"Ruiters zijn betere mensen"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:30

Heb het gelijk even doorgestuurd naar mijn vriend. :+

sportfokker

Re: "Ruiters zijn betere mensen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:50

Je leert echt wel heel nuttige dingen van paarden, daar kan ik wel in mee gaan. Je moet leider zijn, duidelijk zijn, consequent zijn. En wie vindt het nu leuk om altijd in zijn eentje bezig te zijn met paarden? Dat doe je heel vaak in gezelschap.
Bovendien is die hobby zo tijdrovend, dat je geen tijd hebt om hangjongere te worden of ander kattekwaad uit te halen. Er worden (volgens zeggen)in de paardenwereld ook weinig drugs gebruikt( behalve dan sigaretten). En dat van die structuur, daar heb ik nog geen commentaar op gelezen....

Natuurlijk zijn er ook grote krengen in dit wereldje. Die zijn er overal. Gewoon hopen dat die krengen paarden hebben die ze wel op hun nummer zetten! Dan komt dat ook wel goed.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:51

Ik geloof het graag, maar er zitten echte arrogante krengen tussen, maar die hou je overal.. Maar de paardensport staat daar wel een beetje bekend om... Maar daar blijf ik bij, je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen! :j

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:52

MISTRAL94 schreef:
Sizzle schreef:
Onze stalbazin is een Topunt van sociaal (not) :+

Als je paard extra aanpassingen nodig heeft door bijv. Zomerexceem of kreupelheid dan is ze me een partij ongenietbaar. Ze begint dan dingen te mompelen als 'je kunt beter een andere stal zoeken'.
En als iemand dan ook daadwerkelijk vertrekt omdat haar paard dan wel snachts buiten en overdag binnen kan in de zomer dan ben je ook meteen NOOIT meer welkom op het erf.
Het was er immers niet goed genoeg voor je :')

Kan het mij ergens wel voorstellen, pension geeft vaak een hoop gedoe en geklier. Het is zelden goed genoeg. Waarschijnlijk zijn er al een aantal aan vooraf gegaan en tref jij dan net dat je het over je heen krijgt. Over het algemeen zal een stal eigenaar het naar best kunnen doen, als er elke keer weer commentaar komt kan ik mij voorstellen dat je zo'n reactie terug krijgt, ook al is het op dat moment niet jou schuld.

Maar daar begin je zelf mee.. Als je stalmanager of eigenaar wilt worden, kan je dit verwachten, dus niet dat domme geklaag!

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:53

Ik wist het wel :+ !

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:58

janouk schreef:
Het tegendeel is ook waar..............................

Paarden worden vervelender en a-socialer door hun omgang met mensen :D

Inderdaad! :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:30

janouk schreef:

Raap me op :')

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:04

word er niet gewoon
"paardenmensen "bedoeld :Y)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:12

lrtj_ schreef:
janouk schreef:

Raap me op :')

Haha, so true _/-\o_

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:55

Heb niet het hele topic gelezen dus weet niet of dit al gezegd is; uit een eenmalige vragenlijst kun je nooit conclusies trekken over een ontwikkeling of oorzaak. Het kan goed zijn dat mensen met deze eigenschappen eerder gaan paardrijden als anderen. En ik denk ook dat je ruiters, zijnde echte sportruiters of manegeruiters niet in een zelfde categorie kunt plaatsen. Omdat deze totaal ander contact hebben met paarden. daarbij hebben deze mensen zichzelf scores gegeven dus het kan ook zijn dat ruiters over het algemeen een beter zelfbeeld van zichzelf hebben dan niet-ruiters.. en zo kan ik nog wel een aantal dingen verzinnen. Kortom waardeloos onderzoek en waardeloos artikel. Ik heb er een hekel aan dat als er wetenschappelijk onderzoek bij staat dat iedereen het maar meteen voor waar aanneemt, want dit is verre van wetenschappelijk.

En voor alle mensen die beginnen over individuelen personen hierboven die die eigenschappen niet hebben, uitspraken gelden nooit voor iedereen. Het is een gemiddelde dus er zitten altijd extremen erboven of eronder in allebei de groepen. In het artikel word niet eens genoemd hoe groot dit verschil in gem is en of het uberhaupt significant is, miss scheelt het maar 1 puntje op 400 man.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:47

grappig, ik ben net bezig met een betoog schrijven over dit stuk voor nederlands :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:50

Sky_Britt schreef:
daarbij hebben deze mensen zichzelf scores gegeven dus het kan ook zijn dat ruiters over het algemeen een beter zelfbeeld van zichzelf hebben dan niet-ruiters..

met andere woorden; ruiters vinden zichzelf betere mensen :D

dat kan wel kloppen ja :o

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:55

Sky_Britt, het stukje is natuurlijk geschreven voor de gemiddelde lezer. Niet iedereen heeft gestudeerd op onderzoeksmethoden, technieken en statistiek! De academische discussie zal ook niet op horses.nl of bokt plaatsvinden.
Met jou ben ik overigens wel erg nieuwsgierig naar een volledige beschrijving van het onderzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 05:52

kjoetie schreef:
Dat zou je niet zeggen als je naar de haat en nijd in het paardenwereldje kijkt :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_