Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ViefJor

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 08:49

Als je goed op let, zie je diezelfde shet met dat kromme beentje in worden geladen in t laatste filmpje, meisje met een geruitte blouse laad hem in.. ik kreeg het er echt benauwd van..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:55

echt bizar.. mijn ouders wonen er vlak bij..
Ik kreeg het gister ook al te horen. Kom er niet vaak langs dus wist niet dat het zo bizar was..

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:56

Klopt ik zag hem ook ingeladen worden, Ik had zelf verwacht dat deze pony allang uit zijn lijden verlost was.
Ik schrok er eigenlijk van dat ik hem voorbij zag komen.
Hij is van een vriendin /oud-stalgenoot van mij geweest.
die heeft hem gratis aan haar weggegeven.
Het beestje staat dus al 3 jaar daar te lijden vreselijk
En nu moet hij nog wachten tot haar ophaal termijn verstreken is.
Als hij dan niet opgehaald is, gaan ze hem laten inslapen hoorde ik.
Ik mag voor dat beestje hopen dat hij niet gehaald wordt en eindelijk mag gaan hemelen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:18

Ik hoop het zelfde voor het beestje Wenny!

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 09:31

Wie niet.. ik hoop dat alle dieren goed terecht komen. Zo als in dit topic te lezen zijn er ook een aantal die er wel een op willen vangen.. Ik hoop gewoon niet, omdat ze er 5 mocht houden, dat alles weer opnieuw begint mocht ze de rest van de dieren niet meer terug krijgen..

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:45

Laten we inderdaad hopen dat ze niet weer opnieuw gaat beginnen, wat mij betreft mogen alle dieren bij haar weggehaald worden. Ze is zo grenzeloos in haar doen en laten. Wat dat betreft heeft ze hulp nodig.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:34

Ik ken iemand die nog een shetje zoekt, maar dat is in België, ik weet niet dat het verstandig is zo'n diertje zo ver te transporteren.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:43

wat ik me afvraag. Hoe komt zij aan al deze paarden? gekregen. Ze vertelt zoals iemand hier schreef dus een mooi verhaal over boerderij met 9 ha grond? Om dieren zo te verwaarlozen is geen excuus voor natuurlijk en ik vind het vreselijk voor de paarden.
Maar iedereen hier die de situatie kent geeft aan dat het een bende is. Waarom, hoe mooi haar verhalen ook zijn, breng je dan nog je paard daarheen? Waarom niet zeggen. Luister. Leuk, die 9 ha. Die wil ik eerst zien en dan kom ik mijn paard daar wel heen brengen. Alle mensen die hun paarden aan haar gegeven hebben. Zijn er bij die haar gewoon een leuk bedrag hebben geboden om een paard terug te kopen?
Deze mensen krijgen de kans, omdat mensen hun eigen verantwoording niet nemen tov hun eigen dieren. En omdat er toch nog zoveel mensen een veulentje zo leuk vinden, waardoor je op elke straathoek voor een habbekrats een paard kunt kopen. Ik wil niet zeggen dat mensen die een paard aan haar verkocht/gegeven hebben verantwoordelijk zijn. Dat voert te ver. Maar het zou zo handig zijn als de mensen die nu heel hard oordelen ook bij zichzelf eens nagaan hoe ze met paarden omgaan. Je kunt je dier ook gewoon houden als het ziek is en niet meer rijden als je geen 2 paarden kunt betalen. Dit soort mensen zouden dan al minder kans hebben. Of had je paard er neer gezet en haar een kleine bijdrage betaald waardoor het paard gewoon in eigendom bleef (en zij geld had om dingen te regelen). Verandering begint bij jezelf.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:49

IHN veel paarden heeft ze gekregen wat dat betreft begrijp je niet dat mensen niet even verder kijken dan hun neus lang is. Blijkbaar werkt het zo. Mensen die hier reageren en de situatie kennen hebben echt geen paard bij haar gebracht laat dat duidelijk zijn. Dus daar kan je niet over oordelen.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 11:21

Ik denk dat ze over het algemeen oordeelt, dat ze er gewoon niet bij kan hoe mensen uberhaupt een paard bij haar brengen een goed idee vinden..

