Roden: Tuigpaard overlijdt in de ring - video

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:14

Wat onwijs naar...
Eigenaren, Veel Sterkte toegewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:15

Man wat sneu , slechte beelden maar net als Hickstead is het dieptriest :(:)

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:16

Jeetje wat een vreselijke schrik!

heleeniets

Re: Roden: Tuigpaard overlijdt in de ring - video

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:19

dat witte is de overbuurjongen,
je hebt zegmaar mensen die het paard vasthouden.
nou hij hield het paard vast toen hij neer viel,
en werd dus helemaal door de lucht gelanceerd.
hij heeft gelukkig nergens last van zegt hij ;)

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:20

aaah wat zielig ;(
Wat moet er door die menners heen gegaan zijn. Ligt je paardje ineens op de grond, overlijd en word weggebracht met een kleed om zich heen.. |( Echt heel verdrietig ;(

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:21

ja, ik was er niet eens bij en ik word al redelijk misselijk van de gedachte alleen al :'(

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:36

Gets, wat verdrietig voor de eigenaren :(

Wel "netjes" gedaan zoals ze het paard weghaalden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:51

Heel veel sterkte voor hen die het paard onder hun ogen hebben zien wegglijden, de menner/eigenaar/groom, zo iets wens je niemand toe.
Ontzettend, laten we maar zeggen: "hij is in het harnas gestorven".
Dat maakt het niet minder verdrietig, maar maakt het misschien verdraaglijker.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:40

Verschrikkelijk, het zal je gebeuren. Heb met afschuw het filmpje kunnen afkijken, wat een nachtmerrie...

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:25

Lizzyy schreef:
Fennee schreef:
Mijn opa het het er gister al over inderdaad, die was erbij en heeft het dus ook gezien.

Vind dat de omroeper het wel iets anders had kunnen brengen. En even door de microfoon de eigenaren en andere mensen die met het paard te maken hadden sterkte had kunnen wensen.

Edit: kan de video niet even in een link? Vind de beelden namelijk wel schokkend ivm ingezoomd beeld etc.

Zo bedoelde ik het inderdaad ook meer.
Niet dat ze gelijk alles moesten stopzetten en iedereen naar huis moeten sturen, maar een 'condoleance' richting de eigenaren, medeleven tonen en even omroepen wat er gebeurd is, lijkt mij niet meer dan normaal. :o

ik stond in de ring te fotograferen toen dit gebeurde.
het was hartstikke vervelend en triest wat er gebeurde,geen mooi gezicht,ik kan alleen zeggen,bij dit soort gevallen moeten er regels gevolgd worden,en die zijn keurig gevolgd,er is snel en accuraat gereageerd en gehandeld.
alle lof voor de mensen die geholpen hebben,en alle sterkte voor de mensen van het paard.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:28

Jemig wat een schrik en wat ontzettend naar voor de eigenaren. Zo op de video word het allemaal netjes opgelost. Blijft natuurlijk gewoon rot.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:31

He bah wat naar voor de eigenaren en de rest die veel met het paard werkte Y;(

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:40

Eigenaren en verzorgers veel Sterkte toegewenst!

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:46

K stond er met mijn neus boven op geen mooi gezicht. De groom, de zoon van de rijder was ook erg in de war. Teunis-jan was een goed paard jammer dat het zo moest lopen. Ik zei nog bij het inrijden wat loopt hij toch goed! En in de baan alleen maar huppelen, toen voelde hij zich natuurlijk ook al niet goed. Maar ja dan denk je niet gelijk aan wat ernstigs. Soms heeft je paard ook gewoon een slechte dag. Ik leef helemaal mee met de famillie!
Laatst bijgewerkt door KirstenChes op 13-05-13 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:34

jeetje wat naar voor de eigenaren en de mensen die erbij waren wens de eigenaren, menner, groom etc veel sterkte toe...zo te zien hebben ze daar netjes en snel gehandeld...
t lijkt me alleen echt raar als eigenaar zeinde dat je komt aan met je volle trailer en gaat met een lege trailer naar huis...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:13

Vreselijk om zo je paard te zien verliezen. Ik hoop het aan de ene kant nooit mee te maken, maar nu mijn eigen paard op leeftijd komt, lijkt het mij toch ook wel mooi om te weten dat het redelijk pijnloos en in ieder geval heel snel over is.

Voor dit paard is het natuurlijk veel te vroeg, was waarschijnlijk in de bloei van z'n leven. Dan is het wel heel erg sneu voor de eigenaren en iedereen die erbij betrokken was.
Heel veel sterkte!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:59

Erg triest voor het dier,en de eigenaren.
Het is toch enorm schrikken...

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:03

FriesWytske schreef:
Wat moet ie dan, snikkend iets zeggen. Kom op, zeg. Het is maar een dier. Als het nu de menner was of iemand anders op het terrein. Dan was het heel wat anders geweest. En dan was het ook wel afgelast.

