Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:51

idefix4 schreef:
Zo zie je maar! de goede beeldhouwer en kunstschilder zijn uit. We kunnen nu gewoon allemaal kunst maken. Wat ik me afvraag is of je paard zo nou meer opbrengt? :+ Sorry hoor, als ik dit zie, vraag ik me af, waarom we kunst moeten subsidiëren. Dan denk ik: Dat is weggegooid geld aan een stel niksnutten die er niks van bakken. Toch eens informeren of mijn paarden ook onder kunst vallen? Ze staan hier als levend kunstwerk langs een wandelroute en stelen de show... Dat moet het ministerie van cultuur toch ook wat waard zijn?

Dit is geen kunst, dit een luie kunstenaar, die gewoon maar wat neerpleurt!

We konden altijd allemaal al kunst maken. :j

Staat er bij waarom deze kunstenaar het paard daar heeft "opgehangen"?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:04

Yup hij staat voor

Citaat:
'Het 'stokpaardje' staat symbool voor alle verloren gevechten, dus ook de kleine tegenslagen des levens die vaak ongemerkt voorbijgaan', besluiten de leden van Zabriskie Point.

Dat op zich is al een verloren moeite. Ik zie het er niet aan af.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:06

Ongebruikelijke context kan voor ophef zorgen, wat niets zegt of hetgeen hier getoond wordt zinvol is.
En of dit Kunst is, daar denkt ik het mijne van. Genereert wel publiciteit voor 'de kunstenmaker'.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:08

Hij is dood, dus heeft het "gevecht verloren.

Tegenslagen des leven die vaak ongemerkt voorbijgaan zie je terug op de manier, dat hij hangt op een plek waar veel mensen langskomen, hij blijft niet onopgemerkt. :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:09

Hè gatver, ik ben geen gevoelig type, maar dit vind ik dus echt walgelijk. :n

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:18

Ik vind de dood geen kleine tegenslag. Dat is vaak toch een moment van een omwenteling. Er blijft altijd iemand met een flink verlies achter en zelf heb je er daarna ook nog maar weinig plezier van...
En wie weet, was dit paard ernstig ziek en blij dat ie uit zijn lijden werd verlost. Tja, dan is het ook geen verloren gevecht maar een nieuw begin. Ik zie dit niet als een klein verlies. :n

Ze willen niet choqueren, maar dat bereiken ze er wel mee. En ik blijf er bij dat het inderdaad, zoals iemand hier al schreef kunstzinniger is, om zelf iets te creëren. En niet zo maar een dood paard ergens op te hangen. Ik zie dat niet als kunst. Dit is de subsidie niet waard.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 05-04-13 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:19

Het zal je paard maar zijn geweest...
Ik ben er niet zo blij mee, ik kan er slecht tegen als mensen dieren gebruiken voor 'kunst'. Op gezette dieren vind ik dan weer niet zo erg, maar dan alleen om het dier te herdenken om hoe hij geweest is.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:20

idefix4 schreef:
Ik vind de dood geen kleine tegenslag. Dat is vaak toch een moment van een omwenteling. Er blijft altijd iemand met een flink verlies achter en zelf heb je er daarna ook nog maar weinig plezier van...

Maar een willekeurig "gevecht" verliezen kan worden gezien als de tegenslag.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:22

Ik zie de dood niet als een gevecht, dus slaat ie bij mij de plank al mis. Leven, da's pas een gevecht!

Cil_

Re: Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:22

De bezuinigingen van ons kabinet op kunst en cultuur zijn zo gek nog niet.....

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:26

Fiffill schreef:
Niks nieuws.... dode paarden (of delen ervan) worden al zo vaak gebruikt. Ik vind het persoonlijk altijd wel interessant/mooi om te zien (al is het niet erg origineel) en snap het probleem nooit zo. :) Dieren worden er niet speciaal voor geslacht, en dieren worden wel vaker opgezet. Wat is daar mis mee?

Berlinde de Bruyckere

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

(dit zijn overigens huiden afkomstig van het slachthuis die opnieuw gemaakt zijn tot "paard")

Maurizio Cattelan

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Kunst is imo niet in een zin te vangen , ieder oog kijkt anders.
Ook bij deze foto"s ervaar ik bij mezelf verschillen , de ene vind ik naar , de andere haast grappig , en weer een andere bijna onwerkelijk......
Wat mij stoort aan het gemeldde in de openingstopic, is dat mensen er ongevraagd mee geconfronteerd worden. (dit gebeurd met bijv. een standbeeld ook , maar dit is imo toch van een anders soort kaliber)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:31

Ik vind dit helemaal geen kunst.
En huiden uit slachthuizen? Nou lekker als je even ziet dat de huid van paardlief even gebruikt wordt als kunstwerk.
Opgezette dieren zijn geen kunst.
Het opgehangen paard zou niet aan iedereen toonbaar mogen zijn, als je dit al kunst wilt noemen, zorg dan dat het niet aan iedereen dat er langs wandelt getoond wordt.

