Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
troi schreef:ohjajoh6 schreef:Dat zeg ik niet, maar zie er eerlijk gezegd niet 1 die scherp/stang loos rijd, ben trouwens zon zgn engelse ruiter, maar word ook niet goed bij anky haar rollkur, zag daar pas geleden nog een filmpje over, waarin ze doodleuk de rollkur gymnastiseren noemde...
Hoeveel Z+ ruiters zie je die stangloos rijden dan? Is hetzelfde namelijk..
Ik snap je wantrouwen hoor maar het is altijd verstandig in materie te verdiepen voor je oordeeld..
ElCid schreef:VivaLaVida schreef:Dit is geen breken. heb je het filmpje gekeken?
Nee, dit is pure dierenmishandeling! Paard presteerde overigens al op shows, waar dit voor nodig was? Dat is mogelijk alleen in het zieke brein van de train er te achterhalen.
"Bitting_up/ Tying around" is i.m.o. "not done" en niet te vergelijken met, normaal, gebruik van een bijzet teugel. Kortom een methode voor luie, onkundige ruiters die op de koop toe ook nog wreed zijn en mogelijk een "kick" krijgen van deze vorm van machtsmisbruik.
Het gaat bij deze methodes alleen maar om geld en prestaties en niet om het paard; die is er alleen ter meerdere eer en glorie van de ruiter en dat geldt dan ook meteen voor iedereen die deze "trainings" methode (het heeft helemaal niets met training/ opleiding van een paard te maken!) goedpraat.
Niet alleen brengt deze vorm van mishandeling enorm lichamelijke problemen met zich mee ( denk aan spier krampen, kneuzingen in de mond, letsel aan de rug, etc) maar ook geestelijke problemen en dan klopt het "breken" wel weer, al was dat ik het geval van Bella wel heel letterlijk.............
Wie de schoen past trekt hem aan......
azarlizz schreef:Ja hoor en daar gaan we weer! Waarom toch altijd de strijd tussen western en engelse ruiters?
Het gaat hier om het dode paardwaarvoor dit 'topic is geopend.
Dit is geen topic western vs engels rijden, vind dit zo'n trieste poging om dit meteen weer aan te snijden.
Kunnen we nou niets eens het engelse en western weglaten voor het woord ruiter/trainer en het met zijn alleen eens zijn als ruiter/trainer dat dit soort manier van 'trainen' zeer zeer zeer fout is en hier zware sancties op horen te staan?????!!!!!!!
In elke tak van de paardensport bevinden zich 'trainers' die onder het kopje 'rotte appels' vallen.
Laten wij met zijn alleen opstaan als paardenliefhebbers en fel zijn tegen paardenleed ongeacht in welke tak het zich deze keer bevind!!
azarlizz schreef:azarlizz schreef:Ja hoor en daar gaan we weer! Waarom toch altijd de strijd tussen western en engelse ruiters?
Het gaat hier om het dode paardwaarvoor dit 'topic is geopend.
Dit is geen topic western vs engels rijden, vind dit zo'n trieste poging om dit meteen weer aan te snijden.
Kunnen we nou niets eens het engelse en western weglaten voor het woord ruiter/trainer en het met zijn alleen eens zijn als ruiter/trainer dat dit soort manier van 'trainen' zeer zeer zeer fout is en hier zware sancties op horen te staan?????!!!!!!!
In elke tak van de paardensport bevinden zich 'trainers' die onder het kopje 'rotte appels' vallen.
Laten wij met zijn alleen opstaan als paardenliefhebbers en fel zijn tegen paardenleed ongeacht in welke tak het zich deze keer bevind!!
SERIEUS!!!!!!![]()
![]()
![]()
Zolang niemand enig acht slaat op deze reaktie begin ik mij nu sterk af te vragen of iemand hier nu echt een PAARDENLIEFHEBBER en niet alleen zijn eigen hachje probeert te redden qua methode van training.
Triest mensen heeeeeeel triest!!!!
Judith_VB schreef:
simo0ne schreef:Judith_VB schreef:
Gelukkig hebben deze mensen ook totaal geen medeleven met de mevrouw in kwestie. Er staan best schokkende dingen op, ik weet natuurlijk niet of deze allemaal waar zijn maar ik denk dat deze zaak niet zomaar aan de kant wordt geschoven door de instanties daar in Amerika.
Ik kan er gewoon niet bij dat je zo smerig in mekaar kan zitten en dit je "dream come true" paard aan durft te doen. Ze wist af van deze techniek dus het bloed zit notabene aan haar eigen handen.
Focussed schreef:Selka: Grappig, die in de tekst aangehaalde "gewelddadige marteltechniek" is toch niets anders dan hoe wij onze paarden longeren? Het bit met "touwtjes", "elastieken", een "dubbele longe" of Pessoa-teugel zo vastzetten aan de buik van het paard dat hij uiteindelijk wel wijkt voor druk? Misschien een goed idee om ook een kritisch naar onze eigen trainingsmethodes te kijken.
ohjajoh6 schreef:Dat zeg ik niet, maar zie er eerlijk gezegd niet 1 die scherp/stang loos rijd,