Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:57

Gefeliciteerd allemaal!

Ik vind het ergens ook wel jammer dat Salinero niet op de eerste plek is geëindigd, even los van de prestaties. Ik vind Aspen een ontzettend gaaf paard, altijd al gevonden, maar er wordt zoveel gephotoshopt aan de foto's van smeetjoew dat je gewoon haast niet meer kunt weten wat er nou echt is en wat niet. Dat vind ik toch wel zonde (voornamelijk ook omdat het gros van de bokkers het niet zal zien, en denkt dat alles echt is). Ik vind dat gewoon niet helemaal eerlijk.

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:07

gefeliciteerd esmee en aspen!
ik vind t zeer terecht, als t niet terecht zou zijn zou er niet zoveel op gestemd worden lijkt mij.
en de prestatie vind ik ook echt super tof!

ik denk ook niet dat salinero, valegro en alle andere genomineerde paarden er van wakker liggen..

heb zelf niet gestemd, kon niet kiezen :+

en dit is natuurlijk weer een goede leer voor het bokt team voor volgend jaar!

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:10

Fiffill schreef:
Gefeliciteerd allemaal!

Ik vind het ergens ook wel jammer dat Salinero niet op de eerste plek is geëindigd, even los van de prestaties. Ik vind Aspen een ontzettend gaaf paard, altijd al gevonden, maar er wordt zoveel gephotoshopt aan de foto's van smeetjoew dat je gewoon haast niet meer kunt weten wat er nou echt is en wat niet. Dat vind ik toch wel zonde (voornamelijk ook omdat het gros van de bokkers het niet zal zien, en denkt dat alles echt is). Ik vind dat gewoon niet helemaal eerlijk.

maar fotoshop is niet zo makkelijk in de ring tijdens een proef toch? en toch heeft ze het tot de lichte tour geschopt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:11

Daarom zeg ik ook, even los van de prestaties. Ik doe het haar ongetwijfeld niet na hoor :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:13

Liekelianne schreef:
Fiffill schreef:
Gefeliciteerd allemaal!

maar fotoshop is niet zo makkelijk in de ring tijdens een proef toch? en toch heeft ze het tot de lichte tour geschopt?

:j Net als SOK, die vond ook al dat ze zo wel PSG kon starten met haar paard. Nou Sok, ben je inmiddels al gestart??

Ketaki

Re: Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:17

Iedereen die in de top 3 staat, gefeliciteerd met je plaats hoor.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:19

Ik gun het Esmee van harte hoor, maar ook ik vind dat we hier appels met peren aan het vergelijken zijn.... Een Bokt verkiezing (dus alleen Bokt-paarden) zal altijd mede bepaald worden door de populariteit van de eigenaar, hoezeer dat hier ook ontkend wordt. Doen ze dat zelf? Ten dele wel, door het ene na het andere (foto) topic te openen, in veel topics mee te praten etc. Als het dan ook nog eens een bloedmooi paard is, die goede prestaties levert etc. dan zal zo iemand sneller een open wedstrijd winnen dan een ander. Ik denk dat er volgende keer categoriën gemaakt moeten worden, zoals Bokt-paarden, nationaal presterende paarden, internationaal presterende paarden etc.

Maar als je eerlijk bent en ook een beetje reëel dan denk ik niet dat Aspen in staat is om heel veel mensen afgelopen zaterdag (en dan heb ik het niet eens over alle andere keren dat dat ook gebeurde als hij met Anky op wedstrijden verscheen) kippenvel te bezorgen en te laten huilen. Op dressuur vlak staat Salinero gewoon op eenzame hoogte en is hij gewoon de beste. Het zou dan ook terechter zijn geweest als hij gewonnen had. Maar goed, dat is mijn mening :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:05

Vergat er even bij te zetten: van harte gefeliciteerd Esmee !! Want Aspen is en blijft een geweldig paard *\o/*

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:09

miss_lizje schreef:
Fitzroy schreef:
Onbegrijpelijk |o
Dus we gaan ieder LT paard van een Bokker maar nomineren en verkiezen?
Sorry, ik zie niet in wat voor bijzondere prestatie Aspen heeft geleverd. Een aanfluiting, deze hele verkiezing.
Wie is het meest populair, dat had er beter van gemaakt kunnen.

