Ongehoorzaam paard meest bekeken fragment 'TV Draait Door'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:01

Caatje87 schreef:
Haha geweldig! Dit was bij mij op stal en ik ken degene die op dat paard zat.
Denk dat hij hier heel blij mee is :9

Oh echt? Geweldig! Ik heb me pijn in mijn buik gelachen. Dat mag je wel overbrengen :j

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:08

Ayasha schreef:
wat moest ie doen, teugel geven en "ju paard" roepen terwijl hij met zijn sabel zwaaide?
Of nog mooier "Chaaaaarrrggggeee!!!!" gillen en hopen dat de rest het begreep en mee de bosjes in zou duiken?

_O- _O- _O- Dat, en dat alleen had het nog mooier gemaakt.

Ik had misschien inderdaad wel die sabel laten vallen (mits ik bij zinnen genoeg was geweest om dat te doen).
Gelukkig hebben zowel paard als ruiter amper iets aan de val over gehouden.

mvkesteren90

Re: Ongehoorzaam paard meest bekeken fragment 'TV Draait Door'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:57

Ik moest hier ook echt wel even hard om lachen.
Dat moment dat 'ie de bosjes in springt en gewoon niet zichtbaar meer is.

Gelukkig is het wel allemaal goed afgelopen, je kan er lelijk door gewond raken.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:09

Nou nou zeg... Wat typisch bokt weer om de ruiter af te branden. Hij kan prima rijden en het paard is ruim 1.80 als hij gaat dan gaat hij... Iedereen is van harte welkom om hem op de manege te komen proberen :p

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:11

Puur gevalletke van stress... Te zien aan de hele houding van t paard..

Triest eigenlijk!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:19

Ayasha schreef:
Elisa2 schreef:
Omdat ie doorzit op een paard met een weggedrukte rug en op het moment dat het paard er vandoor gaat het dier vast blijft houden aan de voorkant ipv of een ophouding te maken,of links/rechts om te sturen.Ook "vergeet" ie been te geven als het paard achterwaarts gaat...

Maar uiteraard zal het bemoeilijkt zijn allemaal door de spullen..ik hoop inieder geval dat de ruiter er niet teveel aan overgehouden heeft?

wat moest ie doen, teugel geven en "ju paard" roepen terwijl hij met zijn sabel zwaaide?
Of nog mooier "Chaaaaarrrggggeee!!!!" gillen en hopen dat de rest het begreep en mee de bosjes in zou duiken?
hij heeft maar één hand. Dan heb je niet veel keuze.

Als die van mij wat achteruit gaat daag ik hem ook niet verder uit door been te geven. Als hij voelt dat ie echt van plan is iets te gaan doen dat niet hoort grijpt ie wel in. Maar dat eerste pasje zou ik ook eerder genegeerd hebben.

En dat is nu juist t stomste wat je kunt doen...als ruiter moet je ten alle tijden het iniatief houden,dan ben je voor je paard ook een duidelijke leider. En dit paard wordt dominant omdat er een ander paard weg gaat en neemt de leiding over. Dus ja hij had moeten blijven rijden..wat iets anders is dan jij er kennelijk onder verstaat. :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:23

Eigenlijk heel sneu, voor ruiter en paard, maar ik geef toe, toen hij gewoon floep weg was in de struiken, schoot ik ook in de lach, want die had ik echt niet aan zien komen!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:24

liekensancho schreef:
oeh, ik ben dus de enige die schrok van die jump in de bosjes ... :+

Nee hoor.. Ik vond het allesbehalve grappig. Voor hetzelfde geld breekt zo'n beest zijn been..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:40

Elisa2 schreef:
En dat is nu juist t stomste wat je kunt doen...als ruiter moet je ten alle tijden het iniatief houden,dan ben je voor je paard ook een duidelijke leider. En dit paard wordt dominant omdat er een ander paard weg gaat en neemt de leiding over. Dus ja hij had moeten blijven rijden..wat iets anders is dan jij er kennelijk onder verstaat. :(:)

Met boekjes valt niet te discussiëren... Het zegt in mijn mening eigenlijk ook voldoende wanneer iemand een ander op zo'n kort moment beoordeeld over de gehele lijn. :)
Jouw "oplossingen" en "mening" gaan uit van een standaard paard in een standaard situatie... Of beter: van het ideale paard in de ideale situatie.
:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:10

Een geoefend oog ziet genoeg in een kort moment..

