Babootje schreef:Colway schreef:Ik denk los van de stijgende kosten zijn er gewoon veel grotere problemen die spelen als baanverlies of de mensen die de zogenaamde top hypotheken hadden. Mijn baan is ook niet zeker meer en in mijn omgeving ken ik er al enkele die geen verlenging krijgen of waar het bedrijf gewoon failliet is. En ook al heb je een goed opleiding en jarenlange ervaring er zijn gewoon in bepaalde branches vacaturestops. Mocht ik mn baan echt kwijtraken dan kunnen we best nog even rekken, maar als het te lang duurt zullen we toch moeten bezuinigen en dan zal er eerst naar het paard worden gekeken.
Hier idem. Wij zijn over de jaren heen al behoorlijk in inkomen gedaald. Eerst manlief baan kwijt (nu noodgedwongen ZZP-er) en daarna mijn inkomen (ik was al ZZP-er) meer dan gehalveerd door de bouwcrisis. Het gaat allemaal nog net door niet met vakantie en niet (meer) uit (eten). Goedkopere stallen zijn er eigenlijk niet in mijn omgeving, wel verder weg en dan moet je toch weer altijd in de auto stappen (dus extra benzinekosten). Een vaste baan is voor ons echt niet meer te krijgen (duidelijk in verband met de leeftijd).
Nu heeft ons geweldige kabinet in haar regeerakkoord opgenomen dat de kleine zelfstandigenaftrek wordt afgeschaft, hetgeen voor ons nog een paar 1000 euro paar jaar in de "achteruit" betekent, omdat we beide ZZP-er zijn. Bedoeld om uitwassen in de flexibele arbeidsmarkt tegen te gaan (mensen die uit dienst gingen en zich door hun baas als ZZP-er lieten inhuren). Maar in evenzoveel gevallen zijn mensen zoals wij noodgedwongen ZZP-er geworden, nemen zelf alle risico's omdat verzekeringen voor ziekte of arbeidsongeschiktheid onbetaalbaar zijn. Mensen die goed gekwalificeerd zijn, met veel ervaring, die willen en kunnen werken maar door werkgevers gewoon te oud gevonden worden, worden nu extra belast (bestraft) omdat ze werken. Kan het nog gekker?
Zorgkosten die maar oplopen (logisch ook met frauderende farmaceutische industrie en dito ziekenhuizen die frauderen met het declareren van niet uitgevoerde of onnodige behandelingen. Fijn gevolg van het privatiseren van de zorg. Mensen met een chronische ziekte moeten straks zelf gaan meebetalen aan hun zorg. Wie weet wat zijn/haar inkomen volgend jaar nog is? Ik in ieder geval niet.
Nee, het is hier echt niet meer leuk in NL en overweeg emigratie naar een land dat zich niet heeft laten lokken in de euro ellende en nu nog 1 van de meest welvarende landen is in Europa: Zweden. Waar de zorg nog een zorg is van de staat. En waar mensen die goed gekwalificeerd zijn en ervaring hebben met open armen worden ontvangen. Ook 50+![]()
Mjah, eerst nog huis verkopen
Mijn man en ik krijgen ook steeds meer zin dit land te verlaten, het is absurd hoe deze regering bezig is. We hebben beiden nog werk,maar als onze bazen besluiten dat de keet gaat sluiten omdat produceren in het buitenland goedkoper is zijn wij ook zuur...Ik maak me zo kwaad om die kletsbroeken in Den Haag, wat een dwazen! Mijn paardjes hebben het nog goed gelukkig,maar als de klad erin komt zal mijn oude paard eerder weggaan,simpelweg omdat ik zijn medicatie dan niet meer kan betalen.

Ik wil dan ook niet meer terug. Maar hier is natuurlijk ook crisis en het leven duur. Maar eerlijk is eerlijk... Nederland is bijzonder vindingrijk in het uitpersen van de bevolking. En hondenbelasting hoeft hier niet.