EK Herning: Dujardin goud in kür, Adelinde brons

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:37

Precies, Bizzybijtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:37

turquoises schreef:
Bizzybijtje schreef:
_/-\o_ Nou breekt mijn klomp. Juist Carl en Charlotte trainen compleet anders dan de Nederlandse dressuurtop.
Zij doen veel training "buiten", dwz buitenritten/heuveltrainingen etc. Dus dat zijn juist een aantal van de weinige paarden die niet dagelijks een uur in de krul getrokken worden.

Tja, maar ben jij er wel eens bijgeweest? De verhalen zijn mooi maar je moet niet in sprookjes geloven. Valegro wordt vaak met de slof getraint.

Een slóf :oo
Bel de penny-brigade. Wat een onzin hier. Ik ben weg, totaal verdiende eerste plek en laat de beste schippers maar lekker aan wal zitten. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:39

Air schreef:
Vertel Turquoises, want blijkbaar weet je alles! Wil je er niets over vertellen dan moet je niet zulke uitspraken doen :)

Oh, ik weet zeker niet alles hoor, maar wel wat meer dan de meeste denk ik. :oo

Air

Re: EK Herning: Dujardin goud in kür, Adelinde brons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:41

Toch gek dat er een andere bokker hier op bokt iets ands beweert dan wat jij nu doet..... heb jij je verhaal uit eerste hand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:42

:j

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:43

Wat een merkwaardige ideeen komen hier voorbij .. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:48

Nou nou, echt bokt weer hoor, ik vind ook niet dat zo'n hoge terecht was met oa 97 procent voor de muziek, zo mooi was dat echt niet hoor.
Maar goed, ik zelf vind Helen super rijden, vriendelijker dan Charlotte zelfs, dat ziet er een beetje hangerig uit.
De uitgestrekte draf en piaffe waren wel echt heel mooi.
Helen rijd vond ik heel fijn rijden, met licht contact en weinig op stang, alleen was het dat ze veel fouten maakte.
Adelinde vond ik ook super rijden , zo kort in training en dan zo presteren, alleen de overgang galop-piaffe was niet super, maar voor de rest helemaal foutloos.
Ik vind haar ook heel veel beter rijden, bijvoorbeeld met london was Parzival heel erg strak, nu ziet het er veel losser uit,veel meer lengte, echt beter zo.
Maar goed, iedereen zijn eigen mening, het eens zijn met iedereen zal toch nooit gebeuren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:49

turquoises schreef:
:j

Dan staat je verhaal contra aan dat van een andere bokker. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:50

Maar was die andere bokker wel helemaal objectief aangezien hij een relatie had met Carl. ;) :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:52

Air schreef:
Air schreef:
Turquoises, dit is al de tweede keer dat ik je tegenkom en ik het idee heb dat jij een ander kur hebt gezien, sterker nog, je hebtbhet zelfs volgens jezelf beter gezien dan mensen die er bij waren. :')
Ik heb het over een vorig topic.

Oh dus de jury zit ook compleet fout?! Wat stom... dan kunnen ze dus beter via de tv kijken.
Of je bent helderziend en voelde aan dat de bokkers die hierbij aanwezig waren helemaal bovenin zaten.
Dan denk ik overigens alsnog dat je het op de tribune beter ziet, dan heb je namelijk niet te maken met wisselende camerabeelden.

Goh Air, nu kom ik jou hier ook al weer tegen :D . Sinds wanneer bepaal jij in welk topic mensen hun mening mogen ventileren? Ben je tegenwoordig hoofdmod?

Ik vind de sfeer heel raar in dit topic geworden. Ik ben absoluut niet chauvinistisch, ik vind alle deelnemers en hun paarden geweldig en niemand hier rijd op dit niveau, het is immers wereldtop. :D Maar ik vind het verschil tussen Charlotte en Adelinde te groot. Ik vind de muziek van Charlotte niet mooi en ik krijg geen kippenvel van deze kür. Ik vind het zelfs een tikkie saai. Damon Hill vind ik een geweldig paard met een fantastische uitstraling, maar had duidelijk wat foutjes, dus had daarom naar mijn mening op de 4e plaats moeten eindigen.

