Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:24

Ja dat bedoelde ik, dat dit dan wss de exacte plaats is. ze zullen nu niet veel verder zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:24

Topictitel dekt de lading ook niet echt meer.

'enkele uren' maak daar maar van 'bijna twee dagen'

EllyC

Re: Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:29

Een paar dorpen verderop is met een halve meter sneeuw gelijk een een paar honderd kilometer.

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:31

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:31

Ze zouden eigenlijk warme slobber moeten kunnen krijgen. Hebben ze gelijk vocht en warmte binnen en de spijvertering van die arme beestjes die al zo lang stilstaan wordt geholpen. Anders misschien bietenpulp van bij een koeienboer in de buurt?

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:32

Wat een vreselijke situatie zeg! Ik hoop dat er gauw hulp komt...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:34

Ja, die enkele uren in de titel.. pff wat erg zeg als je niks kan doen.. Sta je daar.

Ja, Nederland was denk ik makkelijker geweest, dan had je via bokt vast iemand gevonden die in de buurt woonde..

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:35

Een gemiddelde stal heeft wel een four-wheel drive..die komen echt wel door de sneeuw heen...
Het grootste probleem is de snelweg waarschijnlijk...er valt wel vaker sneeuw in Frankrijk hoor...de boeren maken meestal de landweggetjes juist heel snel schoon...maar dat is in de Bourgogne....weet niet hoe het in Picardie is....

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:36

Ik ken nederlanders bart en gerda.
Le fay 72600 villaines la carelle.
Ik weet niet of dit dichtbij is.
Telnr heb ik ook

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:39

Heb Merel ook een berichtje gestuurd via Facebook....geen idee of ze een beetje Frans spreekt alleen...
Wat een ellende zeg...je zou haast je paarden eruit halen en naar de dichtsbijzijnde boerderij laten lopen...Maar ik kan me voorstellen dat ze dat alleen in het uiterste geval zou doen...In het verband met stress van de paarden enzo...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:40

Tjezus wat een ellende zeg.
Hoop dat ze snel een oplossing gevonden heeft.

Hierdoor denk ik ook in het bijzonder aan de dieren die daar op een minder luxe wagen staan en met minderheid toegewijde vervoerders.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:41

Wat een drama voor Merel!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:42

bethje31 schreef:
Een gemiddelde stal heeft wel een four-wheel drive..die komen echt wel door de sneeuw heen...
Het grootste probleem is de snelweg waarschijnlijk...er valt wel vaker sneeuw in Frankrijk hoor...de boeren maken meestal de landweggetjes juist heel snel schoon...maar dat is in de Bourgogne....weet niet hoe het in Picardie is....

maar je kunt wel door de sneeuw kunnen rijden, maar als er gewoon geen plek is om te rijden... houdt snel op dan.

Je zou die snelweg eigenlijk vanaf de 'zijkant' moeten kunnen bereiken, door weides of iets dergelijks.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:43

Stel dat er iets gevonden wordt in de buurt.
Is er uberhaupt wel de mogelijkheid om met de paarden van de snelweg af te komen?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:43

bethje31 schreef:
Heb Merel ook een berichtje gestuurd via Facebook....geen idee of ze een beetje Frans spreekt alleen...
Wat een ellende zeg...je zou haast je paarden eruit halen en naar de dichtsbijzijnde boerderij laten lopen...Maar ik kan me voorstellen dat ze dat alleen in het uiterste geval zou doen...In het verband met stress van de paarden enzo...

Dat is ook mijn gedachten al vind ik 30 uur stilstaan in de vrieskou zonder water en voer al wel meer dan een uiterst geval maar goed ik kan de situatie hier vandaan natuurlijk niet precies inschatten.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:44

pfff ja inderdaad...je komt natuurlijk niet zomaar op de snelweg......dat niemand ze te hulp komt...toch vreemd dat de politie niets kan doen...zou toch denken dat die even naar de dichtsbijzijnde stal kunnen rijden om voer te halen....hoe moeilijk is het....het is nou ook niet echt Siberie waar ze vastzitten....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:45

Dat heen en weer rijden is nou juist het probleem want dat gaat gewoon niet.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:45

easygoing schreef:
bethje31 schreef:

Dat is ook mijn gedachten al vind ik 30 uur stilstaan in de vrieskou zonder water en voer al wel meer dan een uiterst geval maar goed ik kan de situatie hier vandaan natuurlijk niet precies inschatten.

Uitladen, lopen door de kou, sneeuw en gladde wegen, niet wetende hoever je moet lopen is ook nog niet echt een ideaal uitgangspunt...

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:46

Vergeet niet dat de afstanden in Frankrijk anders zijn dan in nl.
In Frankrijk kun je een uur lopen en nog nergens zijn en dat met 4 paarden.
Is gewoon geen doen.

Heel veel sterkte voor merel en haar team en haar paarden.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:46

Persoonlijk zou ik dan de paarden uitladen en naar het dichtstbijzijnde dorp aan de hand of ohz verplaatsen en niet wachten tot alles weer rijd.

de gemiddelde telefoon heeft tegenwoordig navigatie op de telefoon. Ik zou dat gewoon doen. Is beter dan dood vriezen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:47

Het lijkt momenteel anders verdomd veel op Siberië... :=

Maar toch, "overvallen door sneeuw"... Je gaat toch zodra het ook maar een beetje begint te sneeuwen al zoeken naar een veilige stopplek, zeker als je levende have bij je hebt in zo'n grote vrachtauto, of ben ik nou gek? Volgens mij heeft men te lang gedacht 'dat het wel meeviel' en dat ze nog wel door konden rijden, zo'n monsterfile ontstaat niet binnen 10 seconden, hoe hard het ook sneeuwt. :n

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:48

Klinkt makkelijk, je zou zeggen zadel ze op, het zijn eventers. Maar dat zul je toch onder begeleiding van een lokaal persoon moeten doen, met die sneeuw zie je diepe greppels ook niet liggen. Nu lijken ze daar in de vrachtwagen toch een stuk veiliger te staan.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:51

tjah... door de berm heen lopen is natuurlijk ook levens gevaarlijk :+

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:51

Paarden worden nu ook uitgeladen en tussen de vrachtwagens door gestapt. Eigenlijk is zowel blijven wachten als gaan lopen naar dichtsbijzijnde stal/boerderij/dorp zowel slim als dom.
Pff het is onwijs moeilijk want waar doe je goed aan.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 13-03-13 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:52

Konstantine schreef:
Het lijkt momenteel anders verdomd veel op Siberië... :=

Maar toch, "overvallen door sneeuw"... Je gaat toch zodra het ook maar een beetje begint te sneeuwen al zoeken naar een veilige stopplek, zeker als je levende have bij je hebt in zo'n grote vrachtauto, of ben ik nou gek? Volgens mij heeft men te lang gedacht 'dat het wel meeviel' en dat ze nog wel door konden rijden, zo'n monsterfile ontstaat niet binnen 10 seconden, hoe hard het ook sneeuwt. :n

Nou ik vlieg niet bij het eerste vlokje van de weg af. En je verwacht ook niet dat het zo lang gaat duren.