Brandweer voorziet dorstige paarden van vers water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:42

Maar er wordt hier toch niet zwaar aan getild? Niemand noemt de man een mishandelaar, niemand zwaait met gevangenisstraffen.
Het "ergste" wat gezegd geweest is, is 'goh, wel een beetje nalatig van hem'. Voor de rest worden er geen zware uitspraken gedaan.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:46

Judith_VB schreef:
Een kuub is niet al te veel voor zoveel dieren.

Maar paarden kunnen ook heel overdreven reageren hoor.
Mijn paarden kunnen allemaal naar binnen om uit een drinkbak te drinken. Ik betrap ze er ook regelmatig op dat ze dit doen.
Op volgorde van rangorde komen ze allemaal aan de beurt.
Echter, als ik bij extreem weer een specie-kuip buitenzet en die ga ik vullen duiken ze er als hongerige wolven op af en kan ik hem twee keer helemaal tot de rand vullen zoveel "dorst" hebben ze dan :') :+
Een paard kan best een paar uur zonder water. In de natuur lopen ze ook van bron naar bron.

:D Dat ken ik,mijn pony's drinken ook liever uit de specie
kuip dan uit hun drinkbak.....denk dat het komt omdat dat sneller gaat :Y)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:44

Gini schreef:
Maar er wordt hier toch niet zwaar aan getild? Niemand noemt de man een mishandelaar, niemand zwaait met gevangenisstraffen.
Het "ergste" wat gezegd geweest is, is 'goh, wel een beetje nalatig van hem'. Voor de rest worden er geen zware uitspraken gedaan.

Niet door jou, maar ik quote je omdat je de vraag stelt :P

Als ik op de vorige pagina lees dat er zelfs gedacht wordt dat hij snel even water is gaan brengen na een waarschuwing en dat hij nattigheid voelde, kun je daar een onderliggende beschuldiging in lezen. Soms hoeven dingen niet letterlijk gezegd te worden, maar kunnen ze alsnog zo overkomen.

Yuri

Re: Brandweer voorziet dorstige paarden van vers water

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:55

Precies zo zie ik het ook, plus dat je moet zorgen dat je dieren altijd water hebben. Ben ik het mee eens, maar niemand is hier 24 uur per dag bij zijn paard dus niemand kan ook zeggen dat een dier 24 uur water heeft. Er kan altijd iets zijn waardoor ze niet meer kunnen drinken, en met deze temperaturen droogt een ton heel snel op als die leeg is, kan in een half uur gebeurd zijn.

Dus enige tijd zonder water is ook wat vaag denk ik.

Hoop in elk geval dat hij nu wat sneller water brengt :D

ILSExHORSES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:08

Oehh dichtbij..
Gelukkig dat het goed gaat.
Ik heb ze vanmiddag nog gezien.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:53

beetje jammer dat mensen dit soort dingen vergeten, maar wij zullen wel dom zijn, immers leef ik voor mijn dieren en staan die bovenaan

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:01

De politie staat ieder jaar bij ons aan de deur omdat mensen in de buurt weer de politie op speed dial hebben omdat onze paarden 'geen water krijgen'. Dat krijgen ze dus écht wel. Als het heel warm is en wij 's morgens vullen en de veulens gooien een van de bakken om en we gaan in de avond weer vullen is die bak echt kurk en kurk droog. Wilt niet zeggen dat ze dan geen drinken gehad hebben, daarom staan er verschillende bakken voor het geval er een opgegooid wordt etc. Maar zien ze er ook maar eentje op de grond liggen terwijl er nog andere staan is die conclusie erg snel getrokken.
Dus wie weet of het wel zo is ik neem deze topics nu met een korreltje zout aangezien genoeg mensen het verschil niet eens meer zien tussen een gezond paard en een verwaarloosd paard. Maar dat zal wel aan mij liggen dan. Als je iedere zomer de politie aan de deur hebt staan terwijl je paarden water hebben is dat echt behoorlijk ergerlijk hoor.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:25