Sorry maar ben het hier toch wel grotendeels mee eens. Het zullen zeker als dit soort verkiezingen vaker gehouden gaan worden toch de popijopi bokers zijn die altijd boven aan eindigen. Het gemiddelde paard van ITP zal nooit genoeg nominaties krijgen als er niet een "bekende" bokker achter zit.

Van mij pard is elk paard op bokt paard van het jaar! Wat je prestaties ook zijn.

Helemaal eens met dat laatste :)

Netje schreef:
Ik gun het Esmee van harte hoor, maar ook ik vind dat we hier appels met peren aan het vergelijken zijn.... Een Bokt verkiezing (dus alleen Bokt-paarden) zal altijd mede bepaald worden door de populariteit van de eigenaar, hoezeer dat hier ook ontkend wordt. Doen ze dat zelf? Ten dele wel, door het ene na het andere (foto) topic te openen, in veel topics mee te praten etc. Als het dan ook nog eens een bloedmooi paard is, die goede prestaties levert etc. dan zal zo iemand sneller een open wedstrijd winnen dan een ander. Ik denk dat er volgende keer categoriën gemaakt moeten worden, zoals Bokt-paarden, nationaal presterende paarden, internationaal presterende paarden etc.

Maar als je eerlijk bent en ook een beetje reëel dan denk ik niet dat Aspen in staat is om heel veel mensen afgelopen zaterdag (en dan heb ik het niet eens over alle andere keren dat dat ook gebeurde als hij met Anky op wedstrijden verscheen) kippenvel te bezorgen en te laten huilen. Op dressuur vlak staat Salinero gewoon op eenzame hoogte en is hij gewoon de beste. Het zou dan ook terechter zijn geweest als hij gewonnen had. Maar goed, dat is mijn mening :D

Precies, ben het helemaal met je eens :j
Is meer een populariteitspelletje... Nou ja, je kan er niet veel aan doen, maar ik zou ook blij zijn als het de volgende keer gesplitst wordt :)

Toch gefeliciteerd aan de winnaars :D

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:13

Esmee super gefeliciteerd.
De andere natuurlijk ook.

De andere die zo lopen klagen en zeuren, staan jullie paarden in het lijstje?
Nee....................
Jammer anders had jouw paard misschien kunnen winnen.

Binne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:23

Ben het helemaal eens met de winnaar! <3 <3 <3

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:33

Van harte proficiat aan de winnaars ! Nr 1 is echt een super gave knol! Nr 3 natuurlijk ook en leuk dat het een haflinger is! Nr 2 wauw ! Wat liet hij zich weer zien afgelopen zaterdag ;)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:41

gefelicteerd die alle 3 zijn gekozen jullie verdienen het om te mogen zijn

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 06:14

Nynke1 schreef:
Liekelianne schreef:

:j Net als SOK, die vond ook al dat ze zo wel PSG kon starten met haar paard. Nou Sok, ben je inmiddels al gestart??

Wil je alsjeblieft mijn woorden niet zo verdraaien?
Dankjewel alsjeblieft. Als je iets tegen mij persoonlijk hebt, houd je dan alsjeblieft stil, want dit voegt weinig toe aan de discussie over of dit wel of niet een verdiende winst is.
Ik fotoshop m'n foto's in elk geval niet, dan maar geen PSG. :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 06:18

mystique schreef:
Esmee super gefeliciteerd.
De andere natuurlijk ook.

De andere die zo lopen klagen en zeuren, staan jullie paarden in het lijstje?
Nee....................
Jammer anders had jouw paard misschien kunnen winnen
.

Denk je zelf nou echt, dat de gemiddelde bokker uberhaupt een kans maakt om tussen de genomineerde te komen? Nee, je ITP topics moeten toch wel minstends huiskamer princiepes groot worden.
Hoe je het ook went of keert, het blijft een populariteits issue...

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:32

Onwijs gefeliciteerd Esmee!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:56

wat ik mij nou afvraag., hoe fotoshop je rijfoto's dan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:08

Ik kan me de ophef wel voorstellen in dit topic.
Eigenlijk klopt het beeld wat geschept wordt niet.

