Luier voor paarden in Bloemendaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:26

Vind dit echt onzin. Een paar puntjes;
1. Wij hebben geen ruiterpaden hier, dus moeten ze het wel in het gras langs fietspaden laten vallen. In het gras heb je er geen last van, en die enkele hopen op straat, daar kun je je toch niet aan storen? Honden poepen overal, ook gewoon op straat.
2. Honden lopen ook overal te kakken.
3. Die zakken worden niet eens vergoed.
4. Voor paarden zit het toch totaal niet lekker, zo'n ding onder je staart.
5. Als ze één keer mesten, heb je gelijk zo'n gewicht hangen.
Laatst bijgewerkt door Hemasa op 01-06-13 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:28

10y schreef:
PolleMaster schreef:
Pfff, ben ik blij dat ik niet meer in Bloemendaal woon. Lijkt me echt alles behalve prettig voor een paard, zeker in een hoog (rengalop) tempo.
Maar lang leve het platteland inderdaad :D , hier (voorlopig) geen last van.

In rengalop midden door het dorp? :roll:

Nou draf dan :P Is ook vervelend

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:43

ik heb tot nu toe alleen poepzakken bij 'engelse' zadels gezien.
alleen heb ik geen 'engels' rijzadel, maar een westernzadel. Wat doen de westernruiters in bloemendaal dan? zonderzadel en dan de poepzak vasthouden? dat lijkt mij nou ook niet een goed idee.

tabaflab

Re: Luier voor paarden in Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:50

Ik weet het is in de berm enzo, maar toch ik rij langs paden en dan wil ik graag in de berm rijden maar dat kan niet want overal ligt hondenschijt en misschien kunnen ze ook zakken ophangen om paardenmest in te doen en een prullenbak. Soms vergeten wij de zak, maar meestal ruimen wij het gewoon op

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:51

Roos_Herco schreef:
Vind dit echt onzin. Een paar puntjes;
1. Wij hebben geen ruiterpaden hier, dus moeten ze het wel in het gras langs fietspaden laten vallen. In het gras heb je er geen last van, en die enkele hopen op straat, daar kun je je toch niet aan storen? Honden poepen overal, ook gewoon op straat.
2. Honden lopen ook overal te kakken.
3. Die zakken worden niet eens vergoed.
4. Voor paarden zit het toch totaal niet lekker, zo'n ding onder je staart.
5. Als ze één keer mesten, heb je gelijk zo'n gewicht hangen.

Ik vind dit nou niet echt getuigen van socialiteit. Ik snap dat de gemeente hier wat aan wil doen.

Dat niet alle hondeneigenaren sociaal zijn, betekent toch niet dat paardeneigenaren ook asociaal mogen zijn en mest overal laten liggen?
Blijkbaar ligt er toch veel mest op straat.

Als de ruiters er nou gewoon wat aan zouden doen (dus zorgen dat de mest niet op straat blijft liggen), was dit probleem (en dus deze oplossing) er nooit geweest.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:58

Ik vind het wel wonderlijk dat veel paardenhouders/ruiters het heel normaal vinden om hun eigen stal, weide en rijbaan paardenmest-vrij te maken, maar dat dit niet geldt als ze buiten hun eigen territorium iets achterlaten....

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:44

Je moet paardenpoep niet vergelijken met hondenpoep. Niet-paardenmensen ergeren zich aan beiden. Ik vind zelf paardenhopen op het fietspad ook heel erg irritant. Van hondenpoep heb ik weinig last, dat ligt vrijwel nooit op voetpad/ fietspad. Hondenpoep wordt door de baasjes netjes opgeruimd.
En zij betalen ook nog eens hondenbelasting (iig in Bloemendaal), terwijl er geen paardenbelasting is.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:50

Wat mensen over het hoofd zien: honden worden daadwerkelijk uitgelaten om hun behoefte te doen. Vandaar vind ik het logisch dat het ook opgeruimd moet worden.
Met paarden ga je naar buiten voor recreatie, vind ik een behoorlijk verschil.

En als elke ruiter nou ervoor zorgt dat het paard waar mogelijk in de berm poept, of het in de berm schopt, heb je er ook een stuk minder overlast van.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:35

wat ik schijt irritant vind ( :P ) is dat ik vandaag eerst zelf door mn dorp heenrijd, paard poept, en ik dit keurig de bosjes in schoffel met mijn laars.
vervolgens kom ik terug op stal en zit er onder m'n hoefijzer een ENORME hoop stront. en ik ben NIET in de berm geweest, omdat ze dan op dr bak gaat met nat gras en ijzers.

(dus het irritante is dat ik het opruim, en dan met hondenstrond terugkom)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:23

Barroco schreef:
Wat mensen over het hoofd zien: honden worden daadwerkelijk uitgelaten om hun behoefte te doen. Vandaar vind ik het logisch dat het ook opgeruimd moet worden.

En als elke ruiter nou ervoor zorgt dat het paard waar mogelijk in de berm poept, of het in de berm schopt, heb je er ook een stuk minder overlast van.

Voor het resultaat maakt de motivatie geen enkel verschil....

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:43

senna21 schreef:
Barroco schreef:

Voor het resultaat maakt de motivatie geen enkel verschil....

Ben ik niet met je eens, elke hond moet uitgelaten worden, vandaar hondenbelasting. Niet elk paard gaat op buitenrit, en als de paarden al op buitenrit gaan is het een ongelukje als het gebeurt, hierdoor ligt er dus ook minder mest dan hondenpoep (dat kom je overal tegen, mest kom je normaal gesproken niet in woonwijken tegen).

Het is gewoon jammer dat niet elke ruiter zijn verantwoordelijkheid neemt.