Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Paardenbeul slaat toe in Zutendaal, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:00

Dit dier heeft blijkbaar een 14 cm diepe wonde, dan zie je op stal iets waaraan hij zich gespiesd heeft. Het kan maar wel zeer onwaarschijnlijk.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:05

bbrrr ... de gedachte alleen al dat er iemand met een zware hamer of hakbijl rondloopt in de stallen ...
Dan zou hij inderdaad wel erg laag gevallen zijn en is het hoog tijd op de persoon in kwestie te vatten en achter slot en grendel te zetten.

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:20

wat vreselijk...vooral veel sterke voor degene die het paard zo aantrof!Dit lijkt me echt heel erg om te zien... -O-

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:07

Vreselijk.. maar mag je bij 1 paard al uitgaan van een paardenbeul? Kan het ook een persoonlijke wraakactie zijn? (Dan nog vreselijk en mocht het niet gebeuren) maar dat is altijd nog beter dan iemand die voor de lol zo met dieren om gaat....

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 01:42

Het word tijd dat een paard hem een keer grijpt, maar dat zal wel niet. die mag van mij de krater van een vulkaan in vallen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:43

Weet iemand toevallig of ze de dader van de vorige keer terug ondervraagt hebben? De kans is toch gewoon vreselijk groot dat die gek het opnieuw doet. Hij had een half jaar celstraf gekregen. Wat ten eerste vreselijk kort is, maar, waar is de psychiater? Zulke mensen hebben echt hulp nodig, en geen klein beetje.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:49

Vreselijk... :(

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:16

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal (delen van) posts verwijderd omdat ze verwensingen of bedreigingen bevatten. Deze zijn niet toegestaan op Bokt. Hoe boos je ook bent, verlaag je niet tot dat niveau.

sanne1204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:28

Afschuwelijk dat er mensen bestaan die dit met dieren doen, bah, daarom begrijp ik ook niet dat bijna heel Nederland met een op dezelfde manier gedood hondje om hun nek gaan lopen (ook wel bontkraag genoemd).

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:11

Arm paard...

het meisje wat dit paard heeft ingereden ken ik. Het bleek een hele lieve goedzak te zijn :( zo erg !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:12

Is gisteren nog wat van op de regionale tv geweest ...
http://www.tvl.be/nl/2013-11-10/paarden ... oCsx_nOuSo

Blijkt dus toch moedwillig (aangezien ze niks vonden waar het paard zich aan zou kunnen verwond hebben) maar "de paardenbeul" is natuurlijk veel gezegd ... Blijft een verschrikkelijk iets om mee te maken...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:32

Ik vind het apart dat de beste man meteen aan wraak denkt in een filmpje op tvl. (de eigenaar)...
Kreeg bij zijn manier van praten meteen zo'n gevoel van "volgens mij weet jij meer dan je loslaat"
Maar goed, da's een gevoel en ook weer speculatie dus eigenlijk zou ik het niet mogen uit spreken maar ja.. Kan het ook niet helpen dat ik dat gevoel kreeg.

_Silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:50

Vreselijk.... :n
Ik snap niet dat je het in je hoofd krijgt om zoiets te doen...
Nou hoop ik maar dat ze de dader snel vinden!
Boeten moet'ie -:(-

Einder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:39

Ewona schreef:
Er is natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid dat het paard zichzelf verwond heeft, waardoor het dier na wat rondzwalpen (zou het bloed overal kunnen verklaren) het bewustzijn verloren heeft en dood is gebloed.
Autopsie zal het moeten uitwijzen, wat de oorzaak geweest is.

Inderdaad, maar blijkbaar wacht niemand dat af. Meer zelfs, dat resultaat, wat het ook is, haalt vast de pers niet eens, geen sensatie genoeg.
Voor je het weet wordt iedere lelijke draadwond of ieder moeilijk te verklaren ongeval in de stal of de wei aan die mysterieuze paardenbeul toegeschreven, wat alleen maar voor dwaalsporen en onnodige angst zorgt.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:24

Einder schreef:
Ewona schreef:
Er is natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid dat het paard zichzelf verwond heeft, waardoor het dier na wat rondzwalpen (zou het bloed overal kunnen verklaren) het bewustzijn verloren heeft en dood is gebloed.
Autopsie zal het moeten uitwijzen, wat de oorzaak geweest is.

Inderdaad, maar blijkbaar wacht niemand dat af. Meer zelfs, dat resultaat, wat het ook is, haalt vast de pers niet eens, geen sensatie genoeg.
Voor je het weet wordt iedere lelijke draadwond of ieder moeilijk te verklaren ongeval in de stal of de wei aan die mysterieuze paardenbeul toegeschreven, wat alleen maar voor dwaalsporen en onnodige angst zorgt.

