IB: Cornelissen wint wereldbekerwedstrijd Kür op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:56

Volgens mij is het bij een kur zo dat dan de muziek moet zijn gestart en dat intro mag dan ook maar een bepaalde lengte hebben. Ik weet even niet hoelang uit mijn hoofd gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:58

Miesemuisje schreef:
geen idee of iemand hier nog reageert maargoed.. ik had een vraagje!

Had het nog consequenties dat Adelinde te laat in de ring was? Vanaf dat de jury belt hebben ze 45 seconden. Deze waren al om voordat ze de ring in ging. Krijgt ze hier score aftrek voor of niet?

Die 45 seconden worden geteld vanaf het moment dat de bel gaat, tot het moment dat je een teken geeft om de muziek te starten. Dus niet tot het moment dat je de ring binnen rijdt.

Miesemuisje

Re: IB: Cornelissen wint wereldbekerwedstrijd Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 21:03

aaaah :) oke dankje!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:41

"De kur van Adelinde wist het publiek te ontroeren" ???? ik hoorde om mij heen heel veel mensen zeggen dat ze er veel meer van verwacht hadden en dat het nogal veel gedoe was. Moet eerlijk bekennen ik had er niet meer van verwacht maar ook ik vond het nogal veel gedoe.

Edward was echt geweldig en had net als vrijdag moeten winnen wat een briljante rit wat een beheersing en wat een gemak. Op vrijdag werd er zelfs boe geroepen nadat zijn punten bekend werden gemaakt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:51

Ik heb beide proeven op internet gezien. Wat een vooruitgang van Edward met Undercover! Ik was dit keer niet zo onder de indruk van Adelinde. Qua rijden niet en qua muziek ook niet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:24

RM94 schreef:
"De kur van Adelinde wist het publiek te ontroeren" ???? ik hoorde om mij heen heel veel mensen zeggen dat ze er veel meer van verwacht hadden en dat het nogal veel gedoe was. Moet eerlijk bekennen ik had er niet meer van verwacht maar ook ik vond het nogal veel gedoe.

Edward was echt geweldig en had net als vrijdag moeten winnen wat een briljante rit wat een beheersing en wat een gemak. Op vrijdag werd er zelfs boe geroepen nadat zijn punten bekend werden gemaakt

Ik vond de nieuwe kur van Adelinde maar weinig verrassend en eerlijk gezegd nogal saai.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:36

Nikka schreef:
RM94 schreef:

Ik vond de nieuwe kur van Adelinde maar weinig verrassend en eerlijk gezegd nogal saai.

ja precies zoals ik al zei ik had er niet meer van verwacht en dat kunstje met die piaffe pirouette tja wat zal ik zeggen .....

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:27

Die kwam niet lekker uit de verf nee. Het is natuurlijk technisch best een pittig onderdeel maar ik denk dat als ze dit wat vaker oefent het uiteindelijk wel beter zal gaan. Ik miste eigenlijk het harmonische dat bij haar laatste kur wel zo goed te zien was. Edward's proef blonk niet uit van een technisch hoogstandje maar alles liep zo vloeiend in elkaar over en Undercover was zichtbaar goed te rijden. Qua beweging vind ik Parzival meer hebben dan Undercover maar het is het hele plaatje dat uiteindelijk beslecht wie de meeste punten krijgt.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:29

karijn schreef:
Die kwam niet lekker uit de verf nee. Het is natuurlijk technisch best een pittig onderdeel maar ik denk dat als ze dit wat vaker oefent het uiteindelijk wel beter zal gaan. Ik miste eigenlijk het harmonische dat bij haar laatste kur wel zo goed te zien was. Edward's proef blonk niet uit van een technisch hoogstandje maar alles liep zo vloeiend in elkaar over en Undercover was zichtbaar goed te rijden. Qua beweging vind ik Parzival meer hebben dan Undercover maar het is het hele plaatje dat uiteindelijk beslecht wie de meeste punten krijgt.

bedoelde je de piaffe pirouette??? die rijdt ze al jaren dus ik ga er vanuit dat ze die ook al jaren getraind heeft

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:09

Ik vondt de kur van Adelinde ook niks aan..en vondt haar ook niet echt goed rijden..veel fouten..te voorwaartse piaffes,piaffes waar ie niet gaat zitten..en dan achterwaarts in de piaffe piroutte..nee..niet mijn combi..ga zo Edward eens bekijken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 21:14

