‘Wij willen onze pony terug’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:30

Is het zelfde.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:34

Sammie schreef:
Ik vermoed dat de dieven voor hem kwamen, maar dat ze de pony meegenomen hebben omdat het paard op hol sloeg.

Maargoed er zal vast en zeker wel geen paard geweest zijn, hallucinatie van de eigenaresse. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:01

Lara_Silver schreef:
Sammie schreef:
Ik vermoed dat de dieven voor hem kwamen, maar dat ze de pony meegenomen hebben omdat het paard op hol sloeg.

Maargoed er zal vast en zeker wel geen paard geweest zijn, hallucinatie van de eigenaresse. :')

Met zo'n vaag artikel gaat men gegarandeerd speculeren. Bovendien klopt het verhaal van geen kanten. Daarnaast, wie steelt er nou een mini :? Niet denigrerend, heb er zelf twee, maar je kunt ze gratis krijgen. Daarnaast is het ook nog zo dat Shetlanders stuk voor stuk houdinis zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:15

Al die rare snelle conclusies maken het vooral zo'n ongeloofwaardig verhaal.

Pony is weg, slipsporen op de wei, gat in de heg: DUS iemand heeft de pony onder de heg door gesleept (!)
Ja right...dat is inderdaad de meest logische verklaring daarvoor :')

En zo staat er nog een handjevol super suffe aannames in dat stuk.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:00

Bizzybijtje schreef:
Met zo'n vaag artikel gaat men gegarandeerd speculeren. Bovendien klopt het verhaal van geen kanten. Daarnaast, wie steelt er nou een mini :? Niet denigrerend, heb er zelf twee, maar je kunt ze gratis krijgen. Daarnaast is het ook nog zo dat Shetlanders stuk voor stuk houdinis zijn.

Daar ging mijn laatste post niet over. Die ging slechts over het feit dat de andere bokker beweerde dat er maar sprake was van één pony, terwijl er duidelijk ook van een paard word gesproken. Natuurlijk word er gespeculeerd, dat is nu eenmaal
Bokt eigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:03

Iemand wel eens een pony een hek mee zien slepen????
Ik wel, raar gezicht, geeft ook vreemde sleepsporen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-11-13 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Re: ‘Wij willen onze pony terug’

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:04

Ja, hoezo?

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:06

Vroeger had ik een verzorgpony die de hele afrastering eens achter zich aansleepte... (Prikkeldraad, pony was vast gezet aan een paaltje... NOOIT DOEN) En mijn vriendin kwam eronder en moest naar het ziekenhuis omdat ze in het prikkeldraad vast was komen te zitten en haar benen helemaal oplagen. Dus ja, wel eens gezien... Wil je beweren dat de pony in kwestie dat hier ook heeft gedaan?

Wat moet je in dit geval ook anders dan speculeren? Een raarder persbericht heb ik zelden gezien. Een mini stelen, onder de heg doortrekken zelfs! Terwijl het hek gesloopt is en het grote paard laten staan. (Hoe wil je dat in hemelsnaam doen idd? :') )
Laatst bijgewerkt door Cerera op 26-11-13 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:06

Lara_Silver schreef:
Bizzybijtje schreef:

Daar ging mijn laatste post niet over. Die ging slechts over het feit dat de andere bokker beweerde dat er maar sprake was van één pony, terwijl er duidelijk ook van een paard word gesproken. Natuurlijk word er gespeculeerd, dat is nu eenmaal
Bokt eigen.

Nee, dat is menseigen. En mijn reactie was vooral over jouw posts in dit opic algemeen. Maar goed moraalridders moeten er ook zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:12

Pfft lekker gespeculeer hier hoor. Wat nou als die mensen echt hart hadden voor dat beestje, het maakt toch niet uit of hij dan gestolen is of weggelopen? Hun pony is weg en ze willen er alles aan doen om hem terug te krijgen. 'Diefstal' trekt in het algemeen ook meer aandacht dan 'weggelopen', dus kan me goed voorstellen dat ze het wat hebben overdreven (al kan het natuurlijk ook een rotstreek zijn van iemand die de moeder via de kinderen wilde treiteren ofzo... Geen idee). En wat hebben de namen van de kinderen ermee te maken? Zijn gewoon twee kinderen die hun pony missen... Summer is in Amerika trouwens een hele normale naam.

Ik duim in elk geval voor de kinderen dat hun pony snel terug komt :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:32

7 honden en niet 1 keer geblaft?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:41

Lara_Silver schreef:
Gelukkig maar dat bokt precies weet wat er gebeurd is, zou vaker van pas kunnen komen! +:)+

:j

Mijn hond blaft ook niet bij alles wat die hoort hoor. Wel als hij katten hoort vechten etc, maar ik slaap er gewoon door heen als hij blaft. Dan zijn er nog meer kinderen dan je denkt die die namen hebben en sleepsporen zijn er omdat de pony niet is meegelopen en zich dus waarschijnlijk heeft verzet. Dat jongetje kan wel 14 zijn, maar ik ken genoeg oudere mensen die nog erger schrijven door hun dyslexie. (heb niks tegen mensen met dyslexie hoor) Dan kun je je afvragen; wie steelt er nou een mini? Misschien was het een wraakactie van iemand, weet je niet en mini's leveren wel iets op bij de slachterij. Niet veel maar aangezien ze de pony gratis hebben meegenomen maken ze dan alsnog winst. Ik hoop voor die kindertjes dat ze hun pony terugkrijgen!
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 26-11-13 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:41

