Vrouw kritiek na ongeval met auto en aanspanning *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:19

Beste JoyCiej007,
Ik wil helemaal niet beledigend overkomen maar het feit dat ik zelf iedere dag voor mijn leven en het leven van mijn pony voor auto's uit de weg moet springen op een baantje nota bene amper 2 meter breed, dan heb ik geen vertrouwen meer in automobilisten.
Ik men zelf ook en durf tegenwoordig haast gewoon de baan niet meer op! Ze rijden je gewoon van de baan en daar kan ik geen begrip meer voor opbrengen. Heb vroeger altijd geleerd volgens de wegcode dat je moet kunnen stoppen of vertragen voor ieder object dat zich voor je op de rijbaan bevindt. Meer zelfs tegenwoordig bestaat er de verkeersreglementering dat als je een dier nadert moet vertragen en zonodig stoppen.
Ik dacht dat ieder hier toch vrij was om zijn mening te uiten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:20

Ja dus ook joyCie007, dat jij die automobilisten tegen komt betekent niet dat dat ook in deze situatie geldt. Er zijn ook meer dan genoeg paardenmensen die zich "koning van de baan" wanen en slecht verlicht de baan op gaan. Want "automobilisten moeten maar rekening houden met me"

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:24

Nancy01 schreef:
Beste JoyCiej007,
Ik wil helemaal niet beledigend overkomen maar het feit dat ik zelf iedere dag voor mijn leven en het leven van mijn pony voor auto's uit de weg moet springen op een baantje nota bene amper 2 meter breed, dan heb ik geen vertrouwen meer in automobilisten.
Ik men zelf ook en durf tegenwoordig haast gewoon de baan niet meer op! Ze rijden je gewoon van de baan en daar kan ik geen begrip meer voor opbrengen. Heb vroeger altijd geleerd volgens de wegcode dat je moet kunnen stoppen of vertragen voor ieder object dat zich voor je op de rijbaan bevindt. Meer zelfs tegenwoordig bestaat er de verkeersreglementering dat als je een dier nadert moet vertragen en zonodig stoppen.
Ik dacht dat ieder hier toch vrij was om zijn mening te uiten?

Ieder is vrij zijn mening te uiten ja. En ja, ik vind jou reactie naar de automobilist in kwestie en automobilisten in het algemeen inderdaad gewoonweg walgelijk.

Dat jij nou met enige regelmaat dingen in het verkeer meemaakt met automobilisten en dat je daardoor geen vertrouwen meer hebt, geeft jou nog niet het recht om zo oordelend over déze automobilist in dit ongeluk te praten. Je doet alsof het per definitie zijn schuld zou zijn! Dat kun jij toch helemaal niet weten?! Als de bestuurder v/d auto verblind werd door de laagstaande zon, of als hij/zij onwel is geworden of weet-ik-veel-wat, dan heeft dat helemaal niets met 'zich koning van de baan te wanen'. 8)7

Ayasha schreef:
Ja dus ook joyCie007, dat jij die automobilisten tegen komt betekent niet dat dat ook in deze situatie geldt. Er zijn ook meer dan genoeg paardenmensen die zich "koning van de baan" wanen en slecht verlicht de baan op gaan. Want "automobilisten moeten maar rekening houden met me"

Hoho, dat zegt Nancy01 hé, niet ik!!!!
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 05-11-13 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Vrouw kritiek na ongeval met auto en aanspanning *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:26

Even goed lezen joycie, ik zeg enkel dat jij net als Nancy ook jouw mening mag uiten.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:30

@nancy: Ik neem aan dat je zelf ook automobilist bent? Het is altijd zo makkelijk om een oordeel te vellen zonder dat je zelf in die situatie bent geweest. Ik vind je reactie tegenover de automobilist zeer ongepast, het zal je maar overkomen... Hier zijn alleen maar verliezers...