Ben het met FriesWytske eens hoor, het is maar een dier, ben zat dieren kwijtgeraakt maar ook een heleboel mensen en dat vind ik toch echt erger, voor degenen die nog
zo emotioneel worden om een dier zou ik zeggen, heel veel sterkte want het leven is kei en keihard.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:29

Gelukkig kan ik nog heeeeel emotioneel worden om de dood van een dier, zou niet best zijn als het me koud liet. :n
Mijn dieren zijn alles voor me, mijn vriend/ouders/broers betekenen natuurlijk nog meer voor me. Maar om te roepen:"het is maar een dier" vind ik erg respectloos. :( Het is ook beter om iemand van 98 te verliezen dan iemand van 3, maar daarom zeg je nog niet "het was maar een ouwe man/vrouw" ... tenminste ... ik hoop dat mensen dat beetje respect nog hebben.

Veel sterkte voor de eigenaren!

erko75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:31

Meestal reageer ik niet zo snel op allerlei berichten op Internet, maar ik was zaterdag de omroeper in Roden. Als zich zo'n droevig voorval voordoet dan is dat voor iedereen volstrekt onverwacht, ook voor de omroeper. Eerst weet je niet wat er precies is gebeurd en direct daarna verwachten mensen iets van je. Reglementair moeten er veel dingen gebeuren, het paard wordt door de KNHS vertegenwoordiger in beslaggenomen en de Gezondheidsdienst in Deventer moet direct worden gebeld om het paard op te halen. Sectie is verplicht om vast te stellen dat het paard niet aan doping is overleden. Zie protocol overleden paard bij de reglementen. Er moeten veel dingen worden geregeld en het publiek moet worden geïnformeerd. Ik heb direct gezegd dat het een bijzonder spijtige en droevige gebeurtenis was voor het paard en de eigenaar en rijder. Daarna moest er gewacht worden op de beslissing van de FV en de organisatie. Het paard moest worden afgevoerd, etc. Pas daarna kondig je het vervolg van het concours aan met nogmaals een korte opmerking over deze droevige gebeurtenis.
Overigens zie ik in dit forum veel opmerkingen van paardenliefhebbers die niet precies weten wat een aneurisma is. Dat is een plotselinge scheur in de lichaamsslagader (aorta) waardoor bloed in de buikholte wordt gepompt door het hart. De normale bloeddruk valt weg en een paard raakt binnen enkele seconden buiten bewustzijn en overlijdt.
De federatievertegenwoordiger heeft een belangrijke rol in de afhandeling.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:39

Wat een vreselijk droevige gebeurtenis.
Mehn.. het zal je gebeuren.

Wel complimenten van organisatie eromheen, dier word vlot en netjes afgevoerd.

Sterkte voor de eigenaren en alle betrokkene

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:16

Ik ben het oneens over dat als je zegt 'het is maar een dier' dat je dan helemaal niet emotioneel kan worden als er een dier sterft. Dat zegt niet dat je dieren niet alles voor je zijn. Ja mijn dieren zijn alles voor mij, maar als er één sterft is er niets aan te veranderen en ja dan is het een dier voor mij. De wereld vergaat niet, want dan had hij mij mij al heel vaak kunnen vergaan. Ik heb liever dat er een dier dood gaat dan een mens. En als je bij een mens zegt ik heb liever dat iemand van 98 dood gaat dan een kindje van 3. Dat kind van 3 heeft nog een heel leven voor zich die van 98 niet meer. Het klinkt allemaal heel hard maar zo is het. En dan ben je niet gelijk respectloos. Ik vind het meer hoe je bent opgevoed en of je al vaker een dier heb moeten laten afmaken en hoe je daar zelf instaat.

En als het van je zelf is, is het heel anders dan die van iemand anders. Ik kan niet om dier van een ander emotioneel worden. Zoals bij mij thuis dan word gezegt: het is buiten de deur. Het zou trouwens ook niet goed wezen als ik om alles emotioneel zou worden, want dan kan ik wel een andere opleiding gaan doen.

Hoe jammer het ook is, hier was helemaal niets aan te doen.

[WD-V] Discussie 'het is maar een dier' misschien een idee om hier verder te discusseren hierover.
Laatst bijgewerkt door nowylover op 13-05-13 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:22

Ik zeg ook "Maar" een dier. T is hard misschien echter liever een dier dan een mens.
Een mensenleven is mij meer waard dan een dierenleven.

Maar dat neemt niet weg, dat wanneer een dier van mij dood gaat ik er ook emotioneel van kan worden, en er verdriet van heb.
En ook voor een vreemd dier vind ik het jammer dat het dood is. maar ik "voel" er niks bij.

Wanneer een vreemde mens overlijd "voel" ik daar meer bij dan bij een dier.
Maar ook dan bekruipt me het gevoel, o gelukkig niet iemand die ik ken.

Ben ik dan slecht? nee het is gewoon een gevoel.
Denk ook dat de mensen die zeggen het is "maar" een dier het echt niet zo rot bedoelen, als dat de ander het opvat.

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:41

@terpentijn: omdat 1 Fries er blijkbaar "nuchter" onder is dat er volgens haar maar een paard is overleden, betekent niet dat alle Friezen hier zo over denken. Ik ben net zo goed een Fries en mij zul je dat zeker niet horen zeggen. Een dier is in mijn ogen inderdaad een dier in al zijn pracht en praal en juist omdat het een dier is door mij geliefd.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:06

FriesWytske schreef:
Wat moet ie dan, snikkend iets zeggen. Kom op, zeg. Het is maar een dier. Als het nu de menner was of iemand anders op het terrein. Dan was het heel wat anders geweest. En dan was het ook wel afgelast.

Wtf .... :roll: 8)7 :\