Opnieuw paarden mishandeld in België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Re: Opnieuw paarden mishandeld in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:17

Melding doen! Ik kijk ook uit nu naar elke auto die passeert :)
Het is toch nog altijd vol stress naar de paarden gaan...
Paarden hier voelen wel dat er iets gaande is, ze wouden niet op de weide gaan en bleven in mijn buurt staan.
Ik slaap amper joh...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:17

Ik vraag me eigenlijk af of de politie de krachten bundelt? Want naar welke politiezone moet je bellen met tips. Onderhand verspreiden de gevallen zich meer en meer over Limburg.

NardoLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 14:24

zo iets doe je gewoon niet :@
hun vinden dat toch ook niet leuk als wi hun geslacht orgaan ff snijden
sireus sommigen mensen hebben geen gevoel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 15:23

Ben niet snel van slag maar die foto's. Arm paardje.
Van mij mag het deze keer wel oog om oog tand om tand. En dan met een bot mes graag }>

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 17:35

zag de foto's al op facebook staan. wat een zieke idioot om zoiets te doen en kunnen... kan niet bevatten dat dit bevredigend kan werken voor zo'n psychopaat... schandalig!!
heel veel sterkte voor de eigenaren van dit prachtveulen, hoop dat het beestje er niets aan overhoudt op latere leeftijd.
en zelf voor eigen rechter spelen wil iedereen wel, maar vergeet niet dat de dader(s) met een vlijmscherp mes rondlopen. zoiets moet echt overgelaten worden aan politiemensen. hoop echt dat hij eens op heterdaad betrapt word, maar wel voordat er weer zo'n dergelijk letsel is ontstaan als bij dit veulen..
bah nog steeds kippenvel....

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:04

Kimdestiny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:24

Hoop dat alles goed komt , vraag me alleen af hoe gaat het later !! Er zijn genoeg spieren en pezen doorgesneden zal het veulen daar dan geen last van krijgen ? Ze mogen van mij het zelfde mer de daders doen en de straffen moeten zwaarder worden ..mensen die dieren verminken het is bewezen dat die sneller een mens vermoorden Pff achterlijke maatschappij !!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:27

Lees net dat ie het heeft geprobeert in Retie, hoe of wat geen idee.
Vriendin van mij zei het op fb.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:28

mensen die dit doen verdienen levenslang TBS!!!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:45

Moderatoropmerking:
Hoewel we begrijpen dat de emoties hoog oplopen bij zo'n bericht, willen we vragen om verwensingen achterwege te laten. Deze zullen vanaf hier dan ook worden verwijderd.

cindy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:48

Juist toen ik van de weide afkwam stond er een witte camionet bij het spoor ........nummerplaat opgeschreven man man wat een spoken een mens ziet . Ik heb zo een bang voor onze paarden en wie weet wat hij doet als ik hem betrap .

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 00:54

Zo erg zie je het niet vaak al kan er nog steeds veel schaden zijn. Maar hoe moet zon beestje hier over heen komen, heeft misschien een trauma voor het leven en kan niet meer bereden worden wat natuurlijk nog het minst belangrijk is

NathalieDC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:35

Inderdaad Morganlefay! Oog om oog, tand om tand!
Ook zijn rug helemaal openleggen, geslachtsdeel verminken én zijn knieen kapotschieten!
Dat hij ook gekenmerkt door het leven gaat net zoals dat arm veulentje! |(

Hopelijk wordt hij snel gevat door mensen met een hart voor dieren (als je begrijpt wat ik bedoel) ;)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:54

Ik ben nu 5 weken in deze omgeving met vakantie. We hebben hier sinds 7 jaar een huisje met stallen. Mijn hondjes lopen altijd los rond het huis en op het pad. 2 weken terug kwam 1 van de hondjes met 4 gaten in zijn lijf binnen. Dierenarts heefthet gehecht. Het waren geen hondenbeten, te schoon en geen prikkeldraad, niet rafelig. Zij kon niet zeggen wat het wel zou kunnen zijn. Ik dacht zelf meteen al aan iets van een mes. Ze kon dat niet bevestigen noch ontkennen. Honden lopen nu helemaal niet merr los buiten. Zelfs niet op ons eigen terrein.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:55

hebben jullie al gezien dat er iemand achter de paardenbeul aan heeft gezeten in die plaats?
hier staat het te lezen: http://bit.ly/1bgpdLi
man brak zijn voet in de achtervolging, echt sneu....

