Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bethje31 schreef:Een gemiddelde stal heeft wel een four-wheel drive..die komen echt wel door de sneeuw heen...
Het grootste probleem is de snelweg waarschijnlijk...er valt wel vaker sneeuw in Frankrijk hoor...de boeren maken meestal de landweggetjes juist heel snel schoon...maar dat is in de Bourgogne....weet niet hoe het in Picardie is....

bethje31 schreef:Heb Merel ook een berichtje gestuurd via Facebook....geen idee of ze een beetje Frans spreekt alleen...
Wat een ellende zeg...je zou haast je paarden eruit halen en naar de dichtsbijzijnde boerderij laten lopen...Maar ik kan me voorstellen dat ze dat alleen in het uiterste geval zou doen...In het verband met stress van de paarden enzo...

easygoing schreef:bethje31 schreef:Heb Merel ook een berichtje gestuurd via Facebook....geen idee of ze een beetje Frans spreekt alleen...
Wat een ellende zeg...je zou haast je paarden eruit halen en naar de dichtsbijzijnde boerderij laten lopen...Maar ik kan me voorstellen dat ze dat alleen in het uiterste geval zou doen...In het verband met stress van de paarden enzo...
Dat is ook mijn gedachten al vind ik 30 uur stilstaan in de vrieskou zonder water en voer al wel meer dan een uiterst geval maar goed ik kan de situatie hier vandaan natuurlijk niet precies inschatten.

Konstantine schreef:Het lijkt momenteel anders verdomd veel op Siberië...
Maar toch, "overvallen door sneeuw"... Je gaat toch zodra het ook maar een beetje begint te sneeuwen al zoeken naar een veilige stopplek, zeker als je levende have bij je hebt in zo'n grote vrachtauto, of ben ik nou gek? Volgens mij heeft men te lang gedacht 'dat het wel meeviel' en dat ze nog wel door konden rijden, zo'n monsterfile ontstaat niet binnen 10 seconden, hoe hard het ook sneeuwt.