Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
unihorses schreef:Mijati schreef:In Polen zullen ook Polen de stal runnen en in Polen zijn wel wat andere normen als die wij kennen. Neemt niet weg dat deze ruiter de problemen al eerder zelf had kunnen waarnemen en bijsturen.
Paarden in deze conditie verkopen of iets betere conditie, levert echt niets op. Ze zijn waardeloos.
Vanuit dat oogpunt uit bezien, kun je ze beter laten sterven, economisch dan. Toch zie je op het filmpje dat er gras en hooi genoeg lijkt te zijn. Dus wellicht zijn er wel andere problemen, die niet zozeer met de hoeveelheid voeding te maken hebben, maar is er bv een virus waardoor de dieren geen voeding kunnen opnemen.
je lijkt het zowat goed te praten...
in denemarken zijn ook verwaarloosde paarden, toeval? lijkt me niet
xhorselovex schreef:Ja, maar heb je het paard gezien de eerste paar seconden wat daar op de grond lag te martelen tegen de pijn, hij leefde gewoon nog echt zo ontzetten triest! Het stro mag dan wel schoon zijn, die paarden hebben daar gewoon een hel als leven. Snap niet dat het zo ver heeft kunnen komen, echt vreselijk!
Esmeralda schreef:xhorselovex schreef:Ja, maar heb je het paard gezien de eerste paar seconden wat daar op de grond lag te martelen tegen de pijn, hij leefde gewoon nog echt zo ontzetten triest! Het stro mag dan wel schoon zijn, die paarden hebben daar gewoon een hel als leven. Snap niet dat het zo ver heeft kunnen komen, echt vreselijk!
ja die heb ik zeker gezien
maar het verbaasde me gewoon, dat er zoveel stro lag
Heleennn schreef:Amigo_stan schreef:Als hij geld problemen heeft, verkoopt hij zn Olympische paard maar lekker om deze allemaal te kunnen verzorgen..
Ja tuurlijk... Gaat echt niet gebeuren

zoals het paard op de grond ligt te hinniken ,,,unihorses schreef:en toch is dit een goedvoorbeeld van loop niet allemaal achter de prof ruiter aan want die weet wat hij doet en is goed voor zijn paarden.
, maar dit is een wel heel uitzonderlijk geval hoor. Ik denk echt dat er iets bij die man psychisch niet helemaal goed zit. peetjjuh schreef:Verschrikkelijk zeg....
Als ze alleen vies stro hebben, worden ze zeker wel mager als ze verder niets te eten hebben. Waar de paarden stonden heb ik geen voer gezien, dor gras en verder in filmpje zwart zand. Sommigen hier noemen gras/kuilbaal, die zie ik alleen bij het dode paard. Misschien lopen daar wel helemaal geen andere paarden meer en is het gras daarom gaan groeien. En een baal die vast zit, valt ook niet veel af te krijgen natuurlijk.