Eventingamazone Hillie Duivenkate in coma na val

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:30

Ik vond het al zo stug... Had juist vanmorgen gehoord dat ze nog steeds in coma ligt.

Het is natuurlijk goed bedoeld, goed nieuws willen delen :).

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:22

Ze is nog niet echt wakker, ze heeft gisteren haar ogen open gehad. Een behoorlijke tijd. Keek rond, volgde de mensen met haar ogen, herkent de mensen ook, probeert ook te praten, maar is nog niet uit haar coma. Het is een stap in de goede richting. Praten kan ze niet vanwege de canule in haar keel, maar ze vormt wel woorden met haar lippen. Vanmiddag is ze niet zolang wakker geweest, maar ze is tamelijk helder. Ze is er nog niet, maar het is wel een stap in de goede richting.
Nouks heeft net als mij een directe lijn met Horstlinde.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:31

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Eventingamazone Hillie Duivenkate in coma na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:33

Ik acht mijzelf eigenlijk niet in de positie om steeds details naar buiten te brengen waarvan ik niet weet of de familie dat wel of niet op prijs stelt. Vandaar dat ik niet zo veel details los heb gelaten. Maar mocht ik in de toekomst informatie hebben waarvan ik zeker weet dat die gedeeld mag worden, dan zal ik dat vanzelfsprekend best willen doen.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:44

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:48

Misty12 schreef:
Ze is nog niet echt wakker, ze heeft gisteren haar ogen open gehad. Een behoorlijke tijd. Keek rond, volgde de mensen met haar ogen, herkent de mensen ook, probeert ook te praten, maar is nog niet uit haar coma. Het is een stap in de goede richting. Praten kan ze niet vanwege de canule in haar keel, maar ze vormt wel woorden met haar lippen. Vanmiddag is ze niet zolang wakker geweest, maar ze is tamelijk helder. Ze is er nog niet, maar het is wel een stap in de goede richting.
Nouks heeft net als mij een directe lijn met Horstlinde.

Mooi nieuws! Maar dan is ze niet meer in coma, coma is echt de staat van bewusteloosheid waarin je ook niet je ogen opent. Dus dan is het bericht van Elysa niet zo heel gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:49

Jaime, helaas is ze wel degelijk echt nog in coma.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:08

Nouks, ik vind mezelf ook niet helemaal de aangewezen persoon om updates te plaatsen. Maar als ik daarmee kan voorkomen dat er foute berichten rond gaan, dan moet dat maar.

En ja Jaime, ze ligt helaas nog in coma. Ook al doet ze zo nu en dan haar ogen open, volgens de doktoren is ze nog niet uit haar coma ontwaakt.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:15

Vanmorgen stond er een artikel in de Tubantia dat ze weer bij bewustzijn is. En dat Een van haar eerste. Vragen was hoe het met de paarden ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:02

Jeetje echt waar??? Stond dat in de krant?? Ze is helaas nog steeds niet echt bij bewustzijn, maar ze heeft wel heldere momenten waarin er ook communicatie is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:31

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:32

In elk geval positief nieuws.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:34

Dat wel :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:23

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:09

Dit is heel positief nieuws! Maar wel even goed lezen! Er staat dat momenten van bewustzijn zich steeds vaker en langer voor doen.
Op het moment dat ze moe wordt en in slaap valt, is ze zo diep in slaap dat ze niet wakker kan worden gemaakt. Ze is nog steeds niet uit haar coma. Maar het gaat met hele kleine stapjes beetje bij beetje vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:53

Ah dank je Jaime :) Ik snap de verwarring ook wel. Het verschil tussen "ontwaakt" en "is ontwaakt" is natuurlijk maar subtiel. Beetje onhandige titel wel.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:59

Zij is er nog lang niet maar dit nieuws is in elk geval positief en ik hoop dat de schade meevalt als zij echt wakker wordt en blijft

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:39

Is er ondertussen al meer nieuws hoe het nu met haar gaat?

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:27

Het herstel gaat heel langzaam. Ze gaat met hele kleine stapjes vooruit. Ze ligt nog op de IC. Ze weet nu wat er gebeurd is. En ze kan nu een beetje communiceren met haar man en haar zus. Met mooi weer kan ze tijdens het bezoekuur in een speciale stoel mee naar buiten en daar geniet ze duidelijk van. Ze herkent haar bezoek. Verder zijn de momenten dat ze wakker is steeds wat langer en ook vaker. Er mogen geen andere mensen komen dan haar naaste familie. Het gaat heel langzaam de goeie kant op, maar het duurt nog wel een hele tijd.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:31

Fijn om wat positief nieuws te horen!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:37

[ .
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:55

De volgende update kreeg ik per mail:

Afgelopen dinsdag heeft Hillie weer een nieuwe mijlpaal neer gezet, ze is overgeplaatst van de IC naar een andere afdeling. Het is mooi dat ze eindelijk van de IC af is want dat betekent dat ze goed vooruit is gegaan. Helemaal als we vergelijken hoe de situatie een aantal weken geleden was want dit hadden de artsen niet verwacht en ze zien het ook echt als een wonder.  
Aan de andere kant is het ook weer moeilijk omdat ze op de IC wel de meeste zorg kreeg en er daar goed op haar werd gelet. 

Nu Hillie op een andere afdeling ligt is het helaas nog steeds niet mogelijk om bij haar op bezoek te gaan, ze mag niet teveel prikkels hebben en kan de dingen die in haar omgeving gebeuren nog niet goed verwerken en plaatsen. Alle prikkels die ze krijgt zijn erg belastend voor haar hersenen en soms ook erg verwarrend voor haar dus het is van belang om dit in alle rust en stukje voor stukje voorzichtig op te bouwen. Daarnaast kan ze door de trachea canule nog steeds niet praten waardoor communicatie moeizaam verloopt, Martin en Monica zijn dan ook de enige die bij haar op bezoek gaan. 

We zijn nu ruim 6,5 week verder sinds Hillie met haar paard is gevallen en in deze weken hebben we van iedereen heel veel mailtjes, kaartjes, bloemen, telefoontjes, sms-jes en what's appjes gehad wat ons ontzettend goed heeft gedaan en waar we heel veel steun aan hebben gehad. Het is heel bijzonder dat iedereen zo betrokken en verbonden is met Hillie en met ons en dat geeft ons een heel warm gevoel. 

safari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:08

Fijn dat je een update geeft!
En wat een goede berichten. Tuurlijk is het nog een lange weg maar Hilly is dus onderweg op die weg!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 06:50

Bedankt voor de update!!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 07:01

.