Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Binnenkort nieuwe layout voor Bokt, nu ook voor mobiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:21

Top, dan wacht ik nog even af. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:21

Shadow, hij staat hier standaard al veel groter anders is het zowiezo niet leesbaar. maar dat geld voor alle dingen op de pc. Het probleem zit hem in de grootte die ik niet kan aanpassen. De letters zijn smaller en staan dichter op elkaar. Daarnaast is de hele layout scherper in of achtergrondkleur of letters waardoor ik moet knijpen om de scherpte teniet te doen. Het verschil in lettergrootte heb ik in het topic op forumzaken al eens opgemeten en neergezet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:34

karuna, en als je op CTRL en + duwt tegelijkertijd?
Ik heb m ook altijd op CTRL + (2 keer induwen) staan. Als je er weer vanaf wil kun je op CTRL en 0 duwen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 13:50

Jilletje schreef:
Ik vind de nieuwe mobiele layout erg mooi!!! Ziet er meteen een stuk gezelliger uit :D
Ik erger me alleen mateloos aan de grootte van de banner onder aan elke blz. Die zou best weg mogen :o of iig wat kleiner/subtieler

Die is inderdaad wel heel erg groot.

In de mobiele versie valt bij mij een deel van het onderschrift wel. Ook lopen de paginanummers niet lekker.

De berichten lezen zo wel vele malen prettiger, vind ik. Telefoon: Galaxy Note I.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:20

Mijn bokt mobiel is ook erg van slag. Zoals San hierboven aangeeft valt bij mij ook een deel van het onderschrift weg.
Paginanummers zijn niet vermeld (kan dus niet zien uit hoeveel pagina's een topic bestaat, of op welke pagina ik zit)
De kolom met de naam van de poster en de avatar is net zo breed als de kolom met de berichten (of net zo smal)

Mijn pagina met eigen berichten is helemaal van slag, alle icoontjes (inbox, eigen/actieve berichten etc) staan allemaal door elkaar.

Vanochtend was dit niet het geval, dit is pas in de loop van de ochtend/middag gebeurd.

Ik zit al een hele tijd op bokt5 en tot vanochtend/middag was het op mijn telefoon super bokken!

Hopelijk is het tijdelijk van slag?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:25

Arjan1983 schreef:
komt er ook een Like en Not Like knop?????

-O- Mag hopen van niet zeg.. Laat dat lekker op facebook. Bokt is een discussieforum en ik zie nou niet iemand een discussie voeren met 'likes' en 'dislikes'... :D

Ik ben blij met bokt5! :D Moest er even aan wennen, maar alles is duidelijk en overzichtelijk! +:)+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:37

Ik moet wel even wennen aan de breedte, kennelijk heb ik een breed scherm en dan is het forum best smal. Op mijn telefoon zal ik later eens kijken wat ik er van vind.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:39

Bokt5 is bij mij wel anders nu, maar nog niet goed.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:41

Probleem met wegvallende delen van onderschriften heb ik nu op mobiel inderdaad ook. Maar daar moet ik bij zeggen, op bokt 4 op mijn computer gebeurde dit ook! Dus ik weet niet in hoeverre dit iets nieuws is...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:45

Hier echt een smeekbede om de banners te verkleinen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ;( hij is gewoon groter dan sommige posts.
Echt dood irritant :=
Dat moet toch wel kunnen neem ik aan?
Ik snap dat ze nodig zijn maar ze zijn echt way to big.

Edit: ik heb het over de mobiele layout
Laatst bijgewerkt door Jilletje op 24-09-13 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 15:47

Lielle, ik ben nog aan het speuren wat er misgaat. Vreemd probleem. Ik heb zelf geen IE9, wel 8 en 10, en die gaan allebei goed (is een update geen optie? IE10 is alweer een stuk beter.) En zelfs in de 'net als IE9'-mode krijg ik het probleem niet.

Aleeneh en San87, de onderschriften worden standaard inderdaad afgekapt na ong 3 normale of 4 kleine regels. Ook al op Bokt4. Alleen valt het bij mobiel sneller op, omdat een tekst die op een groot scherm nog naast elkaar past, op mobiel al snel onder elkaar staat. Het helemaal tonen is niet fijn, dan wordt een veel te groot deel ingenomen door het onderschrift. Via het profiel kun je altijd de rest bekijken.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:59

Misschien is het dan handig om dit te vermelden op de pagina waar je het onderschrift kunt maken, dat dit automatisch afgekapt wordt. Dan kunnen mensen er rekening mee houden bij het maken van hun onderschrift :)

Ik heb namelijk altijd gedacht dat het probleem bij mijn eigen computer en/of instellingen lag, ofzo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 16:03

Aleeneh: dat klinkt als een prima idee :j Er staat nu inderdaad alleen maar dat er een maximum aantal tekens is, dat is inderdaad wat te eenvoudig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:06

Shadow0 schreef:
Lielle, ik ben nog aan het speuren wat er misgaat. Vreemd probleem. Ik heb zelf geen IE9, wel 8 en 10, en die gaan allebei goed (is een update geen optie? IE10 is alweer een stuk beter.) En zelfs in de 'net als IE9'-mode krijg ik het probleem niet.

Aleeneh en San87, de onderschriften worden standaard inderdaad afgekapt na ong 3 normale of 4 kleine regels. Ook al op Bokt4. Alleen valt het bij mobiel sneller op, omdat een tekst die op een groot scherm nog naast elkaar past, op mobiel al snel onder elkaar staat. Het helemaal tonen is niet fijn, dan wordt een veel te groot deel ingenomen door het onderschrift. Via het profiel kun je altijd de rest bekijken.