RM94 schreef:
karijn schreef:

bedoelde je de piaffe pirouette??? die rijdt ze al jaren dus ik ga er vanuit dat ze die ook al jaren getraind heeft

Volgens mij ging het over de pirouette-piaffe, tijdens de persconferentie zei Adelinde dat ze die pas een keer of zes geoefend had :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:34

Ik denk dat het over de overgang van de galoppirouette naar de piaffe ging op het begin van de AC lijn. Die ging niet helemaal zoals het zou moeten. Die pirouette in passage was eigenlijk hetzelfde als in de vorige kur. In die kur vond en vind ik hem geweldig in combinatie met de muziek. Nu was het een slap aftreksel wat mij betreft. Maar misschien moet ik de goede punten nog gaan zien. De kur van Edward vond ik erg mooi, goede muziek ook en heel mooi passend bij het paard.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:22

Het ging idd over de overgang galoppirouette -> piaffe.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:16

Ik denk dat jullie gewoon allemaal fan zijn van Edward, vandaar dat jullie zeggen dat hij de winnaar was. Edward had ook geen perfecte proef, adelinde ook niet.. Maar het zijn bij Adelinde de details die het afmaakten. Er zaten 5 juryleden, en 2/3 juryleden had Edward op 1 staan, ik denk dat hun toch wel gelijk hebben!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:38

koenborias schreef:
Ik denk dat jullie gewoon allemaal fan zijn van Edward, vandaar dat jullie zeggen dat hij de winnaar was. Edward had ook geen perfecte proef, adelinde ook niet.. Maar het zijn bij Adelinde de details die het afmaakten. Er zaten 5 juryleden, en 2/3 juryleden had Edward op 1 staan, ik denk dat hun toch wel gelijk hebben!

Nou de proef van Edward was wel degelijk nagenoeg perfect. De officiele reden zou zijn dat de moeilijkheidsgraad van Adelinde hoger lag maar ook daar kan ik me maar gedeeltelijk in vinden

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:17

Nee, ik ben geen fan van of de een of de ander. Ik ben fan van dit hoge niveau wat beiden laten zien. De ene keer is het Adelinde, de andere keer is het Edward.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:54

RM94 schreef:
koenborias schreef:

Nou de proef van Edward was wel degelijk nagenoeg perfect. De officiele reden zou zijn dat de moeilijkheidsgraad van Adelinde hoger lag maar ook daar kan ik me maar gedeeltelijk in vinden

Nee, want zolang de 100% niet is bereikt is het niet perfect!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:54

karijn schreef:
Nee, ik ben geen fan van of de een of de ander. Ik ben fan van dit hoge niveau wat beiden laten zien. De ene keer is het Adelinde, de andere keer is het Edward.

_/-\o_

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:24

@Koenborias ik zei ook NAGENOEG perfect maar jij wil toch graag gelijk hebben dus alsjeblieft

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:28

koenborias schreef:

Wat een onlogische beredenering. Dus wanneer iemand het niet met jurering eens is, is deze meteen een fan van een andere ruiter?
Zelfs de jurering geeft aan hoe verdeeld men was. Perfectie is hier helemaal niet aan de orde, wel meningen van mensen. Wat is daar vreemd aan?

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:45

@Cayenne: Het kwam over, dat iedereen Edward op 1 had staan en helemaal dolletjes waren. Bij Adelinde was het allemaal veel minder, en er word/werd echt negatief over Adelinde gepraat, maar dat hoort er bij, denk ik... ik was volgens mij de enige die stond voor Adelinde na haar kür! ik beide niet partijdig en neutraal! :)
Laatst bijgewerkt door koenborias op 20-03-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 15:53

RM94 schreef:
@Koenborias ik zei ook NAGENOEG perfect maar jij wil toch graag gelijk hebben dus alsjeblieft

Ik had het woord Nagenoeg niet gelezen...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:04

Joh, maak je er niet druk over. Zolang jij maar een topmiddag hebt gehad.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:13

karijn schreef:
Joh, maak je er niet druk over. Zolang jij maar een topmiddag hebt gehad.

Dankjewel! Was heel *\o/* !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:21

koenborias schreef:

Was de dressuursport maar zo eerlijk. ;)