Meisje zwaargewond na val van paard bij manege in Vught

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:53

Sarcasm schreef:
Wat een onzin zeg, meisje was 13 jaar wie weet hoe lang ze al rijd.
Ik was zelf 4 jaar toen ik begon en toen ik 13 jaar was reed ik met mijn pony in het Z.
Je kunt er dus niks van zeggen dat zo'n meisje maar op les had moeten gaan!

Verder heel veel sterkte voor het meisje en familie!
Benieuwd hoe het nu met haar gaat.

een meisje van 13 kan inderdaad veel beter rijden dan iemand van 50 bij wijze van spreken,wat een onzinnige opmerking. Iemand van 13 met veel feeling en die jong begonnen is en bv wekelijks meerdere keren rijdt, kan op 13 jaar veel verder staan dan een dertiger die om de 2weken een half uurtje een lesje neemt en stijf van angst op zijn paard zit... wat n onzin om zoiets aan te halen, totaal ongepast. Maar ik had helaas niet anders verwacht, bij alle "ongeval topics" moet er wel iemand zijn die zijn domme kritiek wil spuwen.
Ik hoop van harte dat die meid er niet te erg aan toe is en dat ze snel geneest en nog zal kunnen/durven rijden. en hoop dat de hele familie veel warme reacties ontvangt, die steunend kunnen zijn...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:51

unbelievable schreef:
Laura_ schreef:
Pff jeetje! Sterkte voor het meisje en familie.
Is dit dezelfde manege waar dat meisje is overleden nadat ze werd aangereden door een heftruck op ponykamp? Dat gebeurde ook in Vught..

Nee dit is een andere manege!

weet je dat zeker? er is volgens mijn toch maar echt 1 manege in vught.

wat een spectaculaties (hoop dat het goed geschreven is) weer,
wat maakt het nu uit of dit meisje goed kon rijden, of het een eigen paard was of manege paard. hoe groot het beestje was etc etc.

vallen kan altijd het is de manier waarop je valt, dit kan goed uitpakken maar ook slecht.

Mir_Naomi

Re: Meisje zwaargewond na val van paard bij manege in Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:59

Het is echt een andere manege! Die jij bedoeld is de Zwaluwhoeve.
Dit was de Vughtse hoeve.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:59

Pff jeetje! Sterkte voor het meisje en familie.
Is dit dezelfde manege waar dat meisje is overleden nadat ze werd aangereden door een heftruck op ponykamp? Dat gebeurde ook in Vught..
[/quote]

Nee dit is een andere manege![/quote]

wat maakt het nu uit of dit meisje goed kon rijden, of het een eigen paard was of manege paard. hoe groot het beestje was etc etc.

vallen kan altijd het is de manier waarop je valt, dit kan goed uitpakken maar ook slecht.[/quote]
Tja ik kom daar vandaan dus weet het 100% zeker....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:25

Zou het niet een idee zijn als iets pas nieuws wordt als er ook echt wat aan de hand is?
Ik kan me voorstellen dat dit meisje het niet leuk vind om op internet besproken te worden. Gelukkig is het dus goed afgelopen, maar waarom een heisa maken als je geen idee hebt of er ook daadwerkelijk iets aan de hand is.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:28

AnnemiekvM schreef:
Zou het niet een idee zijn als iets pas nieuws wordt als er ook echt wat aan de hand is?
Ik kan me voorstellen dat dit meisje het niet leuk vind om op internet besproken te worden. Gelukkig is het dus goed afgelopen, maar waarom een heisa maken als je geen idee hebt of er ook daadwerkelijk iets aan de hand is.

Dat is denk ik het probleem met de media. In eerste instantie leek het alsof het meisje zeer ernstig gewond was. Zo is dit dus ook in de media gemeld, ook al bleek later dat de verwondingen (gelukkig!) erg mee vielen.
En daarnaast staan er met regelmaat onwaarheden in de mediaberichten, al dan niet met opzet.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:32

Dat is ook zo. Maar het lijkt mij heel vervelend als ik op internet iets over mezelf lees. Maar daar is waarschijnlijk niets aan te doen.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 21:35

vreselijk allemaal maar vallen en opstaan hoor natuurlijk bij het paardrijden
igg sterkte voor het meisje.

wat ik wel raar vind is dat de eene zeg het is op een paard van 175 cm en de ander zegt het was een vrij nieuwe manege pony (dat scheelt nog al wat of een pony van 140/150 od 1 van 175 of hoger

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:14

kom toevallig net bij de manege vandaan en het gaat om een redelijk nieuw manege paard die een beetje raar deed, meisje gaf hem een tik en paarf gaf een bokje waardoor ze viel. ze is gewoon opgestaan maar begon toen minder gevoel in haar benen te krijgen waarop bezorgde ouders 112 hebben gebeld. meisje heeft een zware hersenschudding maar verder niks. het is dus allemaal zwaar aangedikt!
het gaat over manege de vughtse hoeve en dat van de heftruck was stal de zwaluw.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:40

ooh jeeh, je kan naar vallen soms.

Hoop voor haar dat het niks ernstigs is

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:29

unbelievable schreef:

Er zijn zeker wel 2 maneges in vught ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:28

Joyceee86 schreef:
unbelievable schreef:

Er zijn zeker wel 2 maneges in vught ;)

De Zwaluwhoeve is officieel geen manege, al wordt die inderdaad wel zo gebruikt. (Gemeente Vught vond het namelijk niet nodig dat er nog een manege in Vught kwam aangezien er al genoeg faciliteiten waren).

Anyway, ontopic:
Natuurlijk hartstikke vervelend dat het in de media aangedikt is, Maarja, dat is nou eenmaal social media.
Hopelijk heeft ze een spoedig herstel en houdt ze er niets blijvends aan over.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:30

StalNollie schreef:

Door je eigen eerste zin speculeer je overigens zelf ook... 'Volgens mij' is een speculatie en geen feit...