de baasjes Y;(
Hopen dat hij nooit meer vrijkomt _-:(

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:27

Wat een "discussie" hier, zeg. Dit gaat echt te ver. Ik geloof dat alleen Quera weet waar het over gaat.
Er is iets verschrikkelijks gebeurd. Voor alle betrokkenen heeft dat zeer ingrijpende gevolgen. De dader heeft geen baat bij een heksenjacht, de slachtoffers ook niet. De dader heeft baat bij een passende behandeling, zodat hij hopelijk een tweede kans krijgt, om in de maatschappij terug te keren. Zijn behandelaars zullen daar alles aan doen, kundig, veilig. Hij is nog erg jong.
Ik begrijp dat de onderbuikgevoelens in de eerste reactie van veel mensen eruit schieten, maar tel even tot tien en laat niet je onderbuik, maar je hoofd en je hart spreken.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:33

Jetta = Amen +:)+ zo denk ik er ook over!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:35

En hoezo zou alleen quera dat weten? Weet jij wat ik weet? Nee denk het niet. En quera heeft wel gelijk, de maaltijden zijn te eten, maar lekker is anders ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:38

Sammy_xxs schreef:
En hoezo zou alleen quera dat weten? Weet jij wat ik weet? Nee denk het niet. En quera heeft wel gelijk, de maaltijden zijn te eten, maar lekker is anders ;)

Jij hebt het alleen over het eten gehad.
En niet over de inhoudelijke discussie. Denk dat ze daarom alleen mij noemde.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:42

Ja dat klopt :) zo had ik het niet gelezen :D

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:43

quera schreef:
silvana84 schreef:
Heel sneu voor de pony. Ik hoop echt dat deze jongen heel goed inde gaten gehouden word als hij ooit vrij komt.
Hoe sneu het ook is sommige mensen zijn gewoon vanaf heel jong al gevaarlijk, en tuurlijk kan het getriggerd worden door de thuis situatie maar helaas komt het ook voor dat kinderen gewoon een ander soort verbinding in de hersens hebben, heel zielig maar ook heel gevaarlijk en je kan bij deze gevallen behandelen wat je wilt maar de persoon zal niet veranderen, hooguit de indruk wekken veranderd te zijn. Erg moeilijk.

Je kan dit wel degelijk behandelen. Anders zou ik namelijk geen werk meer hebben.

Een arts kan ook kanker genezen. Alleen heel vaak ook niet, helaas.
Bij stoornissen in het hoofd wordt er altijd gedaan dat alles te genezen is, net als met kanker denk ik dus dat dit vaak ook niet kan. En de leeftijd maakt me niets uit, maar zo iemand zou dan nooit meer los mogen komen en te vaak denk ik dat dit wel gebeurt.
Ik zeg dat nu niet in dit specifieke geval, maar wel te vaak. 1 keer is zelfs al te vaak. Wat opnieuw slachtoffers geeft.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:46

Ik zeg ook niet dat dit altijd lukt :) maar de behandeling is er. En gelukkig maar want ik heb er mensen positief door zien veranderen :)
En kanker kan ook vaak wel worden genezen :j en hoe komt dat. Juist door de behandeling.

En ik vind dat als er maar enig kans is op herstel dmv van behandeling je daar voor zou moeten gaan.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:47

donjalover13 schreef:
hij kan er niks aan doen? hij kan er.niks aan doen zeg je? wat dan he als hij je moeder neer steekt ? ach hij kan wer niks aan doen dus doe dan maar levens lang toezicht bahbahbah zulke.mensen gewoon. die moeten opgesloten worden hun hele leven. of zelf afgwmaakt worden ik bedoel niet de mensen die dit zeiden maar die jongen

Wauw. En jij bent 13? Dat voorspelt niet veel goeds...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:48

belle_boef schreef:
Cer schreef:
Ik ben benieuwd wanneer de eerste "ach hij kan er ook niks aan doen en begeleiding helpt echt"-types zich hier melden :j

En dan. Dan heb je een discussie.
Er staan hier zoveel kortzichtige reacties in dat het de moeite niet waard is om daar op in te gaan

_/-\o_