Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Geryon schreef:Ik snap ook niet echt hoe ze erbij komen dat zo een lage 'straf' zoveel invloed heeft op je (sociale) leven.
Heb je een strafblad?
Tigra_ schreef:_San87_ schreef:
Verdiep je eens in onderzoeken die naar strafmaat zijn gedaan.
Jij kan vinden dat de boel goed in elkaar zit maar dat hoef ik niet te vinden. Het is een lachertje wat die vent gekregen heeft.
Geryon schreef:_San87_ schreef:
Heb je een strafblad?
Ik niet maar ken er genoeg met. Sommigen met jaaaren gevangenisstraf.
En zelfs die staan niet minder in hun leven dan ervoor. Goede sociale contacten behoud je wel en anders kan je nieuwe opbouwen. Ja, ze zullen niet elk soort werk kunnen doen (al kunnen heel veel mensen dat door crisis al niet meer), maar verder?
Ik blij erbij dat deze straf echt geen hol voorstelt voor zo'n zieke gek.
_San87_ schreef:Tigra_ schreef:
Jij kan vinden dat de boel goed in elkaar zit maar dat hoef ik niet te vinden. Het is een lachertje wat die vent gekregen heeft.
Onderzoek heeft aangetoond dat zwaarder straffen geen verschil maakt in recidivecijfers, ook schrikt het veelplegers niet af. Dus wat nu? Zwaarder straffen uit wraak? Vind je dat een goed uitgangspunt?
_San87_ schreef:Geryon schreef:
Ik niet maar ken er genoeg met. Sommigen met jaaaren gevangenisstraf.
En zelfs die staan niet minder in hun leven dan ervoor. Goede sociale contacten behoud je wel en anders kan je nieuwe opbouwen. Ja, ze zullen niet elk soort werk kunnen doen (al kunnen heel veel mensen dat door crisis al niet meer), maar verder?
Ik blij erbij dat deze straf echt geen hol voorstelt voor zo'n zieke gek.
Reken maar dat je een strafblad blijft voelen. De sociale veroordeling voor wat betreft dierenmishandeling/moord is hoog. Herinner jij je de ponypletters en de daarop volgende heksenjacht nog?

Tigra_ schreef:_San87_ schreef:
Onderzoek heeft aangetoond dat zwaarder straffen geen verschil maakt in recidivecijfers, ook schrikt het veelplegers niet af. Dus wat nu? Zwaarder straffen uit wraak? Vind je dat een goed uitgangspunt?
Hoe langer ze van straat zijn hoe beter? Ik weet niet maar sommige mensen moet je niet op straat willen hebben en kun je dus beter opsluiten helpt misschien niet maar in die tijd kunnen ze ook geen rottigheid uithalen maar goed dat maakt natuurlijk uit als ze weer rottigheid uithalen hé kan het weer lekker veel geld kosten om zo iemand weer opnieuw op te pakken weer de hele goede van een rechtszaak. En weer slachtoffers te maken.
_San87_ schreef:Onderzoek heeft aangetoond dat zwaarder straffen geen verschil maakt in recidivecijfers, ook schrikt het veelplegers niet af. Dus wat nu? Zwaarder straffen uit wraak? Vind je dat een goed uitgangspunt?
_San87_ schreef:Tigra_ schreef:
Hoe langer ze van straat zijn hoe beter? Ik weet niet maar sommige mensen moet je niet op straat willen hebben en kun je dus beter opsluiten helpt misschien niet maar in die tijd kunnen ze ook geen rottigheid uithalen maar goed dat maakt natuurlijk uit als ze weer rottigheid uithalen hé kan het weer lekker veel geld kosten om zo iemand weer opnieuw op te pakken weer de hele goede van een rechtszaak. En weer slachtoffers te maken.
Wat maakt het uit dat een persoon na 1 jaar rottigheid uithaalt of na 5 jaar? De effectieve kosten van een rechtszaak blijven hetzelfde. De kans op recidive en de kosten van het opsluiten van een persoon niet.
Tabaluga12 schreef:_San87_ schreef:Onderzoek heeft aangetoond dat zwaarder straffen geen verschil maakt in recidivecijfers, ook schrikt het veelplegers niet af. Dus wat nu? Zwaarder straffen uit wraak? Vind je dat een goed uitgangspunt?
Dat vind ik inderdaad een goed uitgangspunt. En daarbij is de buitenwereld mi veiliger met zo iemand langer in de gevangenis.
Beb_bokt schreef:San87: je vergeet een belangrijke groep en dat is de slachtoffers/nabestaanden. Het is voor de mensen die de deze flutstraffen moeten aanhoren niet makkelijk verkroppen. Kijk maar naar de familie van de overleden Donny, die moest een strafeis van 240 uur aanhoren voor de doodrijder. We weten allemaal wel wat voor explosie daar uit voortkwam. Heel begrijpelijk ook. Het zal je kind zijn.
_San87_ schreef:Beb_bokt schreef:San87: je vergeet een belangrijke groep en dat is de slachtoffers/nabestaanden. Het is voor de mensen die de deze flutstraffen moeten aanhoren niet makkelijk verkroppen. Kijk maar naar de familie van de overleden Donny, die moest een strafeis van 240 uur aanhoren voor de doodrijder. We weten allemaal wel wat voor explosie daar uit voortkwam. Heel begrijpelijk ook. Het zal je kind zijn.
Ik vind het vreselijk voor de nabestaanden. Maar voor nabestaanden kan een straf nooit hoog genoeg zijn. En daarom oordeelt een kundige rechter en niet de emotionele nabestaande.
xyvonnex schreef:F_Orumster schreef:Als in de rechtbank dezelfde houding is aangehouden als hier in dit topic dan vind ik de opgelegde straf netjes.
Was gewoon mezelf en nu ook![]()
De 100 uur ga ik ook zelf , als mezelf doen.