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:28

Wat ik niet snap is waarom hij het doet, maar voornamelijk hoe hij het voor elkaar krijgt om paarden zo te mishandelen. Ik zou denken dat een paard toch in het wild om zich heen begint te schoppen of begint rond te rennen als hij zich bedreigd voelt. Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat een paard dit toelaat, een paard is toch veel sterker dan ons. Hier ben ik al paar dagen over aan het nadenken sinds dit in het nieuws is, maar ik begrijp er niks van. Tenzij hij ze eerst verdoofd of iets dergelijks maar dat zal wel niet.

Hoop dat ze die achterlijke gek snel te pakken krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:29

Jeannette schreef:
Ik ben nu 5 weken in deze omgeving met vakantie. We hebben hier sinds 7 jaar een huisje met stallen. Mijn hondjes lopen altijd los rond het huis en op het pad. 2 weken terug kwam 1 van de hondjes met 4 gaten in zijn lijf binnen. Dierenarts heefthet gehecht. Het waren geen hondenbeten, te schoon en geen prikkeldraad, niet rafelig. Zij kon niet zeggen wat het wel zou kunnen zijn. Ik dacht zelf meteen al aan iets van een mes. Ze kon dat niet bevestigen noch ontkennen. Honden lopen nu helemaal niet merr los buiten. Zelfs niet op ons eigen terrein.

Mestvork gaten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:29

Waarom zou hij ze niet eerst verdoven?

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:33

Ja weet ik niet maar hoe verdoofd hij ze dan, weet zeker als er een engerd op mijn paard afloopt met een spuit dat ze het toch wel op een lopen zet. En echt niet meer stil gaat staan voordat de engerd weg is.

En verdoven lijkt zo tegenstrijdig, diegene die dit doet lijkt het leuk te vinden om paarden pijn te doen. Waarom dan eerst verdoven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:35

Lisette1990 schreef:
Ja weet ik niet maar hoe verdoofd hij ze dan, weet zeker als er een engerd op mijn paard afloopt met een spuit dat ze het toch wel op een lopen zet. En echt niet meer stil gaat staan voordat de engerd weg is.

En verdoven lijkt zo tegenstrijdig, diegene die dit doet lijkt het leuk te vinden om paarden pijn te doen. Waarom dan eerst verdoven.

Je hebt verdoven en verdoven. Niet ieder paard is ook nog eens panisch op een spuit. Die van mij geeft er bijvoorbeeld niks om.

Ik zeg niet dat ie verdoofd heeft, naar ik zou het ook niet uitsluiten.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:38

Mijn paard is ook niet panisch op een spuit als ik erbij ben, maar zonder mij erbij vind ze het maar niks. Dus als er zo iemand op de wei even spuitje wil zetten die ze niet kent kan ik me niet voorstellen dat ze blijft staan.

Mja we weten het toch niet, want wij kunnen ons helemaal niet voorstellen dat je zoiets doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:43

Wat ik ervan gehoord heb (maar dat is dus gehoord) is dat hij verdoving op een stuk brood doet ... Vind maar eens een paard dat geen stuk brood aanneemt ... En de verdoving is puur zodat ze niet meer kunnen vluchten, maar nog wel alles zouden voelen (spieren worden lam gelegd, maar paard is wel nog bij bewustzijn).

Nuja, hier zijn ook extra maatregelen genomen, voor zover dat iets helpt.. Gisteren ook iemand met een bromfiets rond de weides zien rijden, dan weet je toch ook niet wat je moet doen (kan net zo goed iemand uit de buurt zijn). Bah, dat ze hem maar snel vatten..

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:44

**
Laatst bijgewerkt door Peterina op 09-08-13 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:46

die van mij is in dit geval 'gelukkig' panisch voor spuiten, nadat de dierenarts haar 6x verkeerd had geprikt is het over met spuiten bij haar := .
Verschrikkelijk dat iemand dit kan doen met een paard, wat zijn er toch zieke maar vooral verschrikkelijk enge mensen op de wereld.

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:47

*Facebookstatus verwijderd*
Laatst bijgewerkt door JlnG op 09-08-13 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt