Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Vudress schreef:Ik heb er wat moeite mee om de mededelingen dat het alleen maar om het geld gaat en dat die arme merrie nou zelf geen veulen mag dragen en opvoeden als een discussie te beschouwen.
Cowgirl schreef:Vudress schreef:Ik heb er wat moeite mee om de mededelingen dat het alleen maar om het geld gaat en dat die arme merrie nou zelf geen veulen mag dragen en opvoeden als een discussie te beschouwen.
Uiteindelijk draait alles om geld anders was Totilas ook niet verkocht.
In dat deel van de paardenwereld draait het om geld heel simpel want die mensen moeten ook eten en de paarden ook. Draaide het niet om geld dan stond Sisther lekker zwanger op een boerderijtje en ging haar baas elke dag netjes van 9 tot 5 naar kantoor.
btw ik ben ook geen voorstander van al dat gerotzooi met de natuur. Altijd maar die controle freaks van mensen.
.
. Of dat ze dit doen het eerste jaar (succes afdwingen?) en komende jaren de merrie gewoon zelf dekken....
.
. En proberen moet je natuurlijk altijd met zo'n merrie
.
) maar meer als "niet fijn" lijden ze er niet van
.Iphi schreef:Risico beperkende handelingen : ik veronderstel dat bedoeld wordt dat de donormerrie het risico van een natuurlijke dracht en alles wat daarbij fout kan gaan niet moet ondergaan.
yvonnedv schreef:de eerste is geboren http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... boren.html
miranda1967 schreef:yvonnedv schreef:de eerste is geboren http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... boren.html
is moeder geworden..ze weet niet eens dat ze moeder is geworden,had ze vast heel fijn gevonden

Hayley schreef:Iphi, dat is een beetje kort door de bocht.
Het feit dat de ingreep op zich niks inhoudt, wil niet zeggen dat het geen aanslag is op het lijf.
De hormoonhuishouding is een van de dingen die veel te verduren krijgt van een dergelijke ingreep.
Dit zien we niet direct aan de buitenkant, maar wil dus zeker niet zeggen dat dit voor een merrie geen (negatieve) gevolgen met zich meedraagt.
Edit: neemt niet weg dat het voldragen van een veulen ook risico's met zich meebrengt en snap daarbij in sommige gevallen de afwegen wel. Ik vind alleen dat een aantal wel erg makkelijk denkt over het spoelen.