Paard komt uit trailer op snelweg *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:10

de mijne heeft 1x de klep open gekregen,MAAR die staat zonder stangen van achter in de trailer omdat hij op zijn kont gaat zitten en zo al zijn hele rug opengehaald heeft en 2x de trailer vernield,door het duwen tegen de klep waren de sluithaken los "getrild" normaal zaten daar van die ijzertjes door dat gaatje op het uiteinde van de haken maar iemand anders had de klep gesloten en was ze vergeten :?
nu wordt dat dus 6x nagekeken eer ik vertrek.
ik was net aan het parkeren toen de klep open viel,paard gaf er niks om maar ik was wel flink geschrokken!
dat hij zich dan ook nog het halster uitgedaan zou hebben en gedraaid in de trailer dat vindt ik wel vreemd dat je dat dan niet gemerkt hebt,
ik voel het toch aan de trailer als hij zich weer misdraagt,die begint dan te slingeren.
maarja de wonderen zijn de wereld niet uit...

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:25

Ik kan zo het artikel niet vinden, maar er is een paard uit de buurt van Groningen door het zijraam van een stilstaande trailer gekomen. heeft zich er gewoon doorheen getrapt.
De exacte details weten we niet, maar in het verhaal van de eigenaar waarin ze via iemand anders verteld hoe het ong. gegaan is, valt te lezen dat het paard vaststond. We weten alleen nog niet hoe de klep heeft open kunnen gaan.
Bijzonder is wel dat ze het paard zo weer hebben kunnen vervoeren.

liedjuh2

Re: Paard komt uit trailer op snelweg *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 16:35

Ik heb ook zo een paard die ik dit soort acties wel zie maken. Daar gaat altijd een goed gevuld hooinet mee zodat hij altijd wat te doen heeft en ik controleer en sluit mijn trailer altijd zelf.

2 weken terug nog langs de dierenarts geweest met hem en toen hadden mensen die mijn trailer hadden gehuurd het net eruit gehaald. Bovendien hadden ze alleen dichte pakken hooi staan. Ik dacht, nou die 10 minuten rijden en 10 minuten daar stil staan gaat wel. Toen ik daar aan kwam stond hij nog prima. Nog geen 10 minuten later komt er toch een kabaal uit de trailer. Ik kijken, had hij zijn touw aan de ene kant los gekregen(bij het haakje dat aan de zijkant van het halster zit) daarna had hij beide veiligheidspennen van de voorstang eruit gekregen en het kabaal zelf was de voorstang zelf. Ik heb wel geleerd mijn paard nooit meer zonder een bulk hooi te vervoeren, ook niet voor korte ritjes. Voor hetzelfde geld had hij dit onderweg gedaan. Ik zoek ook altijd de eerste beste plek op om te stoppen als ik een hoop herrie hoor.
Gewoon omdat ik weet dat ik houdini II heb.

Gelukkig is iedereen met de schok vrijgekomen. Hulde aan de oplettende automobilisten die het overige verkeer op afstand gehouden hebben.

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:32

Paard heeft het halster af weten te krijgen, en het hing nog helemaal intact aan de twee touwen.
Paard is zo voorzichtig in de trailer omgedraaid, dat de bestuurder het niet eens merkte.
Paard maakt de laadklep zonder schade te veroorzaken open.
Paard weet de bilstang te ontwijken.
Paard komt keihard op asfalt terecht, maar houdt maar enkele schrammetjes over.
Paard loop vervolgens vrolijk weer de trailer op.

Sorry hoor, maar al deze punten klinken een tikkeltje ongeloofwaardig..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:38

fokfanaat schreef:
Woogy schreef:
De enige manier waarop hij überhaupt de klep open zou kunnen krijgen is als zeil/deurtjes open stonden. Iedereen verklaart mij voor gek maar ik rij altijd met zeiltje dicht, mede om situaties als deze te voorkomen

tja alstie de klep open kan maken, kan hij ook een zeiltje open maken.

die van mij staat vast aan 2 kettingen

Vind het ook een erg vreemd verhaal.
Mijn paard staat ook altijd aan 2 kettingen vast, stang dicht en laadklep natuurlijk ook :)
Omdraaien kan hij niet in een 2-paards trailer zonder dat we het merken.
Dit verhaal is echt te sterk maargoed mocht het toch waar zijn dan heeft dat paard erg veel geluk gehad.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:41

foxy80 schreef:
Tja, af en toe... Jaren geleden stond er op bokt het verhaal van een Belg die van de trailer een cabrio had weten te maken. Het hele dak was daar af!!!

Volgens mij was dat Kim van KoudbloedKim :)

Jeetje wat een verhaal, gelukkig is het goed afgelopen!

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:43

Gelukkig dat het zo goed is afgelopen zeg!!

Wij hebben het ook een keer gehad dat onze D pony in een 1 1!2 paards trailer is gedraaid, vraag me niet HOE maar ze flikte het.
Ze stond triomfantelijk met haar hoofd over de klep te kijken! dus ja omdraaien gaat wel.

Sterkte met alles!!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:54

Roos_Herco schreef:
Paard heeft het halster af weten te krijgen, en het hing nog helemaal intact aan de twee touwen.
Paard is zo voorzichtig in de trailer omgedraaid, dat de bestuurder het niet eens merkte.
Paard maakt de laadklep zonder schade te veroorzaken open.
Paard weet de bilstang te ontwijken.
Paard komt keihard op asfalt terecht, maar houdt maar enkele schrammetjes over.
Paard loop vervolgens vrolijk weer de trailer op.

Sorry hoor, maar al deze punten klinken een tikkeltje ongeloofwaardig..

Waarom zou iemand in hemelsnaam hier over liegen? Misschien iets minder sceptisch zijn, er gebeuren wel vreemdere dingen. Misschien moet je juist blij zijn dat zowel paard als omstanders niet gewond zijn geraakt.