Het gaat om welk paard bokt zogenaamd het paard van het jaar vind.
Normaal gezien word een keuze gemaakt uit de sportpaarden uit de media, en niet paardjes van bokt.

Dus feitelijk gezien is dit geen reeele verkiezing, en zeker geen reeele uitslag.
Titel en topic zijn ietwat misleidend in elk geval.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:39

Jeetje bokt lijkt soms wel een kleuterklas.
De paarden die hebben gewonnen hebben de
meeste stemmen eb dan achteraf gaan zeuren?
Als zoiets je niet leuk vind stem je niet skip je het
topic, simpel zat toch?

Zoveel mensen zoveel wensen je kan niet overal aan voldoen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:45

mvdbijl schreef:
Jeetje bokt lijkt soms wel een kleuterklas.
De paarden die hebben gewonnen hebben de
meeste stemmen eb dan achteraf gaan zeuren?
Als zoiets je niet leuk vind stem je niet skip je het
topic, simpel zat toch?

Zoveel mensen zoveel wensen je kan niet overal aan voldoen.

ben het helemaal met je eens.

iedereen die gewonnen heeft, van harte gefeliciteerd :) :) :)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:55

Schangah schreef:
Erg leuk voor de oud-eigenaresse, maar tja Salinero en Valegro hebben uiteindelijk veel meer gepresteerd. Dus of dit terecht is....

Vind ik ook.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:11

Sok schreef:
Nynke1 schreef:

Wil je alsjeblieft mijn woorden niet zo verdraaien?
Dankjewel alsjeblieft. Als je iets tegen mij persoonlijk hebt, houd je dan alsjeblieft stil, want dit voegt weinig toe aan de discussie over of dit wel of niet een verdiende winst is.
Ik fotoshop m'n foto's in elk geval niet, dan maar geen PSG. :+

Jij hebt letterlijk gezegd: Zo kan ik ook wel PSG rijden. Is zo te vinden op bokt hoor dus ik verdraai helemaal niks aan jouw woorden. En je laatste zin bevestigd het nogmaals dat je zo denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:15

Het is toch geen "beste dressuurpaard" verkiezing ?
Dus hoezo zou het niet "terecht" zijn...?

Het is de "Bokt Paard van het jaar 2012" verkiezing.
Inderdaad; welk paard de bokkers 't meest populair vinden, niets meer niets minder.

Ik heb zelf 't voorrecht gehad om Esmee en Aspen meerdere keren te ontmoeten en te fotograferen.
En ik kan niet anders oordelen dan dat het een fantastisch koppel was.
Esmee is een hele leuke lieve meid, en Aspen is een fantastisch paard. Zowel qua karakter, en uitstraling, als qua prestaties in de korte tijd dat ze samen zijn geweest.

Esmee: gefeliciteerd!
Een mooie afsluiting van jullie tijd samen. Aspen was een echte topper.
En de jonge paarden die je nu hebt staan gaan ook al zo lekker.... Ik verheug me al op onze volgende shoot. +:)+

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:21

Jeetje waar mensen zich wel niet druk om maken, het is maar een titel waar je verder geen ruk aan hebt hoor. Jullie doen net alsof het een of andere mega eer is en ze de jackpot wint :+

Hoe dan ook Aspen is en was awsome en ik wens alle bokt-zeikerds sterkte met het verwerken van deze uitslag :')

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:30

Gefeliciteerd winnaars *\o/* Heb zelf niet gestemd omdat ik het eens ben met de mensen die kritiek leveren.

Volgende keer misschien een verkiezing houden van Bokt sportpaard van het jaar waar je Salinero, Valegro etc kan nomineren/erop kan stemmen en dan nog een aparte BOKTPAARD van het jaar verkiezing waar het dus wel gaat om de populariteit van het paard/de bokker. Ik snap de kritiek die mensen uiten, de paarden zijn onderling absoluut niet te vergelijken en daarom horen ze niet in één verkiezing thuis

Fiffill kan je dat toelichten? Ik ben ook wel benieuwd hoe je een rijfoto bewerkt. Behalve dan qua kleuren enzo :=