Bmamavan2 schreef:Mijn dochter rijdt f proeven en onderlinge wedstrijdjes, maar zodra ze haar pony als middel zal gaan zien om goede resultaten te bereiken, dan fluit ik haar terug. Het is een samenwerkingverband tussen ruiter en pony! En als die samenwerking/band goed is zullen de resultaten er vanzelf komen, en soms niet....
.
Natuurlijk is het een samenwerkingsverband tussen ruiter en paard maar wat is er mis mee om als doel te stellen de goede resultaten? Mijn dochter wil graag verder komen in de sport. We hebben een paard gekocht wat in principe in staat zou moeten zijn om heel ver te komen in de springsport. Was het tegengevallen, dan was hij weer verkocht. Ze moet er voor school ook één hebben die of heel hoog in de dressuur mee kan lopen of aan het eind van de school een 1.30m. parcours kan rondspringen. Dit paard is echt als wedstrijdpaard gekocht. In tegenstelling tot haar andere paard, een e-pony want toen hadden we er nog geen idee van dat ze zo fanatiek zou worden. Gelukkig kan die wel goed meekomen.
In dat opzicht is het paard een "middel" maar wel een met wie ze een sterke band in korte tijd heeft opgebouwd. Ze start eventing en dan moet er echt een vertrouwensband zijn tussen ruiter en paard. Zeker bij dit paard want die is heel gevoelig en moet echt wennen aan een ruiter.
Overigens komen deze ambities wel van uit haarzelf. Als ze alleen recreatief had willen rijden had ik het ook prima gevonden.