Daarom juist verbaast deze actie me gewoon enorm. Als je als topsporter zekerheid wil, dan moet je al zeker geen ruitersport doen, maar een sport waarbij de prestatie volledig van jezelf afhangt. Ja, het is zuur als een schrikkend paard je duizenden euro's kost, in het geval van springen mogelijk een auto. Maar dat is sport met beesten gewoon.
En ik vind het waanzinnig dat er zo'n drukte wordt gemaakt over het veranderen van de ring, ongeacht of het gaat om rode bloemen, het plaatsen van een poort waar je onderdoor moet of juryhokjes erbij. Nogmaals: in de basissport is het niet anders, ik heb in al die jaren nog nergens in de volledige ring kunnen oefenen op voorhand (en volgens mij mag dat reglementair ook niet bij de KNHS?)! Tijd om thuis ook de omgeving eens wat te veranderen denk ik dan. Knal dan een keer een maffe bloembak of een stuk zeil of een sproeier middenin de bak en kijk wat het geeft. Ik vind het echt dressuurgeneuzel en kan er niet over uit. Ik dacht dat we na het 'iedereen moet doodstil op zijn plaats blijven zitten en na de proef niet applaudiseren' toch echt het ergste wel hadden gehad. Nog even en iedereen rijdt zijn wedstrijd thuis en de jury mag videobeelden beoordelen
Gaat het even niet?
, of veel te beperkt