Ophef in Amerika over doodschieten paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamamba123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:23

Sok schreef:
Jep, volgens mij is dat Jolliegirl op bokt! :D

Ik snap niet zo goed wat ze anders hadden verwacht? :+
Staan ze daar met z'n allen te grienen om een paard wat uit z'n lijden verlost is..
Moest stiekem een beetje om hun reactie lachen :')

Pardon!!!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:25

Annevandam schreef:
Op youtube filmpjes zegt hij dat het paard sowieso geslacht werd en dat het dus 'niet uit maakt'
Ziek triest gedrag dit..

hoezo hier word er toch ook door het hoofd geschoten. het kan niet dat hij het voor de ogen van andere heeft gedaan ben ik het mee eens, maar voor de rest voor het beestje maakt het niks uit

geerke

Re: Ophef in Amerika over doodschieten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:27

hoe moet je anders een paard doodschieten?
Dit is een vrij effectieve en pijnloze methode.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:52

Maar is het niet zo dat het juist erg risicovol is met een gewoon pistool? Vanwege de dikke schedel en de kleine hersenen? Ik heb wel eens gehoord dat het heel lastig is om raak te schieten, en dat een kogel heel snel afkaatst op die dikke schedel. Dus het had ook heel anders kunnen aflopen, dat het paard niet dood was bij dat eerste schot. Vorig jaar nog een Bokt nieuwsbericht over een paard dat drie schoten in zijn hoofd had overleefd.. Ik vind schieten met een gewoon pistool dus geen goede manier, stel dat paard beweegt zijn hoofd net op het verkeerde moment.. die man heeft geluk gehad dat het deze keer toevallig meteen raak was denk ik..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:56

je moet ook het pistool er tegen houden en op de goede plek schieten....en dan inderdaad hopen dat het paard zijn hoofd niet beweegt.
Vroeger met de slipjachten in Engeland (toen er nog niet op iedere hoek een da stond)en een paard brak z'n been werd dit ook gedaan zonder schietmasker.
Lijn van linkeroor naar rechteroog en rechteroor naar linkeroog.Plek waar de lijnen elkaar kruisen schieten.

Tamamba123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:04

Wat moet er door het paard dor zijn hoofd zij gegaan, moet je voorstellen een pistool op je hoofd te krijgen verschrikkelijk. Ik zou het mijn eigen paard nooit aandoen, het idee dat iemand mijn paard zou opeten nee zou hier onderdoor gaan. Kan ook niet begrijpen dat mens zo makkelijk denken over de slacht, voor wat voor dier dan ook. Ik weet dat mijn paard haar leven zou geven voor mij en dat is ook absoluut andersom.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:08

Dat is een andere discussie wel of niet schieten/spuiten. maar het paard denkt niet zoals wij mensen
en je paard zal vluchten als het kan en jou niet eerst komen redden hoor. dat is pennygedachten

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:18

Tamamba123 schreef:
Sok schreef:
Jep, volgens mij is dat Jolliegirl op bokt! :D

Ik snap niet zo goed wat ze anders hadden verwacht? :+
Staan ze daar met z'n allen te grienen om een paard wat uit z'n lijden verlost is..
Moest stiekem een beetje om hun reactie lachen :')

Pardon!!!!

Pardon wat?

Tamamba123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:16

StalNollie schreef:
Dat is een andere discussie wel of niet schieten/spuiten. maar het paard denkt niet zoals wij mensen
en je paard zal vluchten als het kan en jou niet eerst komen redden hoor. dat is pennygedachten

Daar ben ik het niet mee eens maar heb geen zin om deze discussie aan te gaan. Ik weet wat ik voor band ik heb met mij paard en zal haar absoluut de kogel besparen.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:31

Tamamba123 schreef:
Wat moet er door het paard dor zijn hoofd zij gegaan, moet je voorstellen een pistool op je hoofd te krijgen verschrikkelijk. Ik zou het mijn eigen paard nooit aandoen, het idee dat iemand mijn paard zou opeten nee zou hier onderdoor gaan. Kan ook niet begrijpen dat mens zo makkelijk denken over de slacht, voor wat voor dier dan ook. Ik weet dat mijn paard haar leven zou geven voor mij en dat is ook absoluut andersom.