Het paard is onderzocht geweest, de wonde was 14cm diep. Zijn stal is ook onderzocht geweest en daar was niets waar hij zich aan had kunnen stoten. Dit was dus duidelijk een kwade bedoeling.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:48

caerma's(dit is dus blijkbaar een woord......)ik bedoel dus eigenlijk Camera's plaatsen, het hele spul naar binnen als er geen toezicht is en posten tot hij/zij/hen gevonden is/zijn.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:50

Woogy schreef:
caerma's(dit is dus blijkbaar een woord......)ik bedoel dus eigenlijk Camera's plaatsen, het hele spul naar binnen als er geen toezicht is en posten tot hij/zij/hen gevonden is/zijn.

Heb jij wel enig idee hoeveel een camera kost? Niet elke stal kan zich dat permitteren. Voor een camera waarvan de kwaliteit goed genoeg is om een gezicht te kunnen herkennen zit je al tussen de €5000 en €8000.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:15

klopt, voor de gene waar die optie niet bereikbaar is zou ik toch ergens een deal zien te maken met stallen waar wel 24-7 toezicht is, of goed afgesloten hekken etc. Lijkt mij toch dat een stalhouder niet kan weigeren of de hoofdprijs kan vragen als je verteld waarom je je paard er onder wilt brengen?

Lovehorses55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:20

verschikkelijk
dat je zoiets in je hoofd kunt halen
wat een complete gek
niet normaal gewoon geen woorden voor

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:42

Hier komen ook camera's op stal.
We hebben er nog twee liggen van toen we nog regelmatig veulens hadden.
Die zijn netjes opgeborgen in de doos, maar worden nu terug boven gehaald.
In elke stal komt er eentje hangen.
Verder zullen de 3 waakhonden ook wel helpen als afschrikmiddel.
We dachten altijd dat het lamme goedzakken waren, maar ze hebben zopas iemand "gepakt" die over de omheining wou kruipen.
Dus we mogen erop vertrouwen dat ze hun werk doen.
Er hangen voldoende borden op de omheining om te waarschuwen, komen ze toch naar binnen, dan moeten ze maar kijken hoe ze met de honden afrekenen.
Ze hebben dan de pech dat ze niet zomaar iets aannemen van een vreemde, dus "iets" voeren zal niet makkelijk worden.
Zeker niet als ze opgefokt zijn.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:44

Wat doet de politie hier eigenlijk aan? Zijn die ana het posten rond weilanden of komt het neer op afwachten??

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:46

Denk afwachten... *zucht*

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:51

Als het wraak is, dan hoef je als "ik woon in de buurt en heb een paard" al minder bang te zijn... Maar anders zou ik niet fijn slapen.... Ze kunnen als ze weinig/geen bewijs hebben/geen idee wie het gedaan heeft natuurlijk ook niet veel doen :s

En posten lijkt me lastig, is het wraak, ok, dan weet je dat het bij persoon x nog een keer kan voorkomen... Is het geen wraak... dan hebben we het meteen over een groot gebied waar gepost moet worden...

Hoop dat ze snel meer duidelijkheid hebben..... Je zou er maar in de buurt wonen en mjah.. Rotgedachte dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:53

Toen in augustus ging de politie wel extra rondrijden, al heb ik ze tijdens het waken niet gezien. Wel kwamen ze meteen als ze gebeld werden en dan met een aantal wagens en de grove middelen (lampen ed). Hoe de afspraken nu zijn weet ik niet maar persoonlijk denk ik niet dat DE beul er wat mee te maken heeft. Of ze bang moeten hebben voor de andere paarden weet ik niet. Iets zegt mij dat ze dit paard moesten hebben maar is uiteraard mijn persoonlijk gevoel.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 22:55

Snollygoster schreef:
Woogy schreef:

Heb jij wel enig idee hoeveel een camera kost? Niet elke stal kan zich dat permitteren. Voor een camera waarvan de kwaliteit goed genoeg is om een gezicht te kunnen herkennen zit je al tussen de €5000 en €8000.

Dat is niet helemaal waar, wij hadden ook een camera op een prive stalletje ivm iemand van stal die zadels gejat had van ons. En daar was alles zeer duidelijk te zien en die camera zat nog onder de duizend euro.

Verschrikkelijk dit moet er niet aan denken je maatje zo te vinden in zijn stal :(
Hoop echt dat de dader snel gevonden is bah!