En IHN om nog even op jou te reageren; Kijk eens op boktmarkt hoeveel gratis paarden er staan, onderlinge regelingen en noem maar op.. ze verzamelde ze gewoon..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:30

hmm. Ik had een antwoord getypt maar dat is weg. Het gaat me niet om haar specifiek. Maar precies wat je zegt, hoeveel paarden er hier ook gratis aangeboden worden. Ik heb er ook een aantal een gratis huis geboden. Maar de eigenaar van 1 van die paarden die zo begaan was moet nog steeds langskomen om te kijken waar haar lieveling terecht is gekomen. Het is nu 2 jaar geleden ofzo. En dat bedoel ik ermee. Mensen vinden het dan vaak te ver om zelf weg te brengen, maar dan krijgen dit soort mensen dus een kans. Wie zegt dat ik goed ben voor de paarden? Dan is het heel makkelijk om te oordelen over deze vrouw die ws ernstig ziek is en het ws ook allemaal erg goed bedoelt.

In ieder geval hou je paard zelf of laat inslapen als ie ziek is. En kan dat niet of wil je er gewoon een goed plekje voor, zorg dan iig dat mensen komen kijken, ga zelf kijken. Ga desnoods later op een onverwacht tijdstip nog eens kijken ook als dat 400 km rijden is en breng dan je paard weg. het valt me vaak op dat mensen zeggen graag een goede plek te willen, maar als je dan in onderhandeling zit is het. Hoe snel kun je hem ophalen? (o, en komen er wettelijk waardeloze en hyporiete contractjes om de hoek kijken, want waarom zelf je niet te berijden paard wel wegdoen, maar iemand die hem op dat moment een goede plek kan en wil bieden, maar waar omstandigheden mss ook kunnen veranderen dat verbieden? Dat is ooit eens in het leven geroepen volgens mij door iemand die zijn geweten wilde sussen. Als je dan zegt.. betaal een kleine bijdrage, dan blijft het jouw paard en kun je echt alles bepalen, dan wordt afgehaakt)
en stop eens met dat eeuwige gefok, zodat de markt weer enigszins normaliseert.
Dat bedoel ik..zulke mensen zullen er altijd zijn. Dat kun je niet veranderen. Je kunt wel kijken wat je in eigen gedrag kunt veranderen. Oordelen over mensen waar het gruwelijk fout gaat is altijd makkelijk. Maar het kan zover komen door mensen die het allemaal wel best vinden (en die dus ook hier op het forum zitten). Maar ja...dat kan dus zomaar betekenen dat je je paard van 5 jaar die nooit bereden kan worden maar wel gelukkig is zelf moet houden en dus zelf jarenlang niet op je eigen paard kunt rijden en er zijn er niet veel die dat offer voor hun zogenaamd grote vriend willen brengen. Dus moet ie weg. En tja...dan kan hij dus zomaar bij zulke zieke mensen terechtkomen.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 12:03

Daar heb je helemaal gelijk ik IHN, ik heb pasgeleden een topic geopend (Omdat ik wil Rijden) En daarin sla ik aan wanneer het rijden boven het verzorgen is gegaan in het paardenhouden. Helaas ook heel veel mensen die zeggen als ik niet meer kan rijden moet hij weg. Nou gaat het natuurlijk niet om het rijden, maar dit is om even een voorbeeld te geven dat deze mensen wel degelijk bestaan. Ik zelf zou áls mijn paard weg moet om wat voor reden dan ook, altijd eerst de huisvesting willen zien, om dit te voorkomen. Nou was deze mevrouw in kwestie, op haar manier en in haar ogen goed voor de dieren. Praat is met haar, en ze laat je zo meeleven met haar verhaal dat je haar geloofd. Dit doet ze niet met opzet, maar omdat ze zelf geloofd dat het zo goed is met alle gevolgen van dien.

