Ik haal mijn paarden ook binnen met onweer,
Omdat ze aan het water staan, en hun vrijwel de hoogste punt dan zijn ( weinig bomen ect )
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaat1 schreef:Ook hier staat pony gewoon buiten met inloopstal. Wat wel de veiligheid verhoogt, is de stroom van de draad afzetten bij stevig onweer. Als de bliksem inslaat op de draad en er staan dieren in de buurt van de omheining, zijn ze ook dood... Is hier in de buurt al vaker gebeurd met koeien in de weilanden.
friendly schreef:Verschrikkelijk zeg! Enige vraag die ik hier heb is waarom ze niet binnen stonden.. Het was toch voorspeld? Maar bah, wat een nare vondst voor eigenaar.
Niekj_Jente schreef:ben het met dennisje eens.
Vind het echt sneu voor de paarden. Maar liever opslag dood door de bliksem dan levend verbranden.
Ik heb ook op het punt gestaan die van mij binnen te gaan zetten..
maar ze staat in een ijzeren zeecontainer, als die wordt geraakt is ze ook meteen overleden, ze kan er niet in vluchten, ze gaat zich helemaal druk maken etc.
Ik heb die van mij dus ook gewoon buiten gelaten, met het idee stel het slaat in op stal is ze ook dood. Op de wei kunnen ze nog vluchten of iets..
tine10 schreef:monnikenburg schreef:Jeetje wat erg zeg.
Bij ons is het 2 jaar geleden in de wei ingeslagen, 20 meter van onze shetlander vandaan.
Ze roepen altijd dat het in het hoogste punt inslaat. Dus niet.
Bij ons in een weidepaal van 1.20 meter die omringd stond met hoge bomen en bossen enzo.
Toch blijven mn paardjes gewoon buiten, kans is net zo groot dat het in stal inslaat dan in de boom waar ze net onder staan.
Even een vraag, omdat ik hierboven steeds lees dat als de wei dan nat is, dat het niet uitmaakt waar je pony/paard staat, omdat het water geleidt. Hoe was dat bij jullie? Was er toen ook regen bij de onweersbui?
tine10 schreef:liempje schreef:Ik kijk dagelijks op de buienradar om te kijken of er een onweersbui aankomt. Mijn paard stond vannacht binnen, zo een risico wil ik niet lopen.
Vreselijk voor de eigenaar van deze paarden.
Alsof die buienradar ook maar iets klopt. Heb al zo vaak gehad dat op buienradar niets te zien is en we hier stortbuien hadden en andersom. Hier was voor afgelopen nacht niets verwacht, in ieder geval niet op het moment dat ik keek, dus als ik het daarvan had laten afhangen hadden ze dus ook gewoon buiten gestaan.