Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
turquoises schreef:Bizzybijtje schreef:Nou breekt mijn klomp. Juist Carl en Charlotte trainen compleet anders dan de Nederlandse dressuurtop.
Zij doen veel training "buiten", dwz buitenritten/heuveltrainingen etc. Dus dat zijn juist een aantal van de weinige paarden die niet dagelijks een uur in de krul getrokken worden.
Tja, maar ben jij er wel eens bijgeweest? De verhalen zijn mooi maar je moet niet in sprookjes geloven. Valegro wordt vaak met de slof getraint.

Air schreef:Air schreef:Turquoises, dit is al de tweede keer dat ik je tegenkom en ik het idee heb dat jij een ander kur hebt gezien, sterker nog, je hebtbhet zelfs volgens jezelf beter gezien dan mensen die er bij waren.
Ik heb het over een vorig topic.
Oh dus de jury zit ook compleet fout?! Wat stom... dan kunnen ze dus beter via de tv kijken.
Of je bent helderziend en voelde aan dat de bokkers die hierbij aanwezig waren helemaal bovenin zaten.
Dan denk ik overigens alsnog dat je het op de tribune beter ziet, dan heb je namelijk niet te maken met wisselende camerabeelden.
. Sinds wanneer bepaal jij in welk topic mensen hun mening mogen ventileren? Ben je tegenwoordig hoofdmod?
Maar ik vind het verschil tussen Charlotte en Adelinde te groot. Ik vind de muziek van Charlotte niet mooi en ik krijg geen kippenvel van deze kür. Ik vind het zelfs een tikkie saai. Damon Hill vind ik een geweldig paard met een fantastische uitstraling, maar had duidelijk wat foutjes, dus had daarom naar mijn mening op de 4e plaats moeten eindigen. Electra63 schreef:Air schreef:Turquoises, dit is al de tweede keer dat ik je tegenkom en ik het idee heb dat jij een ander kur hebt gezien, sterker nog, je hebtbhet zelfs volgens jezelf beter gezien dan mensen die er bij waren.
Ik heb het over een vorig topic.
Oh dus de jury zit ook compleet fout?! Wat stom... dan kunnen ze dus beter via de tv kijken.
Of je bent helderziend en voelde aan dat de bokkers die hierbij aanwezig waren helemaal bovenin zaten.
Dan denk ik overigens alsnog dat je het op de tribune beter ziet, dan heb je namelijk niet te maken met wisselende camerabeelden.
Goh Air, nu kom ik jou hier ook al weer tegen. Sinds wanneer bepaal jij in welk topic mensen hun mening mogen ventileren? Ben je tegenwoordig hoofdmod?
Ik vind de sfeer heel raar in dit topic geworden. Ik ben absoluut niet chauvinistisch, ik vind alle deelnemers en hun paarden geweldig en niemand hier rijd op dit niveau, het is immers wereldtop.Maar ik vind het verschil tussen Charlotte en Adelinde te groot. Ik vind de muziek van Charlotte niet mooi en ik krijg geen kippenvel van deze kür. Ik vind het zelfs een tikkie saai. Damon Hill vind ik een geweldig paard met een fantastische uitstraling, maar had duidelijk wat foutjes, dus had daarom naar mijn mening op de 4e plaats moeten eindigen.
Het lijkt mij dat iedereen hier zijn/haar mening mag geven en opmerkingen als oranje bril/chauvinistisch e.d. zijn onnodig, maar vooral kinderachtig. Smaken verschillen. Immers ook bij de internationale jury, want ook daar waren de verschillen soms te groot.
Air schreef:... dat je het op de tribune beter ziet, dan heb je namelijk niet te maken met wisselende camerabeelden.

turquoises schreef:Bedankt Electra, nette post.
Air schreef:Electra63, ben je nou nog niet langs de opticien geweest?
Graag zie ik de quote voorbij komen waarin ik beweer dat Turquoises haar mening niet mag geven.... ik wens je veel succes want die is er namelijk niet. Het enige wat in mijn post staat is de vaststelling dat ik voor de tweede keer het idee krijg dat Turquoises een andere kur heeft gezien. Tip: Als je op CTRL drukt en met je muis omhoog scrollt vergroten de letters
Doe het anders maar via PB, dan vervuilt dit topic niet.
turquoises schreef:horsefriend7 schreef:Hier ben ik het ook zeker mee eens! Vind de rijstijl van Carl Hester ook geweldig. Hoe weinig stang hij gebruikt. En dat brengt ie goed over aan Charlotte. Helemaal top.
Gelukkig weet jij niet hoe hij thuis wordt getraind. Dat is een stuk minder vriendelijk dat de meeste denken.
turquoises schreef:Wat bedoel je met de bron? Ik spreek uit eigen ervaring Crazy-boon.
Adelinde is inderdaad fijner gaan rijden.
.
. Crazy_boon schreef:En wie zegt dat je zelf geen 14jarige kind bent dat achter het computer zit en op een zondag avond niks beters te doen heeft? Het fijne aan het internet.
Nuja als ze toch met een slof werken, zal het echt een wereld van verschil maken. Hester heeft genoeg ervaring om ondertussen te weten hoe dat hij een slof moet gebruiken.
Ofwel dat hoop ik.
fransje23 schreef:turquoises schreef:Adelinde is inderdaad fijner gaan rijden.
Vind ik ook, er komt meer ontspanning in.
Adelinde was toch van trainer veranderd, of eigenlijk juist terug gegaan naar haar eerdere trainer?
Johanna59 schreef:Eindelijk wordt dressuur beoordeeld zoals het hoort.
De jury laat zich niet meer imponeren door paarden met een groot voorbeen, piaff zonder zakkende achterhand, ruiters die hun hand niet naar voren kunnen doen.
De plaatsing van de amazones met goud, zilver en brons, was de juiste.