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:06

Volgens mij is die Jolanda gewoon een verzamelaar, een "compulsive Hoarder".
Zie je ook wel eens op TV met hun huis vol kranten, fietsen, katten of hondjes met de stront tegen de muren aan geplakt.
Het vreemde is dat dit soort mensen vind dat er helemaal niets aan de hand is, terwijl de situatie volledig uit de klauwen giert.
Maar goed dat de dieren nu weggehaald zijn, deze dame heeft namelijk hulp nodig om haar bovenkamer weer op orde te krijgen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:13

ja, klopt. En ze was ook echt gek op die dieren. Maar het is gewoon een ziekte waar ze voor in behandeling zou moeten, maar goed.. aangezien ze het zelf niet zo ziet waarschijnlijk valt dat nog niet mee.
Veel pijnlijker vind ik dus haast nog dat mensen die "gezond" zijn zo had oordelen over zo'n vrouw die het op haar manier allemaal goed probeert te doen, maar zelf zonder blikken of blozen melden dat paard weg moet als ie niet meer te berijden is.
Als je de moeite neemt om idd zoals jij zegt de huisvesting te zien, desnoods kijken of er wat te vinden is op internet over een bepaald persoon, gaat kijken op onverwachte tijdstippen en mensen aangeeft dat paard niet gelijk opgehaald en ingeladen kan worden, maar dat je deze maatregelen treft is de kans dat het fout gaat al een stuk kleiner. Daar is dan geen contract voor nodig. Natuurlijk..het kan fout gaan. Het kan ook zijn dat een paard ergens goed staat en er iets gebeurt waardoor de zorg niet meer voldoet, maar de kans is heel veel kleiner. Maar helaas zijn er dus veel mensen die dit al teveel moeite vinden voor hun zogezegd grote vriend. Die stellen liever (ondanks alle waarschuwingen) een waardeloos contractje op om hun geweten te sussen of vragen zelfs geld voor hun kreupele bejaarde paard omdat ze de slacht willen uitsluiten en zeker willen zijn dat ie goed terechtkomt...daar zijn dus effectievere manieren voor, maar ja..die kosten tijd geld en moeite.....als ik er zo over praat begin ik me alweer op te winden, maar vind het zo jammer dat iedereen altijd zo snel is met wijzen en het veroordelen van mensen die vaak nieteens vanuit slechtigheid, maar vaker vol goede bedoelingen de foute beslissingen maken, maar niet bij zichzelf nagaan hoe ze zelf hier iets aan kunnen doen.

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:43

Wow, 2 van onze manegepaardjes zijn daar een paar jaar geleden heen gegaan "om van hun oude dag te genieten" en ik weet dat ze nog geen anderhalve maand geleden bezig was om een ander paard (van ruim 1.78 m.) in haar bezit te krijgen. Ik zit hier echt met open mond de verhalen te lezen. Arme beestjes :(

shetmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:15

Update:

Ik heb de stoute schoenen eens aan getrokken en op de fiets op de bewuste plek gaan kijken.

Als je werkelijk begaan bent met de dieren zouden vele het met me eens moeten zijn dat hier geen paarden gehouden kunnen worden.
Voor 2 shetlanders zou het leuk zijn, als je een schuilhok voor ze neerzet een verhard gedeelte en een stukje gras maakt. Om dit te kunnen realiseren met men wel eerst de heleboel over de kop trekken inzaaien en wachten tot je het een keer of 2 hebt kunnen maaien. Want zo als het er nu bij ligt groeit er zelfs geen onkruid.

Ook eens even met wat mensen uit de omgeving gesproken over hoe zij het hebben ervaren. De meeste zijn erg terug houdend en willen liever geen uitspraken doen. Ze geven als reden dat de eigenaresse nogal over verhit kan reageren. Iemand vertelde mij dat hij een keer geprobeerd had er op te wijzen dat zoveel dieren op deze oppervlakte niet kon maar kreeg worden naar zijn hoofd die ik niet graag wil herhalen.

De mevrouw in kwestie heeft jaren terug een paard gekocht genaamd Navajo hier is ook de ranch naar vernoemd. Omdat zij hier schik mee had wilde ze dit uitbreiden met nog een paardje en stond toen in een pension stal. Ze heeft na diverse pension stallen gehad te hebben het idee gekregen om een stichting op te richten om oude en verwaarloosde paarden en pony's op te vangen. Ook was het idee om naast de opvang van deze dieren gehandicapte kinderen te laten omgaan met deze dieren.

Om dit te kunnen realiseren heeft ze uiteindelijk het stukje grond gekocht en vervolgens de stichting opgericht.
In eerste instantie had zei naast dit stukje ook wat grasland gehuurd waar gebruik van gemaakt kon worden elders in de omgeving.
Paarden/Pony's werden opgeladen en naar het grasland gebracht zodat ze zomers gras hadden en winterdag bij haar op stal stonden.
Echter heb ik begrepen dat het stukje grasland maar voor de duur van 1 jaar gehuurd kon worden.