Magrathea schreef:
Pfft lekker gespeculeer hier hoor. Wat nou als die mensen echt hart hadden voor dat beestje, het maakt toch niet uit of hij dan gestolen is of weggelopen? Hun pony is weg en ze willen er alles aan doen om hem terug te krijgen. 'Diefstal' trekt in het algemeen ook meer aandacht dan 'weggelopen', dus kan me goed voorstellen dat ze het wat hebben overdreven (al kan het natuurlijk ook een rotstreek zijn van iemand die de moeder via de kinderen wilde treiteren ofzo... Geen idee). En wat hebben de namen van de kinderen ermee te maken? Zijn gewoon twee kinderen die hun pony missen... Summer is in Amerika trouwens een hele normale naam.

Ik duim in elk geval voor de kinderen dat hun pony snel terug komt :)

Als ik lees dat een pony in de buurt is weggelopen en daar nog rondloopt, dan ga ik zoeken. Lees ik dat hij gestolen is, dan ga ik zitten afwachten en hopen dat hij gevonden wordt :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:44

Maar je kijkt dus niet of er toevallig ineens een zwarte pony in een weitje staat die er voor dit bericht nog niet stond?
Dat kan je ook doen :j

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:57

Dat uiteraard wel, maar dat zal niet meer zijn dan kijken als ik toevallig onderweg ben. Ik ga niet op pad om alle weitjes bij langs te gaan. Mijn eerste gedachte bij een gestolen pony, is dat hij vast al kilometers verderop is, zo niet allang de grens over. Bij een weggelopen pony zou ik dus eerder actieve actie ondernemen :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:09

marleen_usar schreef:
Is het zelfde.

Ze wilde het paard weg doen, niet de pony.
Dus het is niet hetzelfde.
Dan snap ik wel dat ze graag hun maatje terug willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:38

Als mijn paarden aan de kletter gaan blaft mijn hond ook niet...iets anders als je aan of in huis zomaar staat misschien zijn de honden gedrogeerd met worst.

Een pony te pakken nemen samen en beest gaat in paniek op zijn zij dan houd je hem daar wel hoor...misschien ook gedrogeerd? Het paard was misschien de buit maar die was te groot en te sterk en brak los...

Dat zeil is wellicht om een stukje van een bestaande wei af te schermen voor die pony, is maar een klein iel ding hoor, een stevige shet is wat anders, andere karakters en best zwaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:58

marleen_usar schreef:
Is het zelfde.

Nee dat is het niet, anders hadden ze de pony wel weggedaan.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:10

ik denk dat ze met sleepsporen bedoelen ... van die slipsporen die paarden maken als ze heel hard door de wei racen en dan een noodstop maken dan krijg je een sleepspoor van 30 cm ofzo .. of als ze uitglijden .. als een paard zich verzet is het niet onmogelijk dat die sporen er komen .. en dat de honden het niet gehoord hebben snap ik ook niet helemaal ...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:15

Er staat ook een kip op de pony bij de foto waar paard en pony in de stal staan te eten. _O-

Ik zou het denk ik ook wat aandikken als paardlief ontsnapte in de nacht en dus waarschijnlijk al een tijd onderweg is, maar om er gelijk 'zeker weten' diefstal van te maken vind ik wat vreemd. Hier voor het huis staan ook al strepen in het gras van 'remmen' vanuit draf bij nat gras, zoiets gebeurd redelijk snel, laat staan als 2 paarden los gaan.

Eens afwachten wat hier uit gaat komen, ik twijfel er overigens absoluut niet aan dat Storm en Summer een pony hadden en deze nu weg is ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:15

Kent niemand de mensen? Misschien weet iemand hoe het verhaal in elkaar zit.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:18

Bizzybijtje schreef:
Nee, dat is menseigen. En mijn reactie was vooral over jouw posts in dit opic algemeen. Maar goed moraalridders moeten er ook zijn.

Ach dat laatste valt wel mee hoor, maar wat jij wilt. ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:23

Of sleepsporen van een pony die niet mee wil en de hoeven in de grond zet, het hoeft maar een beetje modderig te zijn en dan krijg je wel sleepsporen, vooral als een paard in z'n achteruit gaat en een beetje gaat glippen omdat het halstertouw strak komt te staan.
Ik weet niet wat voor haag er bedoeld wordt, maar het is best mogelijk dat zij een haag hebben met een opening er in:

Afbeelding

Zoiets dus.

Technisch gezien kan het verhaal dus best waar zijn.
Maar ik ben wel benieuwd of we er nog iets van terughoren en of er meer bekend gaat worden hierover.

Nordique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:23

ik ken die mensen, en die pony is geen mini maar een grote A-pony (mss zelfs B) ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:24

Nordique schreef:
ik ken die mensen, en die pony is geen mini maar een grote A-pony (mss zelfs B) ;)

Maar ze hebben haar nog niet gevonden? Of aanwijzingen?