Totilas schittert door afwezigheid bij het EK 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:52

_Lotte_ schreef:
Hoezo slechter op het einde? Hij heeft bij zijn laatste kur meer dan 91% bij elkaar gereden!

kijk tja ik had dat bovenste stukje niet zelf geschreven.. maar wel dat onderste, na die witregel.(heb al ff veranderd) ik dacht idd ook dat ie nog heel goed bezig was!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:28

Weet niet wat precies de scores zijn van zijn laatste wedstrijden. Daar gaat het me ook niet om, maar vooral om eens een ander licht op de zaak te laten schijnen. Ik vind het zo makkelijk om maar te wijzen naar anderen en aan te nemen dat zij alles fout doen. Weet nl wel dat Totilas sinds ie de dekdienst in is gegaan vaker dingetjes had en vaker minder fijn te rijden was...eigen woorden van Gal. Daarnaast vind ik het niet geheel onlogisch dat een paard met zulke extreme bewegingen ook misschien wel extreem blessuregevoelig is of extreem snel slijt.
En wat betreft de krokodilletranen, ik geloof best dat het hem geraakt heeft. Maar ik geloof ook dat Gal gewoon zeer zakelijk is, een bijzonder aantrekkelijk bedrag heeft getoucheerd en dat het een beslissing in samenspraak is geweest. Ik geloof niet in de 'slachtoffer-rol' die hij in de media heeft laten zien.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:40

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal berichten verwijderd. Als je dit nieuwsbericht geen nieuwswaarde vindt hebben dan kun je dat kwijt bij de Nieuwsredactie. Het melden hier in het topic is off-topic en zal worden verwijderd.

marachels

Re: Totilas schittert door afwezigheid bij het EK 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 01:19

Achja, laten we niet vergeten dat Matthias ook maar een mens is, en Totilas een paard, beide levende wezens, die toch écht ondanks de rijkdom en goede zorgen wat kunnen overkomen.
En wat al eerder werd gezegd, er staat behoorlijk veel druk op deze combinatie dus als ze terugkomen, zullen ze goed moeten presteren want dat is wat er verwacht wordt en dat kan, mede door blessures, lang duren, helaas.
Of ze nog terug zullen komen etc. Dát weet ik niet, maar dat Totilas het niet slecht heeft, dát weet ik wel ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 01:28

oji schreef:
Weet niet wat precies de scores zijn van zijn laatste wedstrijden. Daar gaat het me ook niet om, maar vooral om eens een ander licht op de zaak te laten schijnen. Ik vind het zo makkelijk om maar te wijzen naar anderen en aan te nemen dat zij alles fout doen. Weet nl wel dat Totilas sinds ie de dekdienst in is gegaan vaker dingetjes had en vaker minder fijn te rijden was...eigen woorden van Gal. Daarnaast vind ik het niet geheel onlogisch dat een paard met zulke extreme bewegingen ook misschien wel extreem blessuregevoelig is of extreem snel slijt.
En wat betreft de krokodilletranen, ik geloof best dat het hem geraakt heeft. Maar ik geloof ook dat Gal gewoon zeer zakelijk is, een bijzonder aantrekkelijk bedrag heeft getoucheerd en dat het een beslissing in samenspraak is geweest. Ik geloof niet in de 'slachtoffer-rol' die hij in de media heeft laten zien.

Een theorie verzinnen is leuk, maar die moet wel op feiten gebaseerd zijn. En de feiten zijn dat Totilas de eerste acht à negen maanden (met daarin het dekseizoen) na de verkoop nog prima resultaten liet zien en dat hij pas na een jaar geblesseerd raakte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 01:58

Ik denk dat Sjef echt wel voorwaarden aan de samenwerking gesteld heeft. En 'niet klaar = niet starten' is er daar gegarandeerd één van.
Ik hoop voor alle partijen dat Sjef z'n doelen en zinnen inderdaad op 2014 heeft staan, en dat het hem lukt. Nu back to basic, en trainen in de schaduw, en dan ineens BAM! Een comeback en vól in the spotlights....

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 07:39

Als de combinatie überhaupt nog terug komt. Op dit moment verwacht niemand meer iets van ze dus als ze terugkomen, dan zal dat in ieder geval ieder's verwachting al overtreffen.

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:01

Wat de reden ook is van de slechte combi/prestaties het blijft natuurlijk eeuwig zonde voor zo'n prachtpaard

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:46

oji schreef:

Misschien ken jij Edward Gal persoonlijk waardoor je tot bovenstaande mening komt?
Met Totilas lag de wereld aan de voeten van Edward Gal. Kijk eens goed naar het filmpje wat op de eerste? pagina is geplaatst. En luister naar het commentaar van de Engelse verslaggevers, ik krijg er kippenvel van. Alles werd gewonnen, records werden gebroken, een gouden Olympische medaille (volgens mij het hoogst haalbare voor een ruiter) leek eraan te komen. Als dat alles op deze manier wegvalt denk ik dat je als sportman echte en dikke tranen huilt, ondanks de financiele pleister.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:11

Eens met sammyo.
Geld maakt niet alles goed.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:50

