Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindim schreef:Je paard zal maar een been breken, dat moet dan met schadevergoeding opgelost worden?
Ik snap de wet niet dat men overal maar mag landen. Bij nood ala, maar waarom mogen die dingen overal maar landen?
Ik snap die boer prima, ik zou ook gallig zijn als een deel van je gewassen wordt verstampt, om andermans hobby.
Urielle schreef:vuurneon schreef:Over een paard heb je meer controle dan over een ballon, of wordt jouw paard ook gestuurd door alleen de wind? . Dus die vlieger ehh ballon gaat niet op. Daarom mogen zij overal landen.
Als er geen controle is over het 'voertuig' mag je ook de openbare weg niet op, dus wellicht is een ballonvaart dan toch ook echt uit de tijd.
karijn schreef:Dat is appels met peren vergelijken. Goed, waar zouden ze dan moeten landen als ze niet op een wei of akkerland mogen landen?
martine0503 schreef:Mindim schreef:Je paard zal maar een been breken, dat moet dan met schadevergoeding opgelost worden?
Ik snap de wet niet dat men overal maar mag landen. Bij nood ala, maar waarom mogen die dingen overal maar landen?
Ik snap die boer prima, ik zou ook gallig zijn als een deel van je gewassen wordt verstampt, om andermans hobby.
Even een stuk theorie uit de luchtvaart. In principe is elke landing van een luchtballon en zweefvliegtuig een noodlanding. De vaarder danwel piloot zal er zeker voor zorgen om op een veilige plek te landen. Echter zijn er zat scenario's te bedenken dat dit helaas niet mogelijk is. Luchtballonnen en zweefvliegtuigen zijn afhankelijk van de wind en de thermiek. Luchtballonnen hebben het "voordeel" dat ze enigszins hun hoogte dmv de luchtbrander kunnen beïnvloeden en zweefvliegtuigen weer het "voordeel" dat ze beter te besturen zijn. Vanuit de lucht kun je vrij veel zien maar lang niet alles. Wanneer je het laatste gedeelte van de landing inzet, kun je vrij weinig meer gaan veranderen als er opeens toch een onvoorziene omstandigheid zich voordoet, zoals een kleine kuddie dieren die bv onder een aantal bomen stonden en pas op het laatste stuk van de landing zichtbaar worden. Reken maar dat een vaarder of piloot er echt niet op zit te wachten om in een veld te landen waar zich een kudde dieren bevindt. Dit kan voor de vaarder of piloot ook zelf zeer gevaarlijk worden.
Zoals ik lees, is dit voorval echt een gevalletje verkeerde plaats verkeerd tijdstip. Heel erg vervelend voor de eigenaars van het paard. Bedenk wel dat zo'n vaarder normaal gesproken zich ook knap beroerd zou voelen als zich zoiets voordoet.
Rotte peren en appels heb je inderdaad tussen de vaarders en piloten, maar net zo goed tussen de ruiters en amazones!!!!!!
Als ex zweefvliegster en nu paardenliefhebster in hart en nieren vond dat ik even het eea moest toelichten van hoe het in de luchtvaart gaat.
Ik heb nl. al een keer meegemaakt hoe een andere zweefvliegpiloot een landing in een weiland moest maken waar achteraf een kudde koeien in stonden. Geloof me, dan ben je echt niet blij. Gelukkig was toen alles zonder schade afgelopen. We zitten er echt niet op te wachten op dit soort slechte ervaringen.
En als ik de keuze heb mijn eigen leven te redden of het leven van een ander dier. Tja heel spijtig voor het dier maar dan kies ik toch echt voor mijn eigen leven.
Mindim schreef:De ballon zal maar eens op de snelweg landen, omdat men er geen stuur over heeft, maar gut, dat gebeurt nooit. Zal er toch enig vorm van stuur op zitten?
een enkele keer hommeles. Helaas hoort dat erbij.slimmerik schreef:Hmmm lees net in de gedragscode van luchtballonnen dat een boer gemiddeld 50,- per landing mag vragen......Wow, we hadden hartstikke rijk kunnen zijn....
![]()
![]()
Geen haar op mijn hoofd om bij minieme of geen schade om vergoeding te vragen....
slimmerik schreef:We krijgen ook meestal wel wat martine0503 .... fustje bier of champagne. Twee jaar geleden waren we zoveel jaar getrouwd en vierden dat aan huis. Recht voor de schuur waar feest was, landde een luchtballon. Werkelijk we kregen een heel cadeaupakket.... Zo aardig
slimmerik schreef:Sjonge, ben blij dat mensen hier doorgaans wèl verdraagzaam zijn en tradities toejuichen en zich tolerant naar elkaar kunnen opstellen. Vreselijk zo'n ikke-ikke wereld......
Per jaar vinden er in Nederland 10000 ballonvluchten plaats tot groot plezier van de beoefenaars en de passagiers. En wat gaat er nu procentueel eigenlijk fout..... ?????