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:31

Ik vind het vrij gruwelijk, maak dan een schilderij oid van het paard dat er hangt en exposeer dat.
Dit is wel heel confronterend en onrespectvol
Tegenwoordig kan alles maar als kunst worden gezien, zolang er maar mensen zijn die het zien als kunst..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:36

Tja mooi vind ik het niet, maar ik ben er niet op tegen hoor.

Ga er niet vanuit dat ze het paard speciaal gedood hebben hiervoor, dus tja of ie dan direct de oven in gaat of eerst nog wat weekjes/maandjes ergens hangt en dán de oven in gaat...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:40

Persoonlijk zie ik dieren en mensen liever levend maar als hier geen dier speciaal voor gedood is dan heb ik er geen moeite mee, wel met het feit dat je als voorbijganger geen keus hebt en het zo maar in het openbaar tegen kunt komen. Dus in een museum ermee.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:40

Verschrikkelijk, ik moet er niet aan denken dat mijn overleden paardje hier terecht zou komen... Ondraaglijk :brr:

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:41

Tja rakkertje opgezet in je huiskamer ala, maar vind sommige plaatjes ronduit sadistisch, "paard hangend aan plafond" ik snap m niet ??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:42

Heleennn schreef:
Verschrikkelijk, ik moet er niet aan denken dat mijn overleden paardje hier terecht zou komen... Ondraaglijk :brr:

Dus als je paard overlijd laat je hem/haar cremeren en zet je hem op de schoorsteenmantel? Wat denk je dat er mee gebeurt als hij overleden is en met de ophaaldienst meegaat?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:44

Julez schreef:
Vraag me af wanneer iemand een dood mens of een baby zo zou ophangen als zijnde 'kunst', of er dan ook zoveel mensen zouden zijn die het goed praten. Denk dat iedereen het dan wel erover eens is dat het luguber is. Waarom dit dan niet?

Zoiets dacht ik ook ja 8-)

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:45

Bah, walgelijk.
Zeker zo hulpeloos als het daar hangt.

enomis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:45

ik vind het gewoonweg respectloos en luguber... de mens lijkt zijn respect steeds meer te verliezen... kunst... mn reet! die kunst-lui weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen om aandacht te trekken.... en dan in naam van iets anders... bla bla bla ik kots dr van.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:52

bigone schreef:
Heleennn schreef:

Dus als je paard overlijd laat je hem/haar cremeren en zet je hem op de schoorsteenmantel? Wat denk je dat er mee gebeurt als hij overleden is en met de ophaaldienst meegaat?

Wat een respectloze reactie :\ Mijn paard is inderdaad gecremeerd.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:59

Anoli schreef:
Tja mooi vind ik het niet, maar ik ben er niet op tegen hoor.

Ga er niet vanuit dat ze het paard speciaal gedood hebben hiervoor, dus tja of ie dan direct de oven in gaat of eerst nog wat weekjes/maandjes ergens hangt en dán de oven in gaat...

Lees jij geen kranten? Volgens mij gaat dat vlees gewoon naar Ikea. :D
En een dood paard, dat is ingeslapen thuis, mag mee met rendac. En dat vind ik een prima zaak! Ik kan me overigens niet voorstellen, dat ze hier een ingeslapen paard voor hebben gebruikt. Dit paard is gewoon geslacht en was dus ter consumptie. En persoonlijk vind ik dat in een land waar de voedselbank hoogtij vier en waar er werelddelen zijn met honger een prima zaak om hem op te eten. Ik ga mijn boterham toch ook niet in Ethiopie achter glas etaleren? Ik zie dat als hetzelfde. 't Had in dit geval eten kunnen zijn.

En inderdaad, vraag me ook af of het met een mens wel had gemogen. Maar ja, er worden ook lichaamsdelen van mensen op sterk water gezet voor in musea...
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 05-04-13 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:00

Er zit geen paardenvlees in ikea balletjes idefix4 ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:01

_O-