Nog 499 dagen tot de WEG 2014: vrijwilligers gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mala26

Re: Nog 499 dagen tot de WEG 2014: vrijwilligers gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:54

moest je ook niet vanaf eind april? op de site kijken van weg en dan inloggen om te kijken of je door bent ja of nee

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:17

Ik heb inderdaad even ingelogd (was lang zoeken!) maar mijn aanvraag is nog niet behandeld...

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:22

Dat zal best ja(dat lange zoeken)
Moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog niet heb gekeken maar ik heb alles gewoon in NE ingevuld dus denk niet dat ik erbij kom

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:33

Ik snap het niet helemaal,

Wil graag me aanmelden..Waar o waar?

edit:
Als je frans moet spreken, never mind..
kan engels als de beste maar absoluut geen frans

Misschien als mensen daar heen gaan om te kijken dat we kunnen liften en samen met groep kunnen ;)

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:31

Intussen al iemand reactie? Ik mag ten vroegste volgende maand een bericht verwachten waarin de mogelijkheden staan om op gesprek te komen. 'k Ben nieuwsgierig...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:30

Ik heb reactie! Ik mag op gesprek komen in Parijs of Caen, denk dat ik toch maar voor de optie telefonisch interview ga ;)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:33

Elise_K schreef:
Ik heb reactie! Ik mag op gesprek komen in Parijs of Caen, denk dat ik toch maar voor de optie telefonisch interview ga ;)

Wauw! Gaaf zeg! Kon je nou wel Frans? Want ik denk dat ze je wel in het Frans gaan ondervragen ;)
Maare, je kan ook een paar daagjes Frankrijk doen als je daar heen kan ;)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:52

heidy_wilco schreef:
Elise_K schreef:

Wauw! Gaaf zeg! Kon je nou wel Frans? Want ik denk dat ze je wel in het Frans gaan ondervragen ;)
Maare, je kan ook een paar daagjes Frankrijk doen als je daar heen kan ;)

Ik kan het Frans verstaan, maar niet vloeiend spreken. Heb inmiddels maar de optie telefonisch interview aangevraagd, want voor 20 minuten gesprek is het me misschien iets te kostbaar om naar Frankrijk te gaan.

In de mail die ik heb gekregen stond onderin dezelfde brief in het Engels, van wat ik heb begrepen heb, moet je alleen maar basis Frans kunnen verstaan, zoals het promotiefilmpje van de WEG.

Maar ben erg benieuwd van wat ze vragen en willen!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:16

Elise_K schreef:
Ik kan het Frans verstaan, maar niet vloeiend spreken. Heb inmiddels maar de optie telefonisch interview aangevraagd, want voor 20 minuten gesprek is het me misschien iets te kostbaar om naar Frankrijk te gaan.

In de mail die ik heb gekregen stond onderin dezelfde brief in het Engels, van wat ik heb begrepen heb, moet je alleen maar basis Frans kunnen verstaan, zoals het promotiefilmpje van de WEG.

Maar ben erg benieuwd van wat ze vragen en willen!

Oh, dus nog even een beetje oefenen misschien en dan gaan met die banaan ;)
Ik duim voor je! Lijkt me een fantastische ervaring!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:17

Wat gaaf zeg!! ik duim voor je!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:07

Dankjulliewel! Ik was vooral erg benieuwd of andere mensen die zich hadden aangemeld al iets hadden gehoord?

Ach, ik hoor het wel: het zou leuk zijn als t allemaal doorgaat, maar lukt het niet, dan kan ik vast andere leuke dingen bedenken voor m'n zomerbesteding ;)

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:10

Elise_K schreef:
Dankjulliewel! Ik was vooral erg benieuwd of andere mensen die zich hadden aangemeld al iets hadden gehoord?

Hetzelfde hier! Ik heb ook een telefonisch interview aangevraagd, 'k ben nieuwsgierig wat het gaat inhouden :-)

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:53

Ha en meteen al een update: ik kreeg vandaag een mail met daarin de vraag om een datum voor het telefonisch interview te kiezen. Bij het inloggen bleek de helft van de datums al voorbij. Ik heb meteen aangegeven dat ik morgenvoormiddag gebeld wens te worden. Ik heb vorige week vrij veel Frans moeten spreken, hopelijk is daar wat van blijven hangen :-)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:57

Succes dan :)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:59

Goed dat je het zegt! Ik wachtte nog op een link, maar ik zag dat ik ook al de tijden kon aangeven inderdaad!
Maar even een paar franse films zonder ondertiteling gaan kijken van te voren!

Laat je weten wat voor vragen ze stellen en hoe het ging?

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:03

Ja ik vond ook dat ze nogal laat waren met hun communicatie, vandaar dat ik het even meegaf. Ik zal je zeker laten weten hoe het was!

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:39

Elise_K schreef:
Laat je weten wat voor vragen ze stellen en hoe het ging?

