Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Peelie schreef:Ik mis ook juist het sportdoel en de veelzeidigheid bij de kvth. En ik stoor mij er verschrikkelijk aan dat je als ammateurfokker gewoon niet mee komt.
Op de keuring halen paarden die kreupel zijn een 1e premie, en paarden die een 1c premie krijgen worden uiteindelijk in het blad vermeld als 2A, omdat je geen grote naam hebt... Het slaat nergens op.
Ik ben heel benieuwed naar NHPS en hun doelen.
Erres schreef:Als je zo hoort en leest zijn er veel recreanten die graag zouden zien dat er voor hen ook iets georganiseerd wordt of aan gedacht wordt. Misschien een goed aandachtspunt voor het nieuwe stamboek!
Erres schreef:Ach ja, maar dat is toch ook het geval bij alle andere rassen? Daar kom je als amateur ook niet bovenaan. Niet in de dressuurwedstrijden en niet in de keuring.
Daar wordt niet gekeken naar fokker/eigenaar/ruiter maar puur naar paard of combinatie. Daarbij, binnen de Tinkers zijn er maar weinig profs en de grote stallen zijn er in de afgelopen jaren er bijna allemaal mee gestopt.Sandrina schreef:Da's grappig dat je dat zegt: toen ik 10 jaar geleden lid werd van een tinkerclub, werd er nog lustig met modder naar andere tinkerclubs/stamboeken gegooid. Met alle misverstanden die daarbij horen.
lovehaffie schreef:Lieverties: kan je me vertellen wat er zoal anders is bij de NHPS dan bij het KVTH?
Yvank_ schreef:Zoals het op mij overkomt wordt het voor de hobbyfokker een dure hobby op van nhps lid te zijn.. Maar wellicht dat het in de toekomst veranderd en dat elite merries en hengsten gewoon in nederland gekeurd kunnen worden?
kinel schreef:ja hoe zit het met de recreant onder ons? hoor iedereen wel over de sport en fokken maar niemand zegt iets over de recreant, behalve iets over een herfst rit. ik kon er zelf helaas niet naar toe.
zal ook wel eens op de site kijken over het hoe en wat.
Sandrina schreef:kinel schreef:ja hoe zit het met de recreant onder ons? hoor iedereen wel over de sport en fokken maar niemand zegt iets over de recreant, behalve iets over een herfst rit. ik kon er zelf helaas niet naar toe.
zal ook wel eens op de site kijken over het hoe en wat.
Kim, dat werd inderdaad wat ondergeschoffeld, maar daar (is me gezegd) gaat ruim tijd voor genomen worden. Anders heu ik wel wat op daar.
Sandrina schreef:Het is even een investering, maar dan heb je wel een elite paard.
Zo wordt voorkomen dat achteraf hengsten worden afgekeurd, omdat hij nakomelingen niet voldoen. Niet zozeer door een exeterieur defect, maar eentje wat het karakter aangaat. Ik zie er wel de voordelen van in. Kan je doorberekenen in het dekgeld, lijkt me.
Dat is ook de reden dat wij enkele jaren geleden onze elite merrie's verkocht hebben aan iemand die naast fokken ook de sport in wou, wij fokten alleen.