Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

nee ik snap wat je bedoel maar ik bedoelde meer dat hij zo aardig tegenover de mens is 
)
Bunga schreef:Hij is trouwens iemand die wij kennen en dat hij het niet kwaad bedoelt, hij heeft geen hart voor dieren, werkelijk geen hart. En hij klinkt heel lief, hoge stem voor zon dik mannetje. Maar zijn dieren krijgen het minste van het minste te eten (hooi van de zijkanten van de weiden, van die rollen) en staan vaak in hun eigen oliebol. Het enige dat hij ziet is geld, en dat gaat bij hem dus boven de leefomstandigheden van de dieren. Niet dat ze er vreselijk erbarmelijk bij staan, maar goed is anders. En dan te bedenken hoe veel hij zelf eet..
xSlvna schreef:Bunga schreef:Hij is trouwens iemand die wij kennen en dat hij het niet kwaad bedoelt, hij heeft geen hart voor dieren, werkelijk geen hart. En hij klinkt heel lief, hoge stem voor zon dik mannetje. Maar zijn dieren krijgen het minste van het minste te eten (hooi van de zijkanten van de weiden, van die rollen) en staan vaak in hun eigen oliebol. Het enige dat hij ziet is geld, en dat gaat bij hem dus boven de leefomstandigheden van de dieren. Niet dat ze er vreselijk erbarmelijk bij staan, maar goed is anders. En dan te bedenken hoe veel hij zelf eet..
Dus, de kudde van mijn vorige stalling (waar ook mijn merrie in stond) stond in een grote koeienstal met koeienstrond en paardenstrond als bodembedekking, geen dekens, en het goedkoopste van het goedkoopste hooi, en raad eens, ze maakt het nog altijd goed.
De dode ponys hoeven geen misdaad te zijn, kan gebeuren. Het geen-water is te verklaren en ook geen verwaarlozing.
Bunga schreef:In het goedkope hooi zit vaak veel stof
ShamalArabs schreef:Bunga schreef:In het goedkope hooi zit vaak veel stof
Wat is goedkoop hooi? Het zijn de boeren die de prijzen maken tezamen met de markt en het vraag&aanbodspel.
Ik heb balen gehad van 50 euro die ronduit slecht waren, veel zand en onkruid, en balen van 13 euro die absoluut uitstekend waren.
Ik heb zelfs jarenlang gratis hooi gevoerd. Goedkoper dan dat krijg je het niet hoor! En dat was uitstekende stofvrije kwaliteit
bij deze verander ik mijn woorden in slecht kwaliteit hooi ipv goedkoop hooi
moonshine88 schreef:Ik snap dat iedereen bos reageert. Maar ik zie op de enige foto die ik op het moment kan zien niet echt graadmagere paarden ofzo. Hoeven kan je op foto niet zien dus kan ik niets over zeggen.
Ik las iets terug dat een bokker zelf is wezen kijken. Goed idee vind ik dat want wij zeggen direct slechte dingen over zo'n man terwijl ik niet direct zie dat ze het heel slecht hebben. Nou heb ik niet het hele topic gelezen maar krantenrtikel wel. Waren veel paarden dat wel, maar stonden ze zoals op de foto steeds op dat kleine stukje of is dat om ze te vangen?

xSlvna schreef:Ik bedoel dat het qua ruimte al snel te doen is, in vergelijking met de vele paarden die 365 dagen in het jaar eenzaam in een mini-box staan.
Het hengsten tussen merries vind ik zeker niet oké, maar dat vechten gebeurd ook in kleine kuddes/op groot land veel, heel veel, ligt alleen aan de verwondingen, tot bloedens toe is heftig, maar hier weet ik niks vanaf en hier praat ik dus ook niet over.
Citaat:ik heb het over dat zijn terrein hooguit geschikt was voor 20 a 25 kleintjes