't Is net gedaan :)

Ik had een heel vriendelijke dame aan de lijn. Ze heeft met mij eerst alles overlopen wat ik had ingevuld bij de inschrijving (van ervaringen over talen tot kledingmaat).
Dan kwamen we aan de eigenlijke jobs. Bij de inschrijving moest je opgeven in welke sectoren je wilde werken. Zij noemde dan mogelijk toepasselijke of interessante jobs op en ik moest dan zeggen of ik het wel of niet zag zitten (er was bijvoorbeeld iets bij met veel redactie, wat ik geweldig vindt, maar ik ben niet zelfzeker genoeg om in het Frans te schrijven voor een groot publiek, dus dat heb ik geweigerd). Uiteindelijk kwamen we dan tot een lijstje van 3 mogelijke jobs. In maart weet ik welke het wordt (if any). In juni is er dan de eerste trainingssessie. Ze gaf ook al aan dat je best niet te lang wacht met naar overnachtingsmogelijkheden te zoeken, want er is niet zo veel daar in de buurt.
Dat was het zowat denk ik. Ik heb de hele zwik in het Frans gedaan. 'k Heb af en toe wel 'ns gevraagd om iets te herhalen, maar ze was heel vriendelijk en vond dat niet erg. Alles samen heeft het gesprek een klein half uurtje geduurd.

Wanneer is't aan jou?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:58

Ja volgende week ergens... Ik word hier nu wel een beetje bang van hahaha! Want in de applicatie stond dat je het Frans moest verstaan, dat lukt ook wel, ik weet alleen niet in hoeverre ik een half uur kan terug praten :')

Maar klinkt verder heel vriendelijk, wat voor jobs waren er nou voor jou?

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:29

Ik ga er nu wel van uit dat je mag vragen om dat ook in 't Engels te doen hoor! Maar ik heb vorige week enkele volle dagen enkel Frans moeten spreken (omdat de mensen met wie ik reisde enkel Frans konden) dus ik voelde mij nu wel gesterkt om het in 't Frans te doen :-) Ze zijn in elk geval heel vriendelijk, dus geen paniek.

De 3 jobs die ik uiteindelijk heb 'gekozen' als favoriet zijn:
1/ Assistant revue de presse
2/ Assistant centre de média
3/ Assistant accrédition acceuil VIP

Dat waren allemaal dingen waarvoor kennis van meerdere talen werd gevraagd, en mijn talen kunnen gebruiken was voor mij prioritair, omdat ik denk dat ik mij daarmee echt nuttig kan maken. 'k Ben nu wel nieuwsgierig wat het gaat worden…
Ik vond iets leuks om te overnachten in de buurt (enkel een kamer, met gedeeld sanitair), maar ik weet niet goed welke dagen ik moet boeken. Zou van een dag VOOR tot een dag NA het evenement voldoende zijn, of zou je vroeger/later aanwezig moeten zijn? Dat had ik dus moeten vragen, maar ik dacht er natuurlijk pas aan toen ik de telefoon al had neergelegd.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:01

Oeh, goede! Ik zal het op mijn lijstje schrijven van dingen die ik kon vragen.

Ik las bij het opgeven iets van slapen bij Franse vrijwilligers, lijkt me een stuk gezelliger en goedkoper. Had jij daar nog wat van gehoord?

Jouw jobs klinken vet! Zijn geen plaatsen waar je zo 123 normaal niet komt :j

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:37

Elise_K schreef:
Ik las bij het opgeven iets van slapen bij Franse vrijwilligers, lijkt me een stuk gezelliger en goedkoper. Had jij daar nog wat van gehoord?

Er komt een site of tool of zoiets waarbij vrijwilligers elkaar kunnen vinden. Maar dat is nog niet voor meteen. Dus ze raden aan al wat vroeger iets te boeken. Ik had in 1ste instantie ook aangegeven bij een andere vrijwilliger te willen, maar nu zag ik dat er op AirBnB nog wel redelijk wat beschikbaar was in Caen zelf, dus misschien dat ik daarvoor ga kiezen… Spannend he :-)

Ik ben journaliste en kom wel geregeld in het perscentrum van enkele concoursen, maar 't zou leuk zijn om het 'ns van de andere kant te zien en eraan mee te werken. Lijkt mij leuk te staan op mijn CV. Want dat vind ik wel een vereiste: 't is natuurlijk een topervaring, maar dan is het daar bovenop ook echt 'waardevol'. Ik verdien er weliswaar rechtstreeks niks aan, maar op termijn helpt het mij misschien om betere jobs te krijgen… wie weet!

Ik duim alvast voor jouw interview!!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:16

Ik heb ook een gesprek gehad, eindelijk (!) Gelukkig begon de mevrouw direct in het Engels, dus dat scheelde weer.

Voor veel dingen had ik te weinig ervaring, zo moest je bijvoorbeeld voor schrijver minstens nationaal jurylid zijn, en voor assisteren bij een springparcours moest je minstens 5 wedstrijden op internationaal niveau al eerder hebben geholpen en beschikbaar zijn voor een week training in juni.

Uiteindelijk heeft ze me opgeschreven als "rabbit" (protocollen lopen), Bij een informatiestand staan, omdat ik wel meerdere talen spreek, en als een soort van invaller telkens een half uurtje ergens anders staan als die vrijwilligers lunchen waren. Daardoor zou ik wel veel sport kunnen zien zei ze.

In mei krijgen we uitslag, dus nog even wachten :)

@Liesbetje: Ik had nog gevraagd hoeveel dagen we van te voren er moesten zijn, ze zei 1 of 2, om een beetje uitleg te krijgen en om het uniform op te halen. En over een paar weken komt er op de "volunteer" pagina inderdaad een speciale afdeling over "accommodatie".

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:09

Dat klinkt niet slecht, nu maar afwachten!
Ik heb intussen een kamer geboekt via AirBnB, beetje buiten het centrum van Caen, maar niet duur. En in't ergste geval, annuleer ik dat nog gewoon :-)