Mijn "oplossing" is een ruiter die blijft rijden,dat is namelijk in ALLE situaties het veiligst voor zowel ruiter,paard als toeschouwers.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:16

Nouja je ziet gewoon dat de ruiter niet zoveel ervaring heeft.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:22

Haha geweldig _/-\o_

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:52

hij blijft grappig.

het is ook zo knullig hoe die in die bosjes compleet verdwijnt.. dat maakt het zo mooi grappig filmpje..

en die commentaar over de ruiter.. het is altijd makkelijk vanaf de kant te oordelen tot je zelf in zon situatie zit en ook binnen een tel moet reageren.. de beste stuurlui zitten aan wal..

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:57

De beste stuurlui staan op de wal :Y)

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:36

Euhm volgens mij vergeten er een aantal mensen dat er net buiten beeld maar voor die mannen te paard toch een flinke groep veteranen staan. je kan moeilijk je paard even stevig op de volte naar voren rijden dan he... Zucht. Maar goed ik heb me suf erom gelachen. Vooral omdat de ruiter met zo'n uitgestreken gezicht erop zit terwijl dat paard een enorm pret hoofd trekt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:41

Of het sneu is of niet, het ziet er gewoon heel lomp uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:42

Caelum schreef:

*staan aan wal

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:52

Japeloup schreef:
Knakker schreef:
Het lijkt mij zo op het 1e gezicht niet echt een hele kundig ruiter....

Mag ik vragen waar je dat op baseert?
Ga zelf eens met een sabel te paard en probeer eens netjes controle te hebben over tempo en richting.
Ik ken de ruiter en echt wel dat hij een flink stukje kan sturen.

Dan ben ik niet de enige die er ook zo over denkt. De ruiter kon niet goed doorzitten in draf naar de groep toe en zo vol in de sporen toen ie vandoor ging zelfs met 1 hand kan je nog prima rijden en of doorzitten in draf.

Het zag er zo grappig uit, het zag er niet echt gemeen uit wat dat paard deed maar gewoon voorzichtig bokken en langzaam weggalopperen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:56

Misschien was zijn evenwicht wat verstoord doordat hij net aantal bokjes heeft gehad, sabel vast heeft etc ;-)

Ik vind hem zo slecht niet rijden hoor ;-) Gelukkig dat ze er niets aan overhielden, ik schrok ook wel even toen hij de bosjes in ging XD Waarom zo'n dier dat doet zeg, lekker snugger XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:59

Met 1 hand rijden in je gewone rijkleding is wel anders dan rijden in deze kleding met een sabel in je hand, man houd niet krampachtig vast op het moment dat het paard draait (waardoor je het risico hebt dat hij nog verder omhoog komt) en ook bij het bokken blijft hij netjes zitten.
Het is makkelijk praten als je langs de kant staat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:59

Caelum schreef:

Rubbish. Als het paard de One Rein Stop was aangeleerd en de ruiter daarmee weet om te gaan, was het nooit (en ik ben echt van mening dat je bij de woorden "altijd" en "nooit" echt altijd moet uitkijken dat je ze nooit gebruikt) maar dan ook echt nooit zover gekomen.

Een goed aangeleerde ORS (One Rein Stop) is de beste noodrem die je op een paard kunt monteren.
Mocht je het niet kennen, ga maar even Googlen, en ook Youtube staat er vol mee.

En een hand en geen controle? Sabel weggooien en ORS toepassen. Hoe simpel kan het zijn?

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:03

Ik heb zó hard gelachen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:03

Komt de ORS weer... :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:04

Gelachen heb ik niet. Ik hou helemaal niet van dit soort filmpjes, omdat je niet weet of degene zich pijn heeft gedaan. Funniest Home Video's zijn mijn ding niet. Maar uit dit filmpje is een les te leren. Monteer de ORS op IEDER paard, zorg dat het een aangeleerd reflex wordt, leef ALLE ruiters daarmee om te gaan en je hebt de beste levensverzekering die je krijgen kunt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:05

Ayasha schreef:
Komt de ORS weer... :+

And your point is? Heb jij een ander alternatief? Dan ben ik daar wel heel nieuwsgierig naar.