Nee hoor, ken Edward Gal niet persoonlijk. Heb ook niets tegen hem, maar heb er ook niets mee, dus zit er totaal neutraal in en probeer zelf altijd alles van meerdere kanten te bekijken. En het grote voordeel van een theorie is, dat het niet de waarheid hoeft te zijn, maar een denkbeeld is van iemand. Mij lijkt het niet onwaarschijnlijk of onmogelijk dat het zo gelopen is, weten doe ik dat zeker niet. Ik vind het persoonlijk allemaal totaal niet interessant genoeg om de theorie verder te toetsen, maar wou wel eens een balletje opgooien dat het ook allemaal anders KAN zijn als wat hier altijd maar wordt aangenomen.
En wat betreft de olympische spelen. Persoonlijk vind ik Charlotte Dujardin en Valegro een veel prettigere combinatie om naar te kijken dan dat ik Edward Gal en Toltilas ooit gevonden heb. Ook gezien het feit dat juist harmonie heel hoog gewaarderd zijn op de OS, denk ik dat ook als Totilas niet verkocht was en blessurevrij was gebleven, hij niet gewonnen had. Ik heb het er nooit zo heel erg harmonieus uit vinden zien. Spectaculair JA, enorm atletisch vermogen van paard JA, bijzonder en knap JA, maar voor echt harmonieus vond ik het altijd veel te hectisch en vond ik totilas altijd veel te kort in de hals gereden. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, want ik weet dat er heel veel mensen zijn die er totaal anders naar kijken. En dat vind ik ook prima.

En natuurlijk heeft elke sportman zijn olympische droom. En ongeacht de financiele vergoeding slaat het verloren gaan van die droom een krater in je sporthart. Maar ik geloof wel dat Edward Gal zijn olympische kansen en zijn financiele kansen reeel tegen elkaar heeft afgewogen en ingestemd heeft met verkoop. Ik denk dat er niet zonder samenspraak afgeweken is van de afspraken. Persoonlijk zou ik dat ook helemaal geen domme beslissing vinden, maar een zakelijk heel verstandige. Alleen raakte de tranen indertijd van Albert Zoer mij veel meer. Die heeft de zeer lucratieve aanbiedingen afgeslagen voor zijn olympische droom, en breekt vervolgens zijn been voor de OS. Dat vind ik hartverscheurend.

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:50

Jammer ik hoop toch nog echt een keer van hem te kunnen genieten in de ring! Maar krijgt Totilas ook klonen net als Jazz zou ik echt geweldig vinden:)!

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:19

Grappig van dat Albert Zoer verhaal, je weet dat er hem heel veel geld is gegeven om juist dat paard te houden voor de OS?
Anders was hij allang verkocht destijds, ik meende dat zelfs Sjef nog geld daarvoor heeft geworven her en der.
Ook vind ik Albert Zoer bij lange na niet zo sympathiek als een Edward o.i.d, maar dat is persoonlijk.

Overigens niks mis met theoriën hoor, maar zolang je geen feiten weet is het allemaal maar giswerk.
En dat is dan ook wel weer leuk .....

Ik denk zelf dat hij er echt goed kapot van was, want de afspraak was dat hij tot minstens na de OS de beschikking zou hebben over Totilas. Dat is breed uitgemeten in de pers, en hij zou niet weg gaan voor minder dan 25miljoen, stond nog op de voorpagina van bokt zelfs.

Afgezien van dat, mischien was hij ook wel opgelucht na verkoop.
Want iedereen had, of eigenlijk nog steeds heeft er een mening over.
Je leven staat in een vergrootglas, en dat brengt denk ik veel druk mee!
Dan vraag ik mij altijd af of het dan nog wel leuk is??

Ik bedoel paardrijden, en presteren mogen toch best leuk zijn?

Ik draaf door haha, maar interresant is het zeker.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:29

Doodzonde van dit wereldpaard.. Gal en Toot waren echt een topcombinatie, denk dat er weinig zo'n goeie combinatie kunnen zijn met Toot..

Die zien we waarschijnlijk nooit meer terug in de wedstrijdsport.. Helaas.. :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:10

Snadrem schreef:
Toch jammer. Met al die tegenslagen en blessures kunnen ze het paard beter omdopen naar Totalloss.

_O- Hier moest ik echt even om lachen xD

Echt heel jammer dat we hem niet meer zien in de ring... Ook al ben ik een echte OranjeFan qua dressuursport, had ik toch liever Totilas zien lopen dan dit gebeuren. Zo zonde van het paard..

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:36

Zonde zeg ..

biaamber04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:40

goed paard!!
goede ruiter!!
alleen de combi klopt niet en werkt niet!!!
echt zonde...............................................

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:14

*knip*

OT: Het blijft enorm zonde voor het paard, ik heb destijds genoten van Tootje met Ed in de ring, midden in de nacht op staan voor de Wereldruiterspelen, als een echte Penny. Ik had Toot toch een betere toekomst gegund, niet eens per se in de ring met Ed maar toch wel blessurevrij en (redelijk) ontspannen, wat nu bijna niet meer mogelijk lijkt te zijn (als er al eens beeldmateriaal naar buiten komt)
Laatst bijgewerkt door Sica op 23-05-13 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderd bericht eruit gehaald