Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Woogy schreef:dat er veel risico's zijn klopt, maar daarom mag je ook niet zomaar koersen rijden.
Vind het jammer dat mensen roepen hun mening te geven terwijl ze spottende dingen roepen, het nooit onderbouwen het de woorden 'ik vind' nooit laten vallen. Een mening geven is zoveel meer dan gewoon iets roepen.
Gebeurd best weleens dat ze op hun tong of wang bijten tijdens een koers. Echter door de hoge snelheid wordt er meer speeksel geproduceerd en lijkt zo'n klein plekje gigantisch te bloeden. Echter zie ik vaker paarden met bloedende bekkies uit een rijbaan komen, dan van de renbaan af...
kyrkelover schreef:De discussie wel of niet mishandeling ga ik niet eens meer aan.
Ik zou echt eigenlijk willen dat iedereen die aan wat voor wedstrijd dan ook deelnamen net zo gecontroleerd werden als wij, zou een HELEBOEL dierenleed schelen.
newt schreef:kyrkelover schreef:De discussie wel of niet mishandeling ga ik niet eens meer aan.
Ik zou echt eigenlijk willen dat iedereen die aan wat voor wedstrijd dan ook deelnamen net zo gecontroleerd werden als wij, zou een HELEBOEL dierenleed schelen.
Hierin maak je natuurlijk ook geen "vrienden" Hierin maak je jezelf en je tak van sport beter.
Terwijl er geen "beter" is bij enkele tak van de paardensport.
Als je goed leest in topics van bokt tevens ook voorpagina nieuws stukken, dan lees je dat er in zowel dressuur als springen als eventing enz enz heel veel kritiek is op elkaar richting van sport, dat het altijd een wellus-nietus spelletje is tussen de klassieken de moderne en de grond werkers enz.
Ik snap je heus wel. Ik verbijt me ook vaak bij bepaalde topic, en denk jonges jonges waar gaat het heen?
Dat een jockey dood gewenst word, dat vind ik ook zeer stom, puberaal en ondoordacht dat ben ik volkomen met je eens!
Je mag zeker je mening geven het niet een leuke sport te vinden. Dit hoeft niet onderbouwd te worden. Je kan later alsnog van mening veranderen. Maar het blijft een "ik vind" verhaal. Je hoeft niet in de top mee te draaien van een sport cq onderdeel om er een mening van te geven. Als je je mening basseerd op wat er op tv/internet is, dan is dat zo.
Ik vind natural horsmanship stom. Ik zou er nooit mee aan de gang gaan, en nee ik ken het niet, alleen van filmpjes op youtube, dan nog vind ik dat en hoef mijn mening niet te onderbouwen of het wel of niet beter is en waarom.