Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nancy01 schreef:Beste JoyCiej007,
Ik wil helemaal niet beledigend overkomen maar het feit dat ik zelf iedere dag voor mijn leven en het leven van mijn pony voor auto's uit de weg moet springen op een baantje nota bene amper 2 meter breed, dan heb ik geen vertrouwen meer in automobilisten.
Ik men zelf ook en durf tegenwoordig haast gewoon de baan niet meer op! Ze rijden je gewoon van de baan en daar kan ik geen begrip meer voor opbrengen. Heb vroeger altijd geleerd volgens de wegcode dat je moet kunnen stoppen of vertragen voor ieder object dat zich voor je op de rijbaan bevindt. Meer zelfs tegenwoordig bestaat er de verkeersreglementering dat als je een dier nadert moet vertragen en zonodig stoppen.
Ik dacht dat ieder hier toch vrij was om zijn mening te uiten?
Ayasha schreef:Ja dus ook joyCie007, dat jij die automobilisten tegen komt betekent niet dat dat ook in deze situatie geldt. Er zijn ook meer dan genoeg paardenmensen die zich "koning van de baan" wanen en slecht verlicht de baan op gaan. Want "automobilisten moeten maar rekening houden met me"

Nancy01 schreef:Is inderdaad zo. En ja ik rij zelf ook met de wagen! Maar als ik een dier nader, hou ik me aan de verkeersregels. Die 5 minuten later thuis of waar dan ook zijn niets in vergelijking met een mensenleven of dierenleven.
blijkbaar ben ik hier de enige die moet ervaren dat autoverkeer moordend aan het worden is en dat er nog heel weinig wederzijds respect is tussen alle weggebruikers.
jodi schreef:Een automobilist wordt veronderstelt meester te zijn over zijn auto en op tijd te kunnen stoppen als er iets op zijn weg komt.Daarvoor moet je opletten en je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.Zo simpel is het. Helaas heeft niet iedereen dat door
jodi schreef:Een automobilist wordt veronderstelt meester te zijn over zijn auto en op tijd te kunnen stoppen als er iets op zijn weg komt.Daarvoor moet je opletten en je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.Zo simpel is het. Helaas heeft niet iedereen dat door
Ayasha schreef:jodi schreef:Een automobilist wordt veronderstelt meester te zijn over zijn auto en op tijd te kunnen stoppen als er iets op zijn weg komt.Daarvoor moet je opletten en je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.Zo simpel is het. Helaas heeft niet iedereen dat door
Zal ik je es wat vertellen? Dat geldt ook voor ruiters en menners.![]()
Helaas heeft niet iedereen dat door.....
Ayasha schreef:jodi schreef:Een automobilist wordt veronderstelt meester te zijn over zijn auto en op tijd te kunnen stoppen als er iets op zijn weg komt.Daarvoor moet je opletten en je snelheid aanpassen aan de omstandigheden.Zo simpel is het. Helaas heeft niet iedereen dat door
Zal ik je es wat vertellen? Dat geldt ook voor ruiters en menners.![]()
Helaas heeft niet iedereen dat door.....
)
) Ewona schreef:Jammer dat dit moet ontaarden in een discussie, terwijl er nog niet geweten is hoe het juist gebeurd is.
Ook de automobilist is maar een mens, en ja, mensen kunnen fouten maken.
Niemand weet nog of de persoon in kwestie ook in fout is.
Het zal al erg genoeg zijn om dit je ganse leven mee te dragen.
Ik ga me bezig houden met de familie sterkte te wensen en trek me verder terug van dit topic.
Nancy01 schreef:Helaas is er weer een ongeval gebeurd met een koets, heel spijtig!
Heb ook uit goede bron vernomen dat de vrouw maandagmorgen is overleden aan de opgelopen verwondingen. Haar vriend zou met meerdere breuken in het ziekenhuis liggen.
Heb helaas geen medeleven met de automobilist die zich wer eens koning van de weg waande en een dier, dat er niet heeft om gevraagd, de dood heeft ingejaagd. Ach ja, het is maar een dier, zoals zovelen zeggen.
Het autoverkeer is inderdaad gewoonweg moordend geworden, ondervindt dit alle dagen zelf als ik mijn pony over de smalle wegggetjes hier aan de hand wandel. 2 op 3 auto's rijden me gewoon van de baan ondaks alle voorzorgsmaatregelen.
Veel sterkte toegewenst aan haar vriend die nu alles alleen moet verwerken : het verlies van een geliefde, de dood van een geliefd dier en de bijkomstige materiële schade.