Paard sterft na ongeval met tweespan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:03

wat een walgelijke foto van de vos met open botbreuk..
Verschrikkelijk ;( ;( ;( ;(
Hoop echt dat het paard heel heel snel ingeslapen is.
Ik kan heel goed tegen lugubere dingen maar hier draait mijn maag echt wel van om :o ;(

Nancy01

Re: Paard sterft na ongeval met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:57

Als ik al die "verklaringen" hier lees, heb ik toch echt een beetje genoeg van.
Volgens mensen die dichtbij deze plaats wonen is het een gevaarlijke baan. Waar is dat tegenwoordig niet???
En heeft iemand die wagen wel eens goed bekeken? Hij is langs de rechterkant helemaal geraakt. Dus wat is dan een mogelijke verklaring? Linkse paard dodelijk aangerden, boom helemaal naar links verbogen door de klap, wagen langs rechts geraakt.
Hopenlijk is dit ook een beetje duidelijk.
Ik ben zelf ook menster en weet hoe gevaarlijk het tegenwoordig is op de baan. Het is gewoon niet meer te doen met de arrogantie van die autoracers.
Sorry maar dit moest me toch even van het hart.
Verschrikkelijk dat je zo een dierbare vriend moet verliezen door de eigenwijsheid van een gemotorisserde weggebruiker.
Nogmaals sorry voor mijn gedacht hierover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:37

Ik denk dat er langs die baan, van begin tot einde zal die toch minimaal 15km zijn, toch makkelijk een 20-tal kruisjes staan van mensen die daar het leven hebben verloren door overdreven snelheid en/of verlies van controle over het stuur, al dan niet onder invloed van drank en/of drugs. Op een hoop stukken mag je 90, daar wordt makkelijk 100 en meer gereden. Er wordt dan heel bruut geremd voor de flitspalen die aan de weinige kruispunten met lichten staan, en daarna trekken ze weer op. Ook in de bewoonde zones geldt een zone 70 waar ze doodleuk keihard doorheen vliegen, en het wegdek is echt niet overal in goede staat.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:54

Nancy01 schreef:
Volgens mensen die dichtbij deze plaats wonen is het een gevaarlijke baan. Waar is dat tegenwoordig niet???
En heeft iemand die wagen wel eens goed bekeken? Hij is langs de rechterkant helemaal geraakt. Dus wat is dan een mogelijke verklaring? Linkse paard dodelijk aangerden, boom helemaal naar links verbogen door de klap, wagen langs rechts geraakt.
Ik ben zelf ook menster en weet hoe gevaarlijk het tegenwoordig is op de baan. Het is gewoon niet meer te doen met de arrogantie van die autoracers.
Verschrikkelijk dat je zo een dierbare vriend moet verliezen door de eigenwijsheid van een gemotorisserde weggebruiker.

Als ik de foto's goed bekijk, is volgens mij het rechtse paard dodelijk gewond geraakt. Niet dat het er iets toe doet, het is er 1 teveel helaas.
Vreselijke situatie, krijg het koud van de foto's.
Mijn medeleven gaat uit naar de koetsier en meerijders.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:21

Wat ontzettend triest... ik hoop dat het paard in shock is geraakt waardoor hij dit niet meer bewust mee heeft gemaakt :( wat een vreselijke wond... arm dier

Mijn medeleven gaat uit naar alle betrokkenen :(

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:27

De foto is uit de eerste link bij het artikel weg gehaald, je kunt hem nog wel zien als je iets in de tekst klikt maar hij springt gelukkig niet meer zo open!

Vreselijk, arme menner.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:31

je zou daar staan zeg.. Je paard vast te houden terwijl de ander dood gaat.
schuld of geen schuld bij de menner, dit is je ergste nachtmerrie!!!
ik wens de betrokkenen alle sterkte toe om dit te verwerken..
geen woorden voor hoe erg ik dit vind voor wie t heeft moeten maken..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 23:46

Nancy01 schreef:

Als ik de foto zo bekijk (de besproken foto die voor zoveel ophef zorgde) dan is toch écht het rechterpaard dodelijk verwond........
je 'kijkt' namelijk vanaf de wagen hé... als 'menster' zou je dat toch moeten weten ;)

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 06:20

Awh heel veel sterkte de komende tijd voor de eigenaar wordt verschrikkelijk om zo je paard te verliezen

Maar foto 1 vind ik niet netjes om dat op internet te zetten je zet niet alles op internnet
De foto's van bron 2 zijn beter vind ik netjes een kleed over het dier zijn hoofd en alles afgeschermd

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:21

Ik heb de foto's niet durven bekijken. Wat verschrikkelijk om zo je paard te moeten verliezen, en je andere paard in gewonde toestand vast te moeten houden, terwijl er nog verkeer langszij gaat.