Door haar gedrevenheid in de stichting is ze de verkeerde kant op geslagen en het geen waar de stichting voor opgericht was min of meer uit het oog verloren. De paarden/pony's die haar werden aangeboden hadden bijna allemaal wel iets en dus extra aandacht en verzorging nodig.
Deze mevrouw werkte zelf in de (thuis) zorg en verdiende zo haar boterham en een dochter verzorgde dan overdag de dieren. Aangezien het aantal dieren steeds meer en meer werd is dit volledig uit de hand gelopen en kan ze het financieel niet meer voor elkaar krijgen.
Ik heb begrepen dat mevrouw de dieren eten gaf en zelf door de financiële tekort komen geen eten had. Dit heb ik te horen gekregen via via mocht dit echt waar zijn heb ik daar toch respect voor.

Wat ik echter niet kan begrijpen is inderdaad als mensen een dier weg willen doen om welke reden dan ook je toch even gaat kijken waar het dier terecht komt. Er zijn ook diverse mensen die hun dier hebben geschonken aan de stichting waarbij mevrouw het dier kwam halen en de mensen niet meer hebben omgekeken naar waar het dier terecht kwam.

Na nog steeds in de buurt te zijn van het bewuste stukje grond stopt er een auto en een mevrouw stapt eruit. Vervolgens rijdt de auto verder en ik ga langzaam naar die mevrouw en vraag haar of zei de eigenaresse is. Het blijkt een dochter te zijn, ik vraag haar voorzichtig naar de situatie en zei verteld mij wat er gisteren is gebeurd en dat het langer speelt dan alleen gisteren. ook verteld zij in grote lijnen hoe het eigenlijk is begonnen en fout gegaan. Klopt aardig met het verhaal ik eerder deze morgen gehoord had.
Maar dan komt de auto terug waar zij was uitgestapt en dit blijkt de eigenaresse te zijn mevrouw Jolanda. In eerste instantie verteld zei met vrij grove woorden en tranen in haar ogen het verhaal. Het komt er kort op neer een ieder die zich ooit bemoeit heeft met haar dieren welzijn heeft dit veroorzaakt samen met de gemeente Barendrecht. Als ik haar vertel dat ik het aantal paarden dat zei hielt wel erg veel vind voor de bewuste plek is zij niet meer zo aardig en krijg ik allerlei woorden zoals de cameraman op het filmpje van gisteren naar mijn hoofd geslingerd. Om aan te geven 20 woorden 19 niet voor herhaling vatbaar.

Ik ben er van overtuigd dat deze mevrouw beter geen dieren kan houden als ze ook zo tegen haar dieren te keer gaat is dat echt zielig.
Zo afgeblaft worden wil zelfs een dier niet.

Ik hoop echt dat de dieren die hier hebben gestaan een eerlijk en waardig voortbestaan krijgen en dat de mevrouw in kwestie ook wordt geholpen om van haar dieren verzamel drift af te komen.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:00

Ik heb ook nooit begrepen wat mensen in beweging bracht om haar hun paard tegeven dat voorop gesteld.
Verder had zij al 6 paarden voor ze de stichting vegon.
Ze huurde een grasland waar ze het te bont maakte.
Haar paarden verrot schold en er een zooitje van maakte.
Ik stond tien met mijn 2 paardjes op dat landje met inloop stal
Tegels ervoor met een baal kuil.
Zij kwam toen vragen of ik plek had voor haar met 6 paarden.
Omdat ik het huurde en niet ondermocht verhuren, en omdat mijn paarden allebei hengst waren,
Wilde ik dat risico niet nemen en ik vond het te veel 6 paarden bij mijn eigen paarden op dat landje.
Heb ik haar uitgelegt dat dat niet mogelijk was.

Vervolgens is zij gaan spitten via omwonende,
Van wie ik het huurde.
Toen ze dat eenmaal wist is ze gaan praten met de toen eigenaar van de grond.
Ik wist van niks tot er gebelt werd dat ik 2 maanden de tijd kreeg om te vertrekken.
Binnen een maand had ik een stal gevonden en ben vertrokken.