Goed punt, inderdaad :).

Om die laatste reden is op de mobiele versie van FOK! helemaal geen onderschrift te zien. In mobiele versies ook erg prettig omdat sommige mensen echt een kunstwerk (en dan niet in de positieve zin) van hun onderschrift maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:11

update heb ik niet in eigen hand hier

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:13

Ik heb hem net even weer op bokt5 gezet maar ik blijf er bij dat het lettertype belachelijk klein is om mijn tablet.
Dit leest niet fijn, terwijl ik een 8.9 tablet heb!
Groter maken zou kunnen maar dat zou ik dan iedere keer moeten doen en dat is toch niet de bedoeling?

Vanwaar de wijziging van het lettertype?

Ik weet namelijk dat slechtzienden al moeite hadden met het oude lettertype kwa grootte... kan mij niet voorstellen dat dit dan te lezen valt.

Printscreen: http://i42.tinypic.com/fubaew.jpg Geeft het alleen niet goed weer omdat de printscreen dus vergroot. :') Dan is er niks aan de hand.
Laatst bijgewerkt door Air op 24-09-13 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:20

Dat kun je zelf ook instellen bij de instellingen van je browser.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:21

Wat?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:24

Lettertype en lettergrootte.

Ik moet er nog even aan wennen denk ik en ik weet ook niet in hoeverre ik blij ben met bokt5 op m'n mobiel ipv m.bokt. Wordt m.bokt nu trouwens ook helemaal opgeheven, wat dat kan ik niet helemaal goed uit de berichten opmaken.
En wat gebeurd er met o.bokt?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:24

Dorus schreef:
Lettertype en lettergrootte.

Dat inderdaad. :j

Shadow0 schreef:
Karuna en andere mensen die problemen hebben met het lettertype: je kunt in je browser zelf dat soort dingen ook instellen. Het loont zeker de moeite om daar naar te kijken. Als de gewone instellingen niet voldoen heb je ook nog de 'toegankelijkheidsopties' die nog meer mogelijkheden bieden.
Je kunt het dan veel beter op je eigen wensen aanpassen dan ik ooit kan doen, omdat de wensen van iedereen zo uiteen lopen.

Zo zijn er op dit moment mensen die de letters te klein vinden en mensen die de letters te groot vinden. Ik kan dat niet oplossen want iets wat de ene persoon helpt, maakt het voor de andere nog erger. Dan kunnen er wel allerlei extra instellingen gemaakt worden, maar dat maakt het alleen maar ingewikkelder. En het is ook niet nodig, want heel veel van die functionaliteit zit al in veel browsers. Bij het bouwen van Bokt is zoveel mogelijk rekening gehouden met de standaarden, en zoveel mogelijk met de schaalbaarheid: als je de lettertypen / grootte aanpast zou Bokt toch gewoon moeten werken. Maar ik kan het niet voor iedereen perfect maken.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:30

Michelle77 schreef:
Mijn bokt mobiel is ook erg van slag. Zoals San hierboven aangeeft valt bij mij ook een deel van het onderschrift weg.
Paginanummers zijn niet vermeld (kan dus niet zien uit hoeveel pagina's een topic bestaat, of op welke pagina ik zit)
De kolom met de naam van de poster en de avatar is net zo breed als de kolom met de berichten (of net zo smal)

Mijn pagina met eigen berichten is helemaal van slag, alle icoontjes (inbox, eigen/actieve berichten etc) staan allemaal door elkaar.

Vanochtend was dit niet het geval, dit is pas in de loop van de ochtend/middag gebeurd.

Ik zit al een hele tijd op bokt5 en tot vanochtend/middag was het op mijn telefoon super bokken!

Hopelijk is het tijdelijk van slag?

Aanvulling op mijn eigen post.
Als ik bij eigen berichten kijk (bokt mobiel) dan zie ik linksbovenin gewoon het bok.nl logo, met daarin het kopje forums.
Recht eronder de zoekbalk en daaronder in zwart: Eigenberichten.
De door mij gevolgde topics staan dan opeens helemaal rechts en ik moet dus opzij scrollen om die titels te kunnen lezen. (tot vanochtend ging dat gewoon recht onder elkaar)
Als ik naar rechts scroll, dan zie ik de topic titel, topic starter, en dan een klein stukje van de laatste kolom: hoeveel minuten de laatste reactie (daarvan zie ik net de 0 of bijv 20, maar niet meer het woord minuten en de 1e 3letters van de naam van diegene die de laatste post heeft geplaatst. Er staat een soort blauw vlak/blauwe kolom overheen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:30

Ik vind bokt5 echt een verbetering qua overzichtelijkheid! +:)+ Ik gebruik Bokt niet op m'n mobiel, dus daar kan ik niks over zeggen...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:36

Bokt is de enige site waarbij ik er last van heb... Wat was er mis met het oude lettertype en formaat?
En waarom verschilt het bij dit lettertype bij iedereen terwijl dat eerst niet zo was?
Waarom is het op andere fora wel goed?

Ik vind dat toch echt iets om nog eens goed naar te kijken voordat bokt5 wordt gelanceerd.
Één van de belangrijkste dingen is toch dat een forum fijn leest, lijkt mij zo.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:46

In google chrome (weet niet hoe dat in de andere browsers is) kun je ook inzoomen met ctrl +/- of ctrl scrollen met muis. Misschien is dat een idee Air?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:50

Dat werkt in Internet Explorer ook zo :j