Helemaal niks, paarden blijven dieren en die kunnen niet nadenken/generaliseren zoals wij mensen dat doen ;) Tuurlijk pikken ze bepaalde signalen op, zoals angst en onrust en daar reageren ze op. Maar paard kan niet denken: "ow jeeh een pistool, ik ga eraan" :+
En wat betreft je laatste zin daar ga ik maar niet eens op in :') Lief dat je dat idee hebt, maar dan kan de waarheid nog eens hard aankomen :Y)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:51

8nnemiek schreef:
Maar is het niet zo dat het juist erg risicovol is met een gewoon pistool? Vanwege de dikke schedel en de kleine hersenen? Ik heb wel eens gehoord dat het heel lastig is om raak te schieten, en dat een kogel heel snel afkaatst op die dikke schedel. Dus het had ook heel anders kunnen aflopen, dat het paard niet dood was bij dat eerste schot. Vorig jaar nog een Bokt nieuwsbericht over een paard dat drie schoten in zijn hoofd had overleefd.. Ik vind schieten met een gewoon pistool dus geen goede manier, stel dat paard beweegt zijn hoofd net op het verkeerde moment.. die man heeft geluk gehad dat het deze keer toevallig meteen raak was denk ik..

Met een kundige schutter geen probleem. Zo heb ik met een kennis vorige zomer twee paarden van me geeuthaniseerd ("skjóta í gröf" zoals de ijslanders het noemen). Inderdaad gewoon met een .20 handpistool dat voor dit soort doeleinden is geproduceerd. Ik heb het paard aan het halster gehouden, hij heeft geschoten. Deze schutter is zeer ervaren, en werkt in het locale slachthuis.
Bepaald geen leuke klus, maar het hoort imo óók bij de verantwoordelijkheden als dierenbezitter.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 28-03-13 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:53

geerke schreef:
je moet ook het pistool er tegen houden en op de goede plek schieten....en dan inderdaad hopen dat het paard zijn hoofd niet beweegt.
Vroeger met de slipjachten in Engeland (toen er nog niet op iedere hoek een da stond)en een paard brak z'n been werd dit ook gedaan zonder schietmasker.
Lijn van linkeroor naar rechteroog en rechteroor naar linkeroog.Plek waar de lijnen elkaar kruisen schieten.

Gefeliciteerd, je hebt waarschijnlijk net een groot gat in de voorhoofdsholte van paard geknald, en het dier is nog springlevend.
(en als je me niet gelooft, zoek een een paardenschedel op en kijk waar zich de hersenen bevinden, het door jouw aangehaalde cliche gaat voor veel diersoorten op, maar niet voor paarden, het beschreven punt ligt bij de meeste paarden hoog in de voorhoofdsholte, net vóór de hersenen...auw).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:01

Tamamba123 schreef:

Niks natuurlijk :') denk je nou echt dat een paard kan bedenken "goh er staat een pistool op mijn hoofd oh nee"?
Paard werd gerustgesteld, leek hartstikke rustig, geen stress. Goed geschoten en in één keer klaar. Beter dan sommige andere dieren geslacht worden.

Kuggur schreef:
8nnemiek schreef:

Met een kundige schutter geen probleem. Zo heb ik met een kennis vorige zomer twee paarden van me geeuthaniseerd ("skjóta í gröf" zoals de ijslanders het noemen). Inderdaad gewoon met een .20 handpistool dat voor dit soort doeleinden is geproduceerd. Ik heb het paard aan het halster gehouden, hij heeft geschoten. Deze schutter is zeer ervaren, en werkt in het locale slachthuis.
Bepaald geen leuke klus, maar het hoort imo óók bij de verantwoordelijkheden als dierenbezitter.