Het lijkt mij dat iedereen hier zijn/haar mening mag geven en opmerkingen als oranje bril/chauvinistisch e.d. zijn onnodig, maar vooral kinderachtig. Smaken verschillen. Immers ook bij de internationale jury, want ook daar waren de verschillen soms te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:56

Bedankt Electra, nette post.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:59

Electra63 schreef:
Air schreef:
Turquoises, dit is al de tweede keer dat ik je tegenkom en ik het idee heb dat jij een ander kur hebt gezien, sterker nog, je hebtbhet zelfs volgens jezelf beter gezien dan mensen die er bij waren. :')
Ik heb het over een vorig topic.

Oh dus de jury zit ook compleet fout?! Wat stom... dan kunnen ze dus beter via de tv kijken.
Of je bent helderziend en voelde aan dat de bokkers die hierbij aanwezig waren helemaal bovenin zaten.
Dan denk ik overigens alsnog dat je het op de tribune beter ziet, dan heb je namelijk niet te maken met wisselende camerabeelden.

Goh Air, nu kom ik jou hier ook al weer tegen :D . Sinds wanneer bepaal jij in welk topic mensen hun mening mogen ventileren? Ben je tegenwoordig hoofdmod?

Ik vind de sfeer heel raar in dit topic geworden. Ik ben absoluut niet chauvinistisch, ik vind alle deelnemers en hun paarden geweldig en niemand hier rijd op dit niveau, het is immers wereldtop. :D Maar ik vind het verschil tussen Charlotte en Adelinde te groot. Ik vind de muziek van Charlotte niet mooi en ik krijg geen kippenvel van deze kür. Ik vind het zelfs een tikkie saai. Damon Hill vind ik een geweldig paard met een fantastische uitstraling, maar had duidelijk wat foutjes, dus had daarom naar mijn mening op de 4e plaats moeten eindigen.

Het lijkt mij dat iedereen hier zijn/haar mening mag geven en opmerkingen als oranje bril/chauvinistisch e.d. zijn onnodig, maar vooral kinderachtig. Smaken verschillen. Immers ook bij de internationale jury, want ook daar waren de verschillen soms te groot.

Ik had het niet beter kunnen zeggen electra63 :)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:05

Air schreef:
... dat je het op de tribune beter ziet, dan heb je namelijk niet te maken met wisselende camerabeelden.

De wisselende camerabeelden kunnen inderdaad een vertekend, gekleurd, voor mijn part chauvinistisch beeld geven. Juryleden zien het live, kunnen het niet doen met al die camera-keuzemomenten.

Er zijn niet voor niets zeven juryleden die wel degelijk behoorlijk kunnen verschillen in de beoordeling omdat ze vanuit verschillende hoeken kijken.

Er was een langdurige, staande ovatie na de proef voor slechts één combinatie .. 11.000 mensen die zich vergissen, of geen verstand hebben van dressuur?
Laatst bijgewerkt door bertie op 25-08-13 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:05

Electra63, ben je nou nog niet langs de opticien geweest? :D
Graag zie ik de quote voorbij komen waarin ik beweer dat Turquoises haar mening niet mag geven.... ik wens je veel succes want die is er namelijk niet. Het enige wat in mijn post staat is de vaststelling dat ik voor de tweede keer het idee krijg dat Turquoises een andere kur heeft gezien. Tip: Als je op CTRL drukt en met je muis omhoog scrollt vergroten de letters ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:06

turquoises schreef:
Bedankt Electra, nette post.

Ik heb genoten van de middag. Ik ben blij dat het eens bijna volledig werd uitgezonden op TV. Het is allemaal wereldtop, zeker bij de eerste 6 zijn de verschillen klein. Laat iedereen gewoon zijn voorkeur of mening geven. Ik vind het fantastisch dat Adelinde zo snel terug is op niveau na de operatie van Parzival, dat alleen is een applaus waard. Van Gal vind ik het goed, dat hij zo snel al weer op niveau presteert met een ander paard, ik vind zijn paarden altijd een fantastische uitstraling hebben, maar wel snel wat kort in de hals. Helen had haar kleine (spannings)foutjes. Ergens op Bokt heb ik al gemeld, dat ik zag dat de mond van Utopia vaak openstond tijdens zijn kür, terwijl Carl bekend staat als een vriendelijke ruiter. M.a.w. op iedere combinatie zijn wel verbeteringen te zien/krijgen en zeker wat betreft het artistieke gedeelte, zoals de muziekkeuze, zullen de smaken verschillen. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:08