Wanneer beseft het gemotoriseerd verkeer eens dat het gevaarlijk is dat zij zo hard rijden ?
Dat ze door veel te hard te rijden, mensen en paarden in gevaar brengen, en ernstig letsel toebrengen.
En soms dan zelfs de dood.
Echt dat moet veranderen !

Vroeger vond ik het zien rijden van een koets mooi, maar tegenwoordig vind ik het gewoon eng, omdat op veel wegen mensen harder rijden dan dat ze mogen, en dan ben je zo kwetsbaar met je paarden op de weg.

Heel veel sterkte voor de koetsier ! en voor het paard dat nog leeft.

P.S. Hopelijk, heel misschien zal die enge foto ertoe bijdragen dat ook andere mensen beseffen dat het niet kan, dat je niet met te hard rijden andere mensen of dieren letsel mag toebrengen. Dus, dat je altijd (!) gewoon aan de snelheid houdt, en goed anticipeert op wat je ziet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:28

sterregoud schreef:
Ik heb de foto's niet durven bekijken. Wat verschrikkelijk om zo je paard te moeten verliezen, en je andere paard in gewonde toestand vast te moeten houden, terwijl er nog verkeer langszij gaat.

Wanneer beseft het gemotoriseerd verkeer eens dat het gevaarlijk is dat zij zo hard rijden ?
Dat ze door veel te hard te rijden, mensen en paarden in gevaar brengen, en ernstig letsel toebrengen.
En soms dan zelfs de dood.
Echt dat moet veranderen !

Vroeger vond ik het zien rijden van een koets mooi, maar tegenwoordig vind ik het gewoon eng, omdat op veel wegen mensen harder rijden dan dat ze mogen, en dan ben je zo kwetsbaar met je paarden op de weg.

Heel veel sterkte voor de koetsier ! en voor het paard dat nog leeft.

P.S. Hopelijk, heel misschien zal die enge foto ertoe bijdragen dat ook andere mensen beseffen dat het niet kan, dat je niet met te hard rijden andere mensen of dieren letsel mag toebrengen. Dus, dat je altijd (!) gewoon aan de snelheid houdt, en goed anticipeert op wat je ziet.

Waarom nu de vinger wijzen naar automobilisten? De koetsier had geen controle meer over het span en dat was de reden van het ongeluk volgens het nieuwsbericht.

Goddank dat er geen mensen zijn verongelukt, hoe sneu het ook is voor de eigenaar natuurlijk. Maar dit had nog veel erger kunnen aflopen dan het nu al is.

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:50

Sorry, maar heb jij bewijzen dat het span op hol sloeg????
volgens meerdere mensen hier kwamen ze gewoon uit een zijstraat en werd het paard opgeschept door een zoveelste roekeloze autoracer.
Sorry maar het moet nu eens eindelijk een beetje duidelijk worden. Het verkeer, sorry de autoracers moeten maar eens gaan beseffen dat ze onaandoenlijk leed veroorzaken aan dieren en mensen die gewoon rustig een leuke dag willen hebben. Het verkeer is gewoon moordend geworden. Ze rijden je nog liever van de baan dan dat ze 2 seconden geduld hebben om op een veilige manier te passeren. een koets met paarden/pony's snij je toch gewoon de pas af! Waarom daar achter blijven, kost geld en tijd.
"Sterregoud" ik sta je volledig bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:40

De auto zat er waarschijnlijk wél op een voorrangsbaan en mocht er volgens het bord 70 (voor voorrang zou ik even street vieuw erbij moeten nemen om te kijken) én zo op het zicht lijkt die bocht me ook niet bepaald overzichtelijk. Dat het een heel erg ongeval is is zeker, maar het is ook een samenloop van omstandigheden. Of het nu 70 is zonder overzicht of 70 met rechte baan en moedwillig inrijden, het is en blijft een catastrofe voor beide partijen.

Het is gewoon de combi van de toegelaten snelheid op dat punt met waarschijnlijk een slecht overzicht op dat kruispunt voor beide partijen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 19:43

Nancy01 schreef:
Sorry, maar heb jij bewijzen dat het span op hol sloeg????
volgens meerdere mensen hier kwamen ze gewoon uit een zijstraat en werd het paard opgeschept door een zoveelste roekeloze autoracer.
!

Nee, daarom berust ik mij op het nieuwsbericht (en dat vermeld ik ook netjes). Niets zo onbetrouwbaar als getuigen. Om op basis van getuigen, zonder degelijk onderzoek, gelijk te wijzen naar de automobilist vind ik ongepast. Die is ook slachtoffer. Net als de koetsier. Verkeerde tijd, verkeerde plaats samengekomen.
Goddank zijn er geen doden gevallen onder de mens en dat is het enige geluk in deze situatie.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:01

heeft iemand misschien die link naar die hele erge foto ergens ( facebook ? )
op de site staat hij niet meer , en toch wil ik hem even bekijken toch wel :=

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:25

Die wil je niet zien. Bebloed paard met zijn boeg en been doormidden

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:32

jawel :=
ik moet ergens een beelt bij kunnen vormen ,
anders ga ik het nog veel erger maken als het al is.
ik weet het echt zeker !
ik kan er ook tegen als iemand bv konijnen of kippen
aan het slachten is , dus ik denk dat ik hier ook wel tegen kan :P

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:34

Wat sneu zeg! Zal je maar overkomen zeg, gats!

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:35

Maar waarom zou je het willen zien ? Ik denk dat je dot Beeld niet echt erger kan maken. Vind het ook eigenlijk apart dat je er naar vraagt. Ik ben blij dat de foto is verwijderd, je zou ze maar als eigenaar ze elke x zien ! Sterkte ook voor de eigenaren

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:37

@romylover snap inderdaad niet waarom je ze zo super graag wilt zien. Waarom zou je zo'n arm dier willen zien liggen helemaal open en bebloed. Vind wel goed dat de foto's er af zijn gehaald voor de eigenaar.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:39

Net zoals je mensen hebt bij ongelukken, die alleen maar komen kijken hoe erg het is, en het jammer vinden als er geen bloed te zien is.
Het is al erg genoeg dat het gebeurd is, zonder dat allerlei mensen zich ermee willen vermaken.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:40

Vreselijk voor alle betrokkenen.

Ik vind het zeer ongepast om deze foto's te publiceren. Als het mijn paard was die daar lag, zou ik laaiend zijn op de fotograaf.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:41

mika11 schreef:
Net zoals je mensen hebt bij ongelukken, die alleen maar komen kijken hoe erg het is, en het jammer vinden als er geen bloed te zien is.
Het is al erg genoeg dat het gebeurd is, zonder dat allerlei mensen zich ermee willen vermaken.

mm , nee , dat doe ik niet , dan loop ik weg. is al erg genoeg voor de mensen ,
die hoeven er geen ramptoeristen bij :=

mmm , ik zal hem wel zelf even opzoeken.
ik ben er echt té nieuwschierig naar :=

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:50

Ja inderdaad Mika11 zijn van die ramptoeristen die sensatie leuk vinden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:55

romyloverrr schreef:
mika11 schreef:

mm , nee , dat doe ik niet , dan loop ik weg. is al erg genoeg voor de mensen ,
die hoeven er geen ramptoeristen bij :=

mmm , ik zal hem wel zelf even opzoeken.
ik ben er echt té nieuwschierig naar :=

Je bent of een sensatiezoeker of je bent jezelf aan het opfokken, waarom zou het meevallen als iedereen zegt dat het níet mee valt?

Have fun:
https://www.google.nl/search?q=google&u ... =isch&um=1

---------

Wat een vreselijk ongeluk..! Het zou je maar overkomen..