Toen ik op IJsland werkte werd 't ook wel gedaan met een jachtgeweer, werkte ook (zowel schaap als paard)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:25

Fiffill schreef:
Toen ik op IJsland werkte werd 't ook wel gedaan met een jachtgeweer, werkte ook (zowel schaap als paard)

Op zich geen probleem, het enige is dat het vooral met een paard wat onhandiger werkt, door de lange loop moet je eigenlijk een stuk hoger staan dan het paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:41

Kuggur schreef:
geerke schreef:

Gefeliciteerd, je hebt waarschijnlijk net een groot gat in de voorhoofdsholte van paard geknald, en het dier is nog springlevend.
(en als je me niet gelooft, zoek een een paardenschedel op en kijk waar zich de hersenen bevinden, het door jouw aangehaalde cliche gaat voor veel diersoorten op, maar niet voor paarden, het beschreven punt ligt bij de meeste paarden hoog in de voorhoofdsholte, net vóór de hersenen...auw).

Wel hoor....dat heb ik op mijn opleiding gehad...neem toch aan dat ze dat daar wel wisten?
En als je me niet gelooft.Teken even z'on kruis en dan zie je dat de hersenen inderdaad daar zitten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:39

Kuggur schreef:
Fiffill schreef:

Op zich geen probleem, het enige is dat het vooral met een paard wat onhandiger werkt, door de lange loop moet je eigenlijk een stuk hoger staan dan het paard.

:j nu was dat ook wel voor speciale gevallen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:21

luckyfarm schreef:
Ik woon 13 jaar in Amerika en niet iedereen in mijn kennissenkring is het eens dat het slachten in de U.S. verboden is. En om nou alle Amerikanen hypocriet te noemen in van alles en nog wat.... Ga er eerst eens langere tijd wonen om een weloverwogen mening te vormen.

Hoera! Ik dacht al, waar blijft ie? ;)

Dus omdat wij er geen 13 jaar wonen, mogen we er geen mening over hebben?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:28

geerke schreef:
Wel hoor....dat heb ik op mijn opleiding gehad...neem toch aan dat ze dat daar wel wisten?
En als je me niet gelooft.Teken even z'on kruis en dan zie je dat de hersenen inderdaad daar zitten.

Tuurlijk joh, als jij dat wil dan weten ze het op "jouw opleiding" beter dan dierenartsen en slachthuispersoneel. Heb je die schedel er al eens bij gepakt? Neem aan van niet, ik heb jouw wel meer ongefundeerde en ronduit foutieve informatie zien verspreiden.
Maar goed in dit geval niet zo´n probleem gezien geen enkele bokker hier wat mee zal doen.

NB. Die opleiding waar je mee schermt, is dat de opleiding tot groom...?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:48

en wat voor foutieve info spreid ik dan in het rond?
Inderdaad opleiding paardenverzorging lesgeven en ziektes,in Engeland....long time ago.
Toen kreeg je dit onderwerp nog om bij urgente gevallen weten in te grijpen.
Je word trouwens lekker persoonlijk,en je komt vreselijk sympathiek over ;)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:53

Geerke, volgens mij valt Kuggur je aan ~~}>

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:00

lisa_pluisje schreef:

:j ben ook helemaal bang geworden...hij/zij weet wel waar te schieten namelijk :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:09

geerke schreef:
e
Inderdaad opleiding paardenverzorging lesgeven en ziektes,in Engeland....long time ago.

Indrukwekkend, nu begrijp ik je eeuwige kritiek op dierenartsen beter.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:13

misschien zitten hier in het zuiden van frankrijk wel niet zulke goede dierenartsen?
Die weinig verstand van paarden hebben?
Mijn kritiek komt door de dingen die ik hier meemaak,in het echt dus ;)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:58

geerke schreef:
lisa_pluisje schreef:

:j ben ook helemaal bang geworden...hij/zij weet wel waar te schieten namelijk :')

Voornamelijk in eigen voet :D

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 22:40

Het is een raar verhaal, maar die man heeft het paard wel op een goede manier afgeschoten. Hij stelt hem netjes gerust en het paard had niks door.