Daarna begon zij vreemde verhalen over mij rond te verspreiden.(had mij 1x gezien)
En begon mij via de telefoon te bedreigen, over het stukje grond.
Waar ik allang weg was, maar omdat ik door de verhuurde me eigen een beetje genaaid voelde.
Ik had namelijk al voor een heel jaar betaald wat hij weigerde terug te geven.
En ik 2 maanden kreeg om te vertrekken wilde ik ook echt die 2 maanden
Dat land aanhouden ondanks dat mijn paarden ergens anders waren ondergebracht.
Had ik zoiets van heb voor een jaar betaald (geen huurcontract,geen bewijs)
Dan maak ik die 2 maanden vol ook.
Was voor mij een prenciepe kwestie voor de verhuurder.

Omdat ik door haar elke dag meerdere keren werd gebelt,
En bedreigt en mijn paard ernstig ziek werd.
En ik dus wel wat anders aan me hoofd had, heb ik toegegeven en haar het slot laten doorknippen.
Vanaf die dag heb ik alleen maar last van haar gehad.met haar rare verhalen beschuldigen en bedreigingen.
Dus kom mij niet vertellen dat ik niet hard over haar mag praten.
Ik weet hoe zij werkelijk is, en hoe zij mensen bedreigt, inpalmt, bedriegt en manipuleert.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:03

Sorry voor de spelfouten! Zit via mobiel in de bus geen goede combi merk ik

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:13

Wenny, rot wat er allemaal gebeurd is.
maar dit is dus wat ik bedoel..die mensen met die shet vinden het nu zo erg, maar waarom hebben ze hem aan haar gegeven dan? Is 3 jaar geleden en jij bent al vanaf 2006 weg, dus als zij daar al die jaren stond met haar 6 paarden en mss al meer ook, moet het toen al een bende geweest zijn. Daar zet je dan toch je shet niet neer ongeacht de verhalen die ze ophangt? Waren ze mss toch wel blij dat ze van hun shet af waren?
En als ze niet verkoopt kan het niet, maar waarom dan niet als ze wisten dat het slecht ging, ernaar toe en beestje terugkopen. Proberen althans. Dat is dus wat ik bedoel. Wel mekkeren achteraf en het nu zielig vinden dat beestje een maand extra moet lijden, maar als ze jou toen al kenden heb je ze ongetwijfeld de verhalen verteld. Daarbij hadden ze zelf langs kunnen gaan. Dan was dit met die shet überhaupt niet gebeurd.

en laat even heel duidelijk zijn dat ik ook absoluut haar gedrag niet goedkeur en zoals ze doet in het filmpje lijkt het me een grote tok, maar ze is wel ziek. Overziet het niet meer en heeft het zo ook niet gewild waarschijnlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:19

Ik hoop dat niet alleen de paarden, maar ook de eigenaresse hulp krijgt, want dit is gewoon een ziekte.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:27

Ja uiteraard heb ik die mensen gewaarschuwd.
Alles uitgelegt, maar als hun er dan tog voor kiezen hun shet te geven.
Wat kan ik er dan verder nog aan doen.
Het is uiteindelijk namelijk hun pony en niet de mijne.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 maar als mensen niet luisteren.
Dan houd het voor mij ook op, ik kan 2 paarden betalen meer niet.
Dus kon de pony verder ook niet redden.
Ze heeft de pony trouwens in 2007 aan haar gegeven.
Ze was daar wezen kijken en vond het goed, dat is hun keus geweest.
Vanaf dat moment ben ik gaan schrijven en doen met lid en dierenbescherming.
Maar er gebeurde niks vanuit hun, dan houd het voor mij ook op.
Ik heb het gemeld heb mensen proberen over te halen pony's niet te brengen.
Wat kon ik nog meer doen dan dat, dan?

Daarbij moest de shet weg wegens prive omstandigheden.
En zijn hun toch ondanks alle verhalen in haar goedheid gaan geloven.
Terug verkopen/geven doet ze niet aan trouwens.
Dat had je pagina terug kunnen lezen.
Uit iemand anders der bericht.
En soms moet een pony nou eenmaal naar een andere eigenaar.
Dat wil niet zeggen dat de vorige eigenaars niet van die pony hielden.
Ze waren alleen te naief ook daar kan ik niks aan doen.
Laatst bijgewerkt door wenny op 12-04-13 16:01, in het totaal 2 keer bewerkt

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:37

Ben benieuwd wat er met de paardjes gaat gebeuren. Vraag me af hoe het dan nu met Liberty gaat van het toenmalige Hippisch Centrum Barendrecht..

