Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Eerste zoon Totilas goedgekeurd en aangekocht door Glock [v]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:18

Hij staat al op z'n nieuwe stal :).
Naar verluid inderdaad voor gal.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:48

Anoeska27 schreef:
HorseTimeXL schreef:
En toch ook voor Edward leuk dat die toch indirect iets van totilas weer op stal heeft staan!

Dat had ie al, want ze hebben dit jaar een veulen gefokt van Totilas.

o echt! dat wist ik niet :) bedankt voor het melden!

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:33

Hij heet Clocks Toto Jr.

Zag op de Twitter van Hans peter dat hij voor Edward is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:39

Nee, zo heet hij niet. Dat is gekscherend de stalnaam (overigens is het Glock, geen Clock).

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:45

Mooi sportpaard, ik ben benieuwd hoe hij zich in de sport ontwikkelt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:57

Ik vind de vos zeker niet geweldig!
Wat een stap zeg.... bah. Maakt voortdurend taktfouten. Ook de draf is inderdaad niet zoals hij hoort. Het lijkt heel apart, maar bij vertraagt afspelen worden er ook in de draf taktfouten gemaakt.

Lange paarden vind ik niet mooi, maar de Totilas vind ik te vierkant. Van mij mag het er tussenin.
Verder vind ik hem, ook voor een 2,5 jarige, erg slap van achter. Vooral met in het achterhoofd, dat hij al zo beknopt is.

De 3e die hier genoemd wordt en voor 580.000 is verkocht, die vind ik dan weer wel ontzettend gaaf.
Goede stap, goede draf, doe mij die maar!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:03

Elisa2 schreef:
Heb hem gezien tijdens de keuring,wat dit paard heeft zijn mega reflexen en een ontzettend goed schakelvermogen..ook changeerde hij super makkelijk. Hij heeft niet de bouw die gewend is bij de keuringspaarden {net als Toot zelf idd} maar voor de sport wel heel veel aanleg.
Ik ben heel benieuwd naar hoe deze zich gaat ontwikkelen.

Overigens heb ik de United ook gezien en dat was ook een buitengewoon goed paard.

Waarom was het publiek het er dan niet mee eens dat hij doorgestuurd werd? Zo slecht is hij toch niet?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:11

anneliesdj schreef:
Elisa2 schreef:
Heb hem gezien tijdens de keuring,wat dit paard heeft zijn mega reflexen en een ontzettend goed schakelvermogen..ook changeerde hij super makkelijk. Hij heeft niet de bouw die gewend is bij de keuringspaarden {net als Toot zelf idd} maar voor de sport wel heel veel aanleg.
Ik ben heel benieuwd naar hoe deze zich gaat ontwikkelen.

Overigens heb ik de United ook gezien en dat was ook een buitengewoon goed paard.

Waarom was het publiek het er dan niet mee eens dat hij doorgestuurd werd? Zo slecht is hij toch niet?

ZO slecht is hij niet, maar ik vind hem zeker niet dekhengst waardig. En heb nog andere filmpjes van hem gezien en die waren nog minder dan dit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:24

essiesilly schreef:
Elisa2 schreef:

idd heel slecht stappen zeg! (komt wel van z n vader..) draven deed hij los in de baan wel heel erg goed, heel veel swung

Nou idd, die stapt wel heel beroerd.
Maar kijk die achterhand eens, croupe mist lengte, lendenen zijn hol en de hele achterkant is zo slap als wat. Hij heeft wel een grappig voorbeengebruik en presenteert zichzelf goed maar daar houd het ook op.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:30

anneliesdj schreef:
Maar kijk die achterhand eens, croupe mist lengte, lendenen zijn hol en de hele achterkant is zo slap als wat. Hij heeft wel een grappig voorbeengebruik en presenteert zichzelf goed maar daar houd het ook op.

