Schedel van veulen in Hengelo ingeslagen *Update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:05

Ach wat vreselijk! :(
Echt heel erg superveel sterkte aan alle betrokkenen en de merrie natuurlijk! Y;(

XxreyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:12

Ik snap gewoon niet dat iemand soon lief dier kunnen mishandelen/vermoorden! ;( |(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:13

magda_90 schreef:
Mensen, wacht eerst maar eens af of het daadwerkelijk een mensenstreek is geweest. Ik kan nog steeds geen bericht vinden op internet of het de beul is geweest of een onhandige kuddegenoot.

Zie: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 8829&cat=1 (artikel is bijgewerkt op 13-8-2013 | 16:35).

Citaat:

Citaat:
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de pony. De politie bevestigt dat de pony gewond was aan het hoofd, maar kan nog niet zeggen hoe de verwonding is ontstaan. De politie sluit niet uit dat een ander paard in het weiland (per ongeluk) het veulen heeft getrapt. Het is niet bekend wanneer het NFI klaar is met het onderzoek.

Eirikur

Re: Schedel van veulen in Hengelo ingeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:30

Zucht... natuurlijk is publiciteitsgeile sensatieschopper H. ten N. er weer als haantje de voorste bij om "Dierenbeulerij!" te roepen, terwijl nog helemaal niet duidelijk is, waardoor de dood van dit veulen precies is veroorzaakt. Kan ie weer lekker uitbuiten om media exposure voor zijn flauwekulstichting te genereren, levert allicht weer wat donateurs op.

Statistisch gezien is de kans, dat dit veulen noodlottig is komen te overlijden door een ongelukkige trap van een weidgenootje (die waarschijnlijk nog niet eens aan het veulen gericht was, maar waar zijn hoofd toevallig tussen zat) vast groter, dan dat er daadwerkelijk weer een dierenbeul actief is in Twente. Die andere zit overigens nog in een Tbs-kliniek, dus die was het alvast niet.

Ik ben reuze benieuwd naar de resultaten van het NFI-onderzoek. Daarna praten we verder.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:32

ik ga ervan uit dat de schedel is ingeslagen door een ander paard.

indianenverhalen allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:38

Ik heb vorig jaar ook een veulen gevonden die onder de wonden zat. Zo erg dat e het dier ter plekke ingeslapen moest worden. Die was waarschijnlijk in het draad blijven hangen, of de hengst/ander paard had haar gepakt.
Hoeft echt niet door een mens gedaan te zijn en vind het vreemd dat dasr maar meteen vanuit word gegaan.
Hoe raakt die stichting trouwens bij zoiets betrokken? ?

xhorselovex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:44

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:51

Heb helaas 2 jaar geleden mijn merrie veulen van 5 weken oud verloren door een noodlottig ongeluk. Merrie en veulen hadden allebei "de gloeiende 5 minuten". Als een idioot door de wei rennen, bokken en steigeren. Op t moment dat de merrie vol uitsloeg na een harde bok, sprong precies het veulen achter haar door. Veulen werd in de lucht vol geraakt door haar eigen moeder, die ook ijzers droeg.Voordat ze de grond weer raakte, was het al duidelijk dat t ernstig mis was. Ben er naar toe gerend, maar kon niks meer doen. Ze ademde nog en had nog hartslag, maar verder geen reactie meer. DA Gebeld, die was er binnen 10 minuten. Hij heeft voorzichtig haar hoofdje nagevoeld. Er was aan de buitenkant niks meer te zien dan een heel klein streepje waar een beetje bloed uitkwam en lichte zwelling op de plaats van het trauma. Maar al leek t aan de buitenkant nog mee te vallen, de DA voelde duidelijk de botfragmentjes heen en weer schuiven. Hier was niks meer aan te doen, en het veulen is ter plekke uit haar leiden verlost dmv een euthanasie-spuitje. Toen ze dood was, nog een keer gevoeld, nu kon er wat harder gedrukt worden, ze voelde nu immers niks meer. Complete linkerkant ter hoogte van haar slaap en net boven haar linker oog was haar schedeltje compleet verbrijzeld.

Niks is zeker. Ook het veulen in de OP kan iets dergelijks zijn overkomen. T komt niet vaak voor, maar t kan wel degelijk. Hoeft dus totaal geen sprake te zijn van een paardenbeul. Hoop ook eigenlijk van niet.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:13

Edit:
Ik was er bij toen t gebeurde voor t geval dat er mensen aan dit trieste verhaal twijffelen. Stel dat t 's avonds was gebeurd, nadat ik bij ze was. Dan had ik t veulen 's morgens dood in de wei aangetroffen, zonder zichtbare schade. En had ik nooit geweten wat er was gebeurd. Merrie snapte er niks van. "net waren we nog fijn aan t spelen samen en nu sta je niet meer op" leek ze te denken, toen ze heel voorzichtig met haar neus haar veulentje probeerde op te laten staan. Hartverscheurend.

kasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:39

Paarden kunnen het zeker gedaan hebben. Ik heb zelf een mini shet hengstje die een paar jaar geleden door 1van de grotere pony's tegen zijn hoofd is getrapt. Hij had ook maar een klein wondje op zijn hoofd. Hij heeft het van heel ver moeten halen, hij kon helemaal niks meer, niet lopen, eten, drinken, etc. Heeft weken in een kliniek gestaan. Nu na zoveel jaar gaat het weer goed, maar kan me voorstellen, dat het bij een veulen nog ernstiger is!

DagmarHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 21:56

Het word al erger sterkte mensen die met dit beestje te maken hadden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:03

xhorselovex schreef:
Ja gaverdamme, ik zag het net op facebook, ik woon in twente en er staan hier behoorlijk wat paarden rond om mijn huis. Zieke geest. Hoop dat ze hem oppakken voor dat er weer een paard word mishandeld..

Linkje:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 8829&cat=1

Als je nou eerst alles eens leest. Het is nog helemaal niet duidelijk wat er is gebeurd en of het wel mensen werk is. En deze link stond er ook al twee keer.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:43

Dit is vreselijk.. Zoiets doe je toch niet..

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:33

Als het een mens is die dit heeft gedaan: bah wat een verschrikkelijke mensen lopen er toch rond. Hoe kun je?! Zoiets haal je toch niet in je hoofd ?!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:37

Zullen we met zijn allen de uitslag van het onderzoek afwachten voordat we voorbarige conclusies trekken? Een trap van een ander paard op de verkeerde plek kan bij een paard wel degelijk de dood tot gevolg hebben. Veulen of volwassen paard, dat maakt dan niet uit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 00:41

Eigenlijk is het wel triest dat we tegenwoordig inderdaad gelijk denken aan misdaad en moord en doodslag ... vroeger zou je daar totaal niet bij stilstaan en "gewoon" aannemen dat het diertje jammerlijk verongelukt was ...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 04:15

Shirley schreef:
Eigenlijk is het wel triest dat we tegenwoordig inderdaad gelijk denken aan misdaad en moord en doodslag ... vroeger zou je daar totaal niet bij stilstaan en "gewoon" aannemen dat het diertje jammerlijk verongelukt was ...

Welk "vroeger", in tegenstelling wat mensen menen neemt het aantal geweldsmisdrijven globaal gezien áf...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 05:21

ben benieuwd naar de conclusie van het onderzoek.

Mijn merrie gaf uit jolijt een wappertje en sloeg daarmee per ongeluk Arie tegen z'n hoofd, sloeg daarmee een kies in tweeën. Was een tikje van helemaal niks maar heeft daar genoeg last van gehad.
Ook naar de verhalen van hierboven kan het gerust een kudde genootje zijn geweest

Sterker nog, mijn vorige dame had een halve cirkel op d'r voorhoofd staan van een tik die ze tegen d'r hoofdje kreeg met rollen(dames rolden altijd het liefst bovenop elkaar)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:15

Kuggur schreef:
Welk "vroeger", in tegenstelling wat mensen menen neemt het aantal geweldsmisdrijven globaal gezien áf...

Wat betreft dierenleed is het aantal mensen dat zo´n beetje alles zielig vind behoorlijk toegenomen.
Aan de ene kant gunstig voor een groot aantal dieren, maar met de neven effecten van veel valse beschuldigingen en overdreven gedoe.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:14

Ik ben ook benieuwd naar het onderzoek, maar als het door een beul is gedaan dan hoop ik dat die een erge straf krijgt en er niet met een werkstrafje vanaf komt.

Eirikur

Re: Schedel van veulen in Hengelo ingeslagen *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:10

Damn... ik zie "update" staan. Dus ik denk: de uitslag van het NFI-onderzoek is bekend gemaakt. Maar mooi nakka. Slechts een herhaling van de tweede alinea van het originele bericht, in iets andere bewoordingen (die overigens gisteren al zo op de site van RTL Oost te lezen waren). Het nieuws is dus eigenlijk, dat er geen nieuws is. Jammer.

Callisake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:34

Bij ons in België (de streek Limburg) is sinds Juli ook weer een paardenbeul bezig. Niet ver hier vandaan zo'n 2km van mijn eigen weide is een veulen zijn hele rugje opengesneden. Echt verschrikkelijk, ze hebben het arme beestje er nog boven op kunnen halen door een operatie. Ben benieuwd of het later bereden kan worden ;(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:35

Callisake schreef:
Bij ons in België (de streek Limburg) is sinds Juli ook weer een paardenbeul bezig. Niet ver hier vandaan zo'n 2km van mijn eigen weide is een veulen zijn hele rugje opengesneden. Echt verschrikkelijk, ze hebben het arme beestje er nog boven op kunnen halen door een operatie. Ben benieuwd of het later bereden kan worden ;(

Denk dat heel bokt dat wel weet... Was zelfs nog op het nieuws!!

xhorselovex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:54

pillow schreef:
xhorselovex schreef:
Ja gaverdamme, ik zag het net op facebook, ik woon in twente en er staan hier behoorlijk wat paarden rond om mijn huis. Zieke geest. Hoop dat ze hem oppakken voor dat er weer een paard word mishandeld..

Linkje:
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 8829&cat=1

Als je nou eerst alles eens leest. Het is nog helemaal niet duidelijk wat er is gebeurd en of het wel mensen werk is. En deze link stond er ook al twee keer.

Als het er toch al 2 keer stond is een 3e keer heus niet erg.. Ik heb het gelezen en weet dat ook wel. Maar het is sowieso zo dat er laatste tijd weer veel mishandelingen onder de paarden zijn. Het is mijn mening en daar blijf ik bij ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:56

Het gaat erom dat het nog helemaal niet zeker is of het om mishandeling gaat, terwijl jij dat nu zo wel schrijft.