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:35

Is inderdaad zo. En ja ik rij zelf ook met de wagen! Maar als ik een dier nader, hou ik me aan de verkeersregels. Die 5 minuten later thuis of waar dan ook zijn niets in vergelijking met een mensenleven of dierenleven.
blijkbaar ben ik hier de enige die moet ervaren dat autoverkeer moordend aan het worden is en dat er nog heel weinig wederzijds respect is tussen alle weggebruikers.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:36

Tsja waar ligt dat dan aan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:37

Jeetje wat akelig. Ik snap overigens ergens de reactie van Nancy wel, het gedrag van SOMMIGE automobilisten... tja. Maar dat zegt desondanks niks over het gedrag van deze automobilist en wellicht is daarom de reactie niet geheel gepast.

Maar dit artikel heeft mij wel 'wakker geschud' om toch eens rap te gaan ontdekken hoe ik een gevaren driehoek op m'n tweewieler moet plaatsen (zit er wel eentje op m'n andere wagen en de tweewieler heb ik nog niet zo lang).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:38

Nancy01 schreef:
Is inderdaad zo. En ja ik rij zelf ook met de wagen! Maar als ik een dier nader, hou ik me aan de verkeersregels. Die 5 minuten later thuis of waar dan ook zijn niets in vergelijking met een mensenleven of dierenleven.
blijkbaar ben ik hier de enige die moet ervaren dat autoverkeer moordend aan het worden is en dat er nog heel weinig wederzijds respect is tussen alle weggebruikers.

Maar vertel mij dan in hémelsnaam eens wááruit jij concludeert dat de automobilist die bij dit ongeluk betrokken is geweest, zich NIET aan de verkeersregels heeft gehouden?! Of 'weinig respect' heeft getoond?!?!
Dat is pure speculatie van jou kant!

Echt waar, ik kan niet begrijpen dat je blijkbaar zo kortzichtig bent dat je dat zelf niet inziet. Of niet wíl inzien, dat kan natuurlijk ook nog.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:14

Een automobilist wordt veronderstelt meester te zijn over zijn auto en op tijd te kunnen stoppen als er iets op zijn weg komt.Daarvoor moet je opletten en je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.Zo simpel is het. Helaas heeft niet iedereen dat door :(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:20

jodi schreef:
Een automobilist wordt veronderstelt meester te zijn over zijn auto en op tijd te kunnen stoppen als er iets op zijn weg komt.Daarvoor moet je opletten en je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.Zo simpel is het. Helaas heeft niet iedereen dat door :(

.... en een bestuurder van paard en wagen of een ruiter wordt ook veronderstelt zich niet op de openbare weg tussen het overige verkeer te bewegen, indien hij/zij het paard niet goed genoeg onder controle heeft.
Zou je dan kunnen stellen.........

Nogmaals, nergens staat dat automobilist te hard heeft gereden of niet goed heeft opgelet en dat hij daarom niet op tijd heeft kunnen stoppen. Net zoals er nergens staat dat man en vrouw op de wagen zich niet correct hebben gedragen.

En daarom vind ik de reacties van Nancy01 dan ook gewoon echt heel kortzichtig en kort door de bocht.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:32

Als autorijden zo simpel is... In theorie is alles heel mooi ja, maar doe het maar in de praktijk. Zodra je snelheid maakt, en ook de maximum van zeventig die daar geldt is al een redelijke snelheid, kan je botsen als iets onverwacht op je weg komt. Als je denkt dat je altijd alles onder controle hebt, weer dan maar gewoon blij dat je nooit zoiets hebt meegemaakt. Als autorijden zo eenvoudig was dat je geen ongeval krijgt als je je gewoon netjes aan de regels houdt, dan was de weg een fijne plek.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:52

toch overleden jemig;(

Sterkte voor de echtgenooot, moet heel moeilijk zijn, een passie die je samen zo waardeeerde op deze manier eindigt ;(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:53

jodi schreef:

Zal ik je es wat vertellen? Dat geldt ook voor ruiters en menners. ;)
Helaas heeft niet iedereen dat door.....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:00

Ayasha schreef:
jodi schreef:

Voor alle verkeersdeelnemers zelfs.......... van iedereen die deelneemt aan het verkeer wordt een bepaalde mate van oplettendheid en eigen verantwoordelijkheid verwacht.......

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:08

Ayasha schreef:
jodi schreef:

Zeker geldt dat voor iedereen! Ik zeg niet het tegen gestelde,maar iemand die van achterop op iemand anders inrijd is in de fout. (vraag maar eens hoe ingewikkeld de verzekerings perikelen zijn na een ketting botsing :D )

En ik rijd al lang genoeg auto om heel goed te weten wat je allemaal voor verrassingen kan tegenkomen.En als ik twijfels heb over de omstandigheden,dan rijd ik minder hard dan de toegestane snelheid(zelfs als er achter mij onbeschoft gedouwd wordt }:) )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:16

Dan nog kun je iets onverwacht krijgen hoor...maar ja verzekeringstechnisch ben je in fout, hoogstwaarschijnlijk is de auto hier ook fout. Maar is het daarom juist dat er sommigen zijn die blijkbaar geen medelijden hebben met de automobilist, zonder dat je weet wat er zich eigenlijk heeft afgespeeld?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:36

Jammer dat dit moet ontaarden in een discussie, terwijl er nog niet geweten is hoe het juist gebeurd is.
Ook de automobilist is maar een mens, en ja, mensen kunnen fouten maken.
Niemand weet nog of de persoon in kwestie ook in fout is.
Het zal al erg genoeg zijn om dit je ganse leven mee te dragen.

Ik ga me bezig houden met de familie sterkte te wensen en trek me verder terug van dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:01

Ewona schreef:
Jammer dat dit moet ontaarden in een discussie, terwijl er nog niet geweten is hoe het juist gebeurd is.
Ook de automobilist is maar een mens, en ja, mensen kunnen fouten maken.
Niemand weet nog of de persoon in kwestie ook in fout is.
Het zal al erg genoeg zijn om dit je ganse leven mee te dragen.

Ik ga me bezig houden met de familie sterkte te wensen en trek me verder terug van dit topic.

Groot gelijk Ewona,ik zit met grote ogen te lezen hoe een stel ego's hun eigen gelijk willen halen niet stilstaand dat familieleden dit kunnen lezen en de arme overleden vrouw en haar zwaar gewonde partner hier zo de schuld in hun schoenen geschoven krijgen door mensen die er niet eens in de buurt zijn geweest.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:12

Wat een verschrikkelijke update.
Veel sterkte voor haar man en verdere familie en vrienden.
Zo had een fijn uitje nooit mogen eindigen ;(

its_me_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 17:07

Wat vreselijk, sterkte voor alle nabestaanden...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:34

Nancy01 schreef:
Helaas is er weer een ongeval gebeurd met een koets, heel spijtig!
Heb ook uit goede bron vernomen dat de vrouw maandagmorgen is overleden aan de opgelopen verwondingen. Haar vriend zou met meerdere breuken in het ziekenhuis liggen.
Heb helaas geen medeleven met de automobilist die zich wer eens koning van de weg waande en een dier, dat er niet heeft om gevraagd, de dood heeft ingejaagd. Ach ja, het is maar een dier, zoals zovelen zeggen.
Het autoverkeer is inderdaad gewoonweg moordend geworden, ondervindt dit alle dagen zelf als ik mijn pony over de smalle wegggetjes hier aan de hand wandel. 2 op 3 auto's rijden me gewoon van de baan ondaks alle voorzorgsmaatregelen.
Veel sterkte toegewenst aan haar vriend die nu alles alleen moet verwerken : het verlies van een geliefde, de dood van een geliefd dier en de bijkomstige materiële schade.

Beetje rare reactie als je niet weet wat hier gebeurt is. vind je ook niet.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:45

Afschuwelijk!!! Sterkte aan de nabestaande!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:48

Ik had beter niet op de link kunnen klikken, brrr. Afschuwelijk! Sterkte voor alle nabestaanden!