nalatigheid.. misschien wel. maar sommige mensen moeten werken en kunnen niet 2 a 3 x nr de paarden om te checken.
daarnaast zien ze er goed uit.
ze hebben het beter dan menig paard die 24/7 in zijn stal wordt gehouden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:08

bontebonte schreef:
goeie actie !!
miss handig om ze bij een slootkant te zetten ofzo kunnen ze drinken wanneer ze willen .:)

gezien dat er in stadskanaal zo af en toe een paard uit de sloot/kanaal gehaald moest worden afgelopen paar jaar is dat misschien toch niet zo handig. En gewone sloot tussen weilanden kan ook droog stan na zo'n droge periode. Kwestie van meer water neerzetten. Je ziet er al minstens 3 staan, maar met zoveel dieren kn het snel gaan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:15

fanta2 schreef:
beetje jammer dat mensen dit soort dingen vergeten, maar wij zullen wel dom zijn, immers leef ik voor mijn dieren en staan die bovenaan

Heb veel dieren maar die staan allemaal onder in de rangorde en gaan ook niet voor mijn of iemand anders zijn leven, kom nu.

Dieren bovenaan zetten vind ik pas dom, natuurlijk moet er goed voor gezorgd worden maar deze opmerking gaat me iets te ver.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:43

dat zei ik ook toen ik nog puber was, nu met een gezin denk je inderdaad wel anders.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:46

fanta2 schreef:

Mijn kinderen komen boven mijn dieren.
Wel is het goed verzorgen een basis, maar ook hier kan iets (belangrijks) tussen komen.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:07

nou die dieren zijn net zoveel waard als mensen hoor en die hebben ook dorst dus zorg er dan ook voor

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:41

Citaat:
ze hebben het beter dan menig paard die 24/7 in zijn stal wordt gehouden

Veel paarden staan nu liever op een koele stal hoor. Hopelijk hebben de dieren waar het hier om gaat wel beschutting (schuilstallen, bomen) want zonder water in deze hitte is al erg genoeg.
Ik denk dat de brandweer ook wel een rekening zal sturen aan de eigenaar.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:27

Fijne conclusies worden hier getrokken zeg....

Als mijn paarden hun waterbak met dit weer leeg gedronken hebben is de waterbak binnen 10 minuten kurkdroog.... (dus dan zouden de mijne ook binnen die 10 minuten voor het oog al lang zonder water staan...

gooi water in de bakken en ze hangen direct met twee neuzen in het water alsof ze al weken zonder water staan... dit doen ze trouwens altijd als je met vers water aan komt! Ook al was de bak nog lang niet leeg... en ja ze wachten niet tot ik klaar ben met vullen... die snuitjes moeten het liefst onder de straal water...

Dus kort door de bocht om te zeggen dat die paarden/koeien/ezels/lama's/wat-voor-beesten-dan-ook niet de juiste zorg hebben gekregen... en er dus sprake is van nalatigheid

Edit: desalniettemin fijn dat er ingegrepen is!

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:48

Fijn dat die mensen zo oplettend waren. Hoop dat de eigenaren hiervoor wel een boete of iets hebben ontvangen

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:05

hier ook een die graag waterbak omgooit, paarden die graag vers water drinken en zelfs een schattige dominante merrie die dan wel even aan de pony laat zien dat het haar waterbak is ~~}> met andere woorden ik kom 2x per dag en ik heb het ook wel eens voor dat ik savonds een omgegooide lege ton heb, tjah....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 15:55

Fijn dat mensen hulp hebben ingeschakeld, en ook kregen. +:)+ Ik hoop dat de eigenaar voortaan beter oplet/nadenkt.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:29

Fijn dat er door mensen opgelet worden. Fijn dat de brandweer is gekomen om water te geven.

Jammer dat er nergens in de foto schutstal of schaduw te bespeuren is.

Voor de rest ... sommige reacties vind ik wel overdreven. Een waterton dat niet in de schaduw staat is binnen een paar uur opgedroogd met deze temperaturen. 'smorgens vullen en wat overblijft is dan 'smiddags weg door de zon.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:35

isp1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:53

die man was de dag ervoor nog geweest om water te geven, toen fietste ik er net langs.