Dees schreef:Rianneke: er is geen easp hengst die beter bij je merrie zou passen dan goedgekeurde hengsten van échte stamboeken. Je wilt toch een goede hengst voor je merrie? Als zij alleen zou matchen met een enkele easp hengst vind ik dat wel heel bijzonder. Ik vraag me dan ook af wat het is wat jij zo speciaal en uniek meent te kunnen fokken met uitgerekend zo'n hengst.
De hengst waar ik mee gedekt heb is nrps gefokt en qua afstamming vind ik em interessant. Een nrps goedgekeurde vader (kosmo van orchids) die in het B kadar zat, maar nu verkocht is voor de sport naar het buitenland en de moederlijn is dezelfde moederlijn als een andere nrps goedgekeurde hengst (First Stayerhof's Ramzi H) die overigens ook naar het buitenland is verkocht voor de sport.
De merrie heeft 2 veulens gehad van First Stayerhof's Ramzi H en waren beide ontzettend aansprekende correcte veulens met goede bewegingen die nu ontzettend gaaf uitgroeien. Dat zijn dus halfzusjes van het aankomende veulen.
Toen ik zijn afstamming hoorde was mijn interesse al gewekt aangezien ik Kosmo zelf ook al een keer in gedachte had gehad voor mijn merrie... Toen ik de hengst zelf zag als 2,5 jarige (nog ongetraind) vond ik em zeer geschikt voor mijn merrie mede vanwege de verbeterpunten. Nu is hij in training als 4 jarige en loopt succesvol L tussen de paarden en ik sta nog steeds volledig achter mijn hengstenkeuze.
En vwb keuzes voor de "echte" stamboeken... Zoek met me mee zou ik zeggen
Dan kan ik je uitleggen waarom het binnen de "echte" stamboeken nog niet zo meevalt om een echt goed passende hengst te vinden. Want wat ik zoek/wil zijn de echte opvallers