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:40

petra31 schreef:
Wow, 2 van onze manegepaardjes zijn daar een paar jaar geleden heen gegaan "om van hun oude dag te genieten" en ik weet dat ze nog geen anderhalve maand geleden bezig was om een ander paard (van ruim 1.78 m.) in haar bezit te krijgen. Ik zit hier echt met open mond de verhalen te lezen. Arme beestjes :(

Sneu hé, lekkere ''oude dag'' is dat dan..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:20

wenny schreef:
Ja uiteraard heb ik die mensen gewaarschuwd.
Alles uitgelegt, maar als hun er dan tog voor kiezen hun shet te geven.
Wat kan ik er dan verder nog aan doen.

wel even een stuk uit je quote gehaald, maar is in reactie op deze. Ik heb het dus ook niet over jou. Ik heb het over die mensen die de shet gegeven hebben. Zij hadden de verantwoordelijkheid. Nu vinden ze het sneu voor hun shet, maar jij hebt ze dus (zoals ik al dacht) idd gewaarschuwd, maar zij wilden de shet kwijt. Ze hadden ook verder kunnen zoeken en het zekere voor het onzekere nemen na jouw waarschuwing. Het lijkt of je je aangevallen voelt, maar het dus geen kritiek op jou, maar op die mensen.
En ja..soms moet een dier weg. Is ook niet erg (of nou ja...enige reden voor mij zou zijn ziekte of financiele problemen en dan niet zelf nog wel een vakantie willen, maar echt geen geld om goed voor ze te zorgen, maar ik kan ook begrijpen dat anderen daar andere keuzes in maken) een dier wat niet gewenst is heeft er ook geen zak aan om te blijven. Maar neem dan iig de verantwoordelijkheid om een GOEDE plek te vinden. Na waarschuwingen gekregen te hebben toch je paard maar neerzetten (en je gaf zelf al aan dat het stukje sowieso te klein was voor al die paarden) dan is er ergens iets niet helemaal goed gegaan.

Anonymous85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:47

Ik ken deze mevrouw en haar kinderen inmiddels al 18 jaar. Ik heb met haar kinderen op school gezeten, en ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ze tegen mij als toen 8-jarige schreeuwde "Dat ze mij aan mijn haar alle hoeken van het schoolplein zou laten zien" om maar even aan te tonen met wat voor uitschot we hier te maken hebben.

Ze zal ongetwijfeld een goed hart voor dieren hebben, maar zoals vaker, zie je dat mensen hierin door slaan, omdat ze simpelweg de financiele middelen hier niet voor hebben, maar wel graag willen.

Toen ik 14 was (inmiddels 27), vertelde ze ons op de toenmalige stal Zuiderhoefslag, toen ze mijn moeder vroeg of dit paard van ons was, en mijn moeder dit beaamde, dat zij zelf ook 20 paarden had. Wij trokken onze wenkbrauw toen al op, want wij niet beter dat deze mevrouw Jolanda Verheijen altijd al van een uitkering geleefd heeft!! En wat bijverdiensten als dame van lichte zeden.. Haar kinderen (3) kwamen met gaten in de kleding naar school.

Hoe kun je in hemels naam van een uitkering voor -laat staan 1 paard- 20+ paarden zorgen met alle bijkomende dierenarts en onderhouds kosten zorgen? Simpelweg onmogelijk.

Deze mevrouw is zoals iemand al eerder aanhaalde, nog geen goudvis waard, en breng nooit en te immer een paard -dan wel ander dier- onder de hoede van deze mevrouw en/of haar kinderen.

Toen ik het filmpje op Rijnmond naar mijn moeder doorstuurde herkende ze haar direct, en eerste reactie was meteen "Nog geen steek veranderd". Het is een asociaal mens van de hoogste plank, en haar activiteiten mbt paarden/dieren moet onmiddelijk gestopt worden! Deze persoon is geen dieren waard!!