Nee, daar hield het niet mee op. De United kon namelijk ook fijn springen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:32

Dat staat niet op het filmpje :+
Nee ik ben er niet gecharmeerd van, ik heb liever een wat degelijke beweger dan een hoop spectakel, zeker als er ook nog zo'n achterhand en stap op zit.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:39

Cayenne schreef:
anneliesdj schreef:

Pardon? Hebben jij en ik naar dezelfde United gekeken?... Hij kwam er overheen ja maar hij kon fijn springen? Nee sorry.. Echt als een dressuurpaard met z'n rug weggedrukt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:40

Nou, leuk toch.
Hopelijk gaat hij net zo'n topknol worden als Toto zelf. Laat dat maar aan G/W/M over :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:41

Een slappe achterhand levert nooit goede springers. Hij laat misschien een leuke of zelfs goede sprong zien, maar dat is vaak niet van lange duur.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:42

Tendance schreef:
anneliesdj schreef:

ZO slecht is hij niet, maar ik vind hem zeker niet dekhengst waardig. En heb nog andere filmpjes van hem gezien en die waren nog minder dan dit.

Hij was zeker niet dekhengst waardig nee, en daarom kreeg hij dat immense fluitconcert. Leuk paard, maar hij liet zich die dagen echt niet zien zoals op het filmpje. Het was op basis van wat hij liet zien totaal geen vaderdier en daarom ook geen goedkeuring waardig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:43

essiesilly schreef:
Pardon? Hebben jij en ik naar dezelfde United gekeken?... Hij kwam er overheen ja maar hij kon fijn springen? Nee sorry.. Echt als een dressuurpaard met z'n rug weggedrukt

Je hoeft je niet te excuseren :+ :D
Ja :j we hadden ook correspondenten ter plaatse en de jury noemde het specifiek nog eens op :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:46

:') nou sorry vond er echt werkelijk geen hol aan, z'n bewegen wel los in de baan maar springen was helemaal niks

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:58

essiesilly schreef:
Cayenne schreef:

Heb je daar een filmpje van?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:26

JamieC schreef:
Woogy schreef:
slappe achterhand z'n bekken hangt er ene beetje bij...als hij staat geen lelijk paard maar als hij beweegt...

Toch nog iemand die het opmerkt!
Die moet behoorlijk aan de bak straks, wil je dat een beetje compenseren...
Ben bang dat het ook enorm doorfokt als je zijn vader ziet...

Ben benieuwd naar de totilassen volgend jaar bij het kwpn!

Is een erfelijk iets, z'n vader heeft natuurlijk ook een achterhand die er maar wat bij hangt

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:00

@Ashley5760: je zegt twee keer dat het logisch is dat strekken en verzamelen makkelijker is voor een paard in het rechthoeksmodel, dan in vierkantsmodel. Bij strekken kan ik me dat nog indenken (alhoewel gezichtsbedrog daar ook enige rol in speelt), maar bij verzamelen zeker niet... Die lange rug gebogen en verzameld krijg is toch echt veel lastiger dat een korte rug! Ik denk dat als je naar de kwaliteiten van specifieke rassen of stamboeken gaat kijken (bijv. Iberische paarden in vergelijking met KWPN), dat je daar ook duidelijk de demonstratie van ziet. Dus, kun je me uitleggen hoe dat dan zou werken?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:15

Cyrina schreef:
Ik weet niet maar die stap is echt niet best.. En druk eens een paar keer op de pauze knop als hij echt gaat draven, dan is het diagonale benenpaar heel vaak niet gelijk.... in tegenstelling tot de Totilas.

Inderdaad :j

En dat korte van de jonge Toot: Ik zie het probleem niet zo. Zelfde mbt de achterhand. Het dier is 2,5!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:18

Ik vind die United (de vos) echt eng ogen op de foto := . En op het filmpje ook helemaal niks, spreekt me totaal niet aan. Wat een rare hals/schoft verbinding. Die vind ik bij de Totilas ook niet mooi, trouwens. Lijkt wel trend te worden, van die deuken voor de schoft.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:19

Jullie moeten geen 2,5 jarige met een goed getraind 13 jarig paard vergelijken hé. De laatste zwarte is naar mijn voorkeur de beste van dit topic. Mooie gangen, uiterlijk en heeft het meeste van z'n vader weg.

Het enigste wat ik van die vos mooi vind, is de kleur :=, vergelijken met de andere twee, heeft de vos geen ruime, soepele gangen en lijkt van houterig.

Essiesilly, nou ben ik ook erg benieuwd naar het filmpje :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:20

Overigens was niet de United de publiekslieveling maar de Furstenball x Wie Weltmeyer.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:21

Cayenne, heb je een filmpje/foto van hem?