Air schreef:
Electra63, ben je nou nog niet langs de opticien geweest? :D
Graag zie ik de quote voorbij komen waarin ik beweer dat Turquoises haar mening niet mag geven.... ik wens je veel succes want die is er namelijk niet. Het enige wat in mijn post staat is de vaststelling dat ik voor de tweede keer het idee krijg dat Turquoises een andere kur heeft gezien. Tip: Als je op CTRL drukt en met je muis omhoog scrollt vergroten de letters ;)

Je wordt toch niet persoonlijk, Air?
BTW hoe gaat het met je verzorgpony, schiet het rechtrichten al op? Als we toch persoonlijke verhalen uitwisselen. ;) Doe het anders maar via PB, dan vervuilt dit topic niet. :D

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:12

turquoises schreef:
horsefriend7 schreef:
Hier ben ik het ook zeker mee eens! Vind de rijstijl van Carl Hester ook geweldig. Hoe weinig stang hij gebruikt. En dat brengt ie goed over aan Charlotte. Helemaal top.

Gelukkig weet jij niet hoe hij thuis wordt getraind. Dat is een stuk minder vriendelijk dat de meeste denken. ;)

Tenzij je zelf je bron kan vermelden van het gegeven informatie, neem ik het gewoon aan 'uit het duim gezogen zever'

Prachtige proef van Charlotte neergezet hoor, maar ik kan wel snappen dat Bokt graag Iemand van het NL team graag hadden zien goud winnen.

Maar trouwens was is Adelinde toch hard veranderd in het rijden sins het OS! Zo, ziet een heel stuk vriendelijker en losser uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:15

Wat bedoel je met de bron? Ik spreek uit eigen ervaring Crazy-boon.
Adelinde is inderdaad fijner gaan rijden. :j

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:19

turquoises schreef:
Wat bedoel je met de bron? Ik spreek uit eigen ervaring Crazy-boon.

En wie zegt dat je zelf geen 14jarige kind bent dat achter het computer zit en op een zondag avond niks beters te doen heeft? Het fijne aan het internet ;) .

Nuja als ze toch met een slof werken, zal het echt een wereld van verschil maken. Hester heeft genoeg ervaring om ondertussen te weten hoe dat hij een slof moet gebruiken.

Ofwel dat hoop ik :P .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:22

Ik heb totaal geen problemen met slof, zeker niet als deze gebruikt wordt door Charlotte of Carl.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:26

turquoises schreef:

Vind ik ook, er komt meer ontspanning in.

Adelinde was toch van trainer veranderd, of eigenlijk juist terug gegaan naar haar eerdere trainer?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:28

Crazy_boon schreef:
En wie zegt dat je zelf geen 14jarige kind bent dat achter het computer zit en op een zondag avond niks beters te doen heeft? Het fijne aan het internet ;) .

Nuja als ze toch met een slof werken, zal het echt een wereld van verschil maken. Hester heeft genoeg ervaring om ondertussen te weten hoe dat hij een slof moet gebruiken.

Ofwel dat hoop ik :P .

Ik ben wel iets ouder dan 14 Crazy_boon. Die tijd ligt alweer een tijdje achter me. :D
En het staat je natuurlijk vrij om met mijn mening mee te gaan of niet. Ik schrijf slechts mijn eigen ervaring en inzicht op.
Als jij het anders ziet is dat prima wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:29

fransje23 schreef:
turquoises schreef:

Vind ik ook, er komt meer ontspanning in.

Adelinde was toch van trainer veranderd, of eigenlijk juist terug gegaan naar haar eerdere trainer?

Adelinde is weer terug bij haar oude trainer, waar ze eerst trainde voor dat ze naar Sjef ging.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:39

Johanna59 schreef:
Eindelijk wordt dressuur beoordeeld zoals het hoort.
De jury laat zich niet meer imponeren door paarden met een groot voorbeen, piaff zonder zakkende achterhand, ruiters die hun hand niet naar voren kunnen doen.
De plaatsing van de amazones met goud, zilver en brons, was de juiste.

Als dat zo was hadden Damon Hill en Parcival niet op het podium gestaan..