Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Het is een echt fietspad hoor, gescheiden banen. http://goo.gl/maps/PTyaT De fietser in dat plaatje drukt op die knop, maar je ziet dat hij echt zijn hand helemaal hoog heeft.
Anoniem schreef:KozieZ schreef:Dat paarden niet op het fietspad mogen, is nooit anders geweest. Het wordt alleen wel vaak gedoogd. Eigenlijk dus niets nieuws...
In de gemeente groningen bij de kruizing vlak voor het politiestation op het fietspad staat zelfs een drukknopje met een icoontje dat het voor ruiters is, staat ook op ruiterhoogte. Zijn er andere regels voor politiepaarden?
.
miss_lizje schreef:Nou ik weet een leuke stunt hoor. Ik print even die wetsartiekelen uit en ga al stappend met mijn paard breedlopen op de 70 km weg. Kijken wat er gebeurt.Eerste de beste die stopt en zeg dat ik op het fietspad hoor schuif ik hem/haar het document onder zijn neus. Kijken hoe lang het duurt tot de politie word gebeld omdat ik file veroorzaak
Ik kom mest tegen op een fietspad wat een bos inloopt, alleen dat bos is verboden voor paarden
Ik kom mest tegen die netjes in de berm van een fietspad ligt, alleen wel net naast een bankje en midden in een bos, waar je op de ruiterpaden hoort te blijven
Ik mijd ondertussen een fietstunnel waar altijd mest ligt, die tunnel is smal, donker, onoverzichtelijk en lawaaierig, terwijl er honderd meter verderop een prachtig en ruim viaduct ligt, inclusief fietspaden, waar je wel de ruimte hebt
Ik kwam laatst nog een menner tegen die vond dat fietsers in de berm hoorden, want zij had het hele fietspad nodig en zo kan ik nog wel even doorgaan 
LadyMadonna schreef:Maar goed, als je de keuze hebt tussen fietspad en 80 km weg, kan je er ook voor kiezen ergens anders te gaan rijden natuurlijk...
Morganlefay schreef:Trouwens paardepoep is na een (flinke)bui weg, kan niet worden gezegd van de rommel die trekkers achterlaten
mooney1 schreef:hahahaha dan was die fietsster vast op weg naar Hans Anders. Als je zo`n mesthoop niet ziet liggen....

Morganlefay schreef:Haha sneeuwschuivers, nemen geen plaats in en moet je eigelijk sinds de laatste 2 winters gewoon hebben.
Gini schreef:Dit is al het zoveelste topic over paardenmest. Dit is wel een heet hangijzer in Nederland he. Ik zou eigenlijk niet weten of ik veel paardenmest op de weg/fietspad tegenkom. Daar wordt niet zo specifiek opgelet. Mensen ontwijken de mesthoop waarschijnlijk gewoon net zoals ze die platgereden duif en dat stuk rubber van een vrachtwagenband ontwijken. Ook niet iedere boer zit hier sporen weg te schrapen hoor, maar daar wordt ook eigenlijk niet over gemiept. Of toch niet in zulke grote getale dat er telkens